Moto

15 Apr, 2024 Ώρα 18:19

MotoGP USA: O Bat-Mav χτύπησε δυνατά!

Thumbnail

O Maverick Viñales έγινε ο πρώτος αναβάτης στην σύγχρονη ιστορία (από το 2002 και μετά στην 4χρονη εποχή) των MotoGP που καταφέρνει να πάρει νίκη με τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές στη μεγάλη κατηγορία, καθώς επικράτησε στο Grand Prix της Αμερικής με την Aprilia.

Close

Μετά το απίστευτο ρεκόρ που έκανε το Σάββατο στις Κατατακτήριες Δοκιμές και τη νίκη που πέτυχε με άνεση στον Αγώνα Sprint, o BatMAv με το σήμα του Batman στο κράνος του, ήταν το φαβορί για τη νίκη και στον Αγώνα της Κυριακής.

 

Close

 

Όμως ξεκινώντας ο αγώνας τα πράγματα έδειχναν δύσκολα για τον Ισπανό, καθώς μετά από μια κακή εκκίνηση βρέθηκε μόλις στη 11η θέση, μετά από επαφή με τον Bagnaia (Ducati). Πρώτος είχε στρίψει ο Pedro Acosta (GASGAS/KTM), που έκανε μια εκπληκτική εκκίνηση και εκμεταλλεύτηκε τα λάθη των αντιπάλων του, ενώ οι Jorge Martin (Ducati) και Jack Miller (KTM) ακολουθούσαν. Ο Μarc Marquez (Ducati) μπήκε και αυτός στο παιχνίδι, ενώ μια επαφή του με τον Miller στο 2ο γύρο επέτρεψε στον Bagnaia να περάσει στη δεύτερη θέση.

Close

 

 

Μπροστά ο Martin προσπαθούσε απεγνωσμένα να περάσει τον Acosta, ώστε να εκμεταλλευτεί το μαλακό πίσω ελαστικό που είχε, αλλά για κάθε κίνηση του Martin, ο 19χρονος Acosta είχε την απάντηση.

 

 

Τελικά ο αναβάτης της Prima Pramac κατάφερε να περάσει μπροστά και βλέποντάς το, αμέσως ο Marquez επιτέθηκε γρήγορα και πέρασε τους Bagnaia και Acosta. Φτάνοντας τον Martin, o 8 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής προσπάθησε να τον περάσει στην τελευταία στροφή του πέμπτου γύρου, ενώ και πιο πίσω, Acosta και Bagnaia μας χάριζαν ωραίες μάχες.

Μάχες και προσπεράσεις ήταν το κύριο χαρακτηριστικό του αγώνα για την κορυφή, μέχρι που στον 11ο γύρο, ο Marquez πέρασε τον Acosta για να ανέβει στην πρώτη θέση. O επτά φορές νικητής στην πίστα της COTA (Circuit Of The America), λίγες στιγμές αργότερα, έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του στην 11η στροφή, μετά από πρόβλημα που αντιμετώπισε με το μπροστινό του φρένο και έπεσε από την πρώτη θέση.

 

 

Αυτο άφησε τον Acosta στην πρώτη θέση, που σε ηλικία 19 χρονών και 325 ημερών θα μπορούσε να γίνει ο νεότερος οδηγός της ιστορίας που θα ανέβαινε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στη μεγάλη κατηγορία. Όμως σύντομα άρχισε να νιώθει την πίεση του Viñales, ο οποίος είχε ήδη περάσει τους Bagnaia και Martin και πλέον ήταν πίσω του. Ο αναβάτης της Aprilia πέρασε στην πρώτη θέση στον 13ο γύρο, στην 11η στροφή, ενώ μετά από μερικές μάχες κατάφερε να την κρατήσει και να ανοίξει λίγο τη διαφορά στους τελευταίους γύρους.

Έφτασε μέχρι την καρό σημαία με πάνω από μισό δευτερόλεπτο διαφορά, για να γράψει ιστορία παίρνοντας τη νίκη και είναι μάλιστα ο πρώτος οδηγός φέτος που παίρνει τους 37 βαθμούς των δύο αγώνων του Σαββατοκύριακου, ενώ η απόλυτη κυριαρχία του επισφραγίστηκε και με το ρεκόρ γύρου σε διάρκεια αγώνα, αλλά και με το ρεκόρ συνολικής διάρκειας αγώνα, στο οποίο είναι 5” ταχύτερος από το περσινό ρεκόρ του Alex Rins. Από την πλευρά του ο Acosta πήρε το δεύτερο βάθρο του, μόλις στον τρίτο του αγώνα και έγινε ο νεότερος με δύο συνεχόμενα βάθρα στην ιστορία.

Η μάχη για την τρίτη θέση εκτυλίχθηκε μεταξύ των Ducati των Enea Bastianini  και Jorge Martin, με τον Ιταλό να καταφέρνει να περάσει μπροστά και να συμπληρώσει το βάθρο, αφήνοντας τον Ισπανό τέταρτο. Με αυτή την κίνηση, ο Bastianini πέρασε στη δεύτερη θέση της βαθμολογίας και μείωσε την διαφορά από τον Martin.

 

 

O Bagnaia έκανε έναν μέτριο αγώνα στην πέμπτη θέση, αντιμετωπίζοντας και πάλι προβλήματα με τη φθορά των ελαστικών του. Πίσω του ο πολύ καλός Fabio Di Giannantonio (Ducati). Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Aleix Espargaro (Aprilia), Marco Bezzecchi (Ducati), Brad Binder (KTM) και Raul Fernandez (Aprilia). H Yamaha και η Honda για άλλη μια φορά αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα και έμειναν στην 12η θέση ο Fabio Quartararo (Yamaha) και στην 16η θέση ο Luca Marini (Honda).

02 Apr, 2024 Ώρα 09:00

H Formula 1 (Liberty Media) ανακοίνωσε την εξαγορά του MotoGP

Thumbnail

Η απόκτηση του κορυφαίου Πρωταθλήματος Αγώνων Μοτοσυκλέτας στον κόσμο διευρύνει το χαρτοφυλάκιο της υψηλής ποιότητας παγκόσμιων αθλητικών δραστηριοτήτων της Liberty Media.

Close

Η Liberty Media Corporation ανακοίνωσε τη συμφωνία για την απόκτηση του MotoGP™. Το MotoGP™ είναι η κορυφή των δύο τροχών, με 22 από τους ταχύτερους αναβάτες να ανταγωνίζονται με πρωτότυπες μοτοσυκλέτες ειδικά κατασκευασμένες σε μερικές από τις μεγαλύτερες πίστες αγώνων του κόσμου, φτάνοντας τελικές ταχύτητες πάνω από 360 χιλιόμετρα την ώρα. Από την πρώτη σεζόν το 1949 που διοργάνωσε έξι Γύρους σε όλη την Ευρώπη, το άθλημα έχει αυξηθεί και περιλαμβάνει περισσότερα από 20 Grand Prix σε πέντε ηπείρους, με την τηλεοπτική μετάδοση να φτάνει σε εκατοντάδες εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο.

Αυτή η νέα συμφωνία θα κάνει την Dorna Sports S.L., τον αποκλειστικό κάτοχο των εμπορικών και τηλεοπτικών δικαιωμάτων του MotoGP™, να παραμείνει μια ανεξάρτητη εταιρεία με παρακολούθηση μετοχών του Ομίλου Formula One της Liberty Media. Ο Carmelo Ezpeleta, ο οποίος είναι Διευθύνων Σύμβουλος από το 1994, θα παραμείνει στη θέση του και θα συνεχίσει να διευθύνει την επιχείρηση με τη δική του ομάδα διαχείρισης. Η επιχείρηση θα παραμείνει στη Μαδρίτη.

Close

Η Dorna κατέχει επίσης αποκλειστικά δικαιώματα σε άλλες κατηγορίες αγώνων μοτοσυκλετών, συμπεριλαμβανομένων των κατηγοριών MotoGP™ Moto2™ και Moto3™, του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος FIM Enel MotoE™, του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Superbike MOTUL FIM και του νέου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος αγώνων ταχύτητας των Γυναικών FIM.

Η Liberty Media θα αποκτήσει περίπου το 86% της Dorna, με τη διοίκηση της Dorna να διατηρεί περίπου το 14% των ιδίων κεφαλαίων της στην επιχείρηση. Η συναλλαγή αντικατοπτρίζει μια εταιρική αξία για την Dorna/MotoGP™ ύψους 4.2 δισεκατομμυρίων € και μια αξία ιδίων κεφαλαίων 3.5 δισεκατομμυρίων €, με το υπάρχον υπόλοιπο χρέους του MotoGP™ να αναμένεται να παραμείνει σε ισχύ μετά το κλείσιμο της συμφωνίας.

Close

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που επεκτείνουμε το χαρτοφυλάκιό μας με κορυφαίες αθλητικές και ψυχαγωγικές δραστηριότητες με την εξαγορά του MotoGP», δήλωσε ο Greg Maffei, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Liberty Media. «Το MotoGP είναι ένα παγκόσμιο πρωτάθλημα με πιστούς, ενθουσιώδεις οπαδούς, συναρπαστικούς αγώνες και ένα υψηλό οικονομικό προφίλ που δημιουργεί ταμειακές ροές. Ο Carmelo και η ομάδα διαχείρισης, έχουν δημιουργήσει ένα υπέροχο αθλητικό θέαμα που μπορούμε να επεκτείνουμε σε ένα ευρύτερο παγκόσμιο κοινό. Η επιχείρηση έχει σημαντική ανοδική πορεία και σκοπεύουμε να αναπτύξουμε το άθλημα για τους οπαδούς του MotoGP, τις ομάδες, τους εμπορικούς συνεργάτες και τους μετόχους μας».

«Αυτό είναι το τέλειο επόμενο βήμα στην εξέλιξη του MotoGP και είμαστε ενθουσιασμένοι για το τι φέρνει αυτό το ορόσημο στην Dorna, στο paddock του MotoGP και στους οπαδούς των αγώνων», δήλωσε ο Carmelo Ezpeleta, Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna. «Είμαστε περήφανοι για το παγκόσμιο άθλημα που έχουμε αναπτύξει και αυτή η συναλλαγή αποτελεί απόδειξη της αξίας του αθλήματος σήμερα και των δυνατοτήτων ανάπτυξής του. Η Liberty έχει απίστευτο ιστορικό στην ανάπτυξη αθλητικών δραστηριοτήτων και δεν θα μπορούσαμε να επιθυμούμε έναν καλύτερο συνεργάτη να επεκτείνει τη βάση των θαυμαστών του MotoGP σε όλο τον κόσμο».

Η εξαγορά αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2024 και υπόκειται στη λήψη εγκρίσεων από τις αρχές του νόμου περί ανταγωνισμού και ξένων επενδύσεων σε διάφορες δικαιοδοσίες, καθώς η Liberty Media είναι ο κάτοχος των δικαιωμάτων της Formula 1 και αυτό δημιουργεί μια “δεσπόζουσα θέση” στην αγορά, κάτι που ενδεχομένως να μην δεχτούν αυτές οι αρχές. Βέβαια οι νόμοι μιλούν για την απαγόρευση εκμετάλλευσης της δεσπόζουσας θέσης, κάτι που θα είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί, ως λόγος της απαγόρευσης της εξαγοράς.