Θλιβερή μέρα για τους οπαδούς της ομάδας της Alfa Romeo με την αποκάλυψη του C43. Η Alfa Romeo κάνει το τελευταίο της stand στον κόσμο της F1 και ακολούθως αποχωρεί με το τέλος της σεζόν του 2023, τερματίζοντας έτσι και την συμφωνία με την Sauber.
Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο για την επερχόμενη σεζόν της F1, την C43, με το μονοθέσιο να διαθέτει ένα τολμηρό συνδυασμό κόκκινου και μαύρου χρώματος, ο οποίος αφήνει στο παρελθόν τον ερυθρόλευκο συνδυασμού χρωμάτων που χρησιμοποιήθηκε τις προηγούμενες χρονιές.
Η ιταλοελβετική ομάδα περιγράφει το νέο αγωνιστικό της ως “επιθετικό πάνω και κάτω από το δέρμα”, με τα αποκαλυπτήρια να γίνονται ταυτόχρονα μπροστά σε κόσμο στη Ζυρίχη και στα κεντρικά γραφεία της ομάδας στο Hinwil της Ελβετίας, από τους Valtteri Bottas και Zhou Guanyu, οι οποίοι θα είναι για δεύτερη χρονιά teammates.

Ο νέος χορηγός τίτλου, η Stake, βρίσκεται στο επίκεντρο του livery, με την Alfa Romeo να ετοιμάζεται να τερματίσει τη συμφωνία χορηγίας της στο τέλος της επερχόμενης σεζόν. Η Stake είναι μια παγκόσμια εταιρεία διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών και καζίνο, που ιδρύθηκε το 2017 και έχει ήδη σχέσεις με την ποδοσφαιρική ομάδα της Έβερτον, τον Αργεντινό παίκτη Sergio Aguero, το UFC και τον μουσικό Drake.
Κλείνοντας, η ομάδα της Alfa Romeo F1 έχει ανακοίνωσε τον διορισμό του Alessandro Alunni Bravi ως νέο διευθύνοντα συμβούλου του ομίλου της Sauber. Ο έμπειρος Ιταλός, ο οποίος είναι μέλος του ομίλου από το 2017, εκτελεί και χρέη εκπροσώπου της ομάδας στο πρωτάθλημα της Formula 1, δίνοντας το παρόν σε όλες τις επίσημες λειτουργίες στα Σαββατοκύριακα των αγώνων και μακριά από την πίστα.

Ο διορισμός του Alunni Bravi είναι ένα από τα πρώτα καθήκοντα που ολοκλήρωσε ο νέος CEO του ομίλου της Sauber, Andreas Seidl, μετά την έναρξη της θητείας του στην ελβετική εταιρεία στις 9 Ιανουαρίου.

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα
Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.
Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.
Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.
Close Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.
Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.
Close
Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.
Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.
Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.
Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.
Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.
Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.
Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.
