F1

03 Jul, 2020 Ώρα 19:16

Ανταγωνιστική και ευαισθητοποιημένη η ομάδα της Mercedes-AMG Petronas F1

Thumbnail

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula One ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο από την Αυστρία ύστερα από μια αναμονή τεσσάρων μηνών από την παγκόσμια πανδημία Covid-19. Μαζί και η παγκόσμια πρωταθλήτρια ομάδα της Mercedes που φυσικά δεν θέλει τίποτε άλλο παρά να συνεχίσει το αήττητο σερί της για έβδομη συνεχόμενη χρονιά. Lewis Hamilton και Valtteri Bottas δηλώνουν πανέτοιμοι για τη φετινή πρόκληση. Μια χρονιά διαφορετική από τις άλλες, όχι μόνο λόγο Covid-19, αφού βλέπουμε να κάνουν την εμφάνιση τους και εξωαγωνιστικές δράσεις που στόχο έχουν να ευαισθητοποιήσουν το ευρύ κοινό. Για φέτος η ομάδα της Mercedes αλλάζει το χρωματισμό των μονοθεσίων της και το μαύρο χρώμα αντικαθιστά το παραδοσιακό ασημί. Και αυτό σε μία κίνηση κόντρα στο ρατσισμό και τις διακρίσεις αλλά και υπέρ της διαφορετικότητας.

Close

 

 

Ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Toto Wolff  δήλωσε: «Τις τελευταίες εβδομάδες, το κίνημα του Black Lives Matter έριξε φως στο πόσο χρειαζόμαστε νέα μέτρα και δράσεις για την καταπολέμηση του ρατσισμού και κάθε μορφής διάκρισης. Ως ομάδα, χρησιμοποιήσαμε τις τελευταίες εβδομάδες για να ακούσουμε τις προοπτικές των μελών της ομάδας μας, να μάθουμε και να προβληματιστούμε για την ομάδα μας όπως είναι σήμερα και πώς θέλουμε να είναι στο μέλλον». Μάλιστα η ομάδα παραδέχθηκε πως πρέπει να υπάρξουν αλλαγές και στην εταιρεία, καθώς μόλις το 12% του προσωπικού είναι γυναίκες ενώ το ποσοστό εργαζομένων που ανήκουν σε μειονότητες είναι κάτω από το 3%.

 

Close

 

Το λογότυπο «End Racism» θα παρουσιαστεί στο halo και των δύο αυτοκινήτων, και η κοινή πρωτοβουλία της F1, #WeRaceAsOne, θα προβληθεί στους καθρέφτες της W11. Σε μαύρο χρώμα θα είναι και οι στολές των Lewis Hamilton και Valtteri Bottas ενώ νέους χρωματισμούς και λογότυπα θα δούμε και στα κράνη των δύο πιλότων.  

Στο επίκεντρο της δέσμευσής μας για την καταπολέμηση του ρατσισμού και των διακρίσεων είναι ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Lewis Hamilton, που ανακοίνωσε πρόσφατα τη σύσταση της Hamilton Commission. Πρόκειται για μια επιτροπή, συμβλημένη με το Royal Academy of Engineering που θα διερεύνηση τον τρόπου με τον οποίο ο μηχανοκίνητος αθλητισμός μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προσελκύσει περισσότερους νέους με αφρικανικές ρίζες.

 

Close

 

Ο Lewis Hamilton είπε: «Είναι τόσο σημαντικό να εκμεταλλευτούμε αυτή τη στιγμή και να την χρησιμοποιήσουμε για να εκπαιδεύσουμε τον εαυτό μας εάν είστε άτομο, μάρκα ή εταιρεία για να κάνετε πραγματικές ουσιαστικές αλλαγές όσον αφορά την εξασφάλιση ισότητας και συμμετοχής. Έχω βιώσει, προσωπικά, ρατσισμό στη ζωή μου και έχω δει την οικογένεια και τους φίλους μου να βιώνουν ρατσισμό. Και μιλώ από καρδιάς όταν κάνω έκκληση για αλλαγή!. Θέλουμε να χτίσουμε μια κληρονομιά που ξεπερνά τον αθλητισμό».

Στο ίδιο μήκος και οι δηλώσεις του Valtteri Bottas όπου μεταξύ άλλων δήλωσε: «Ο ρατσισμός και οι διακρίσεις δεν έχουν καμία θέση στο άθλημά μας ή στην κοινωνία μας και είμαι περήφανος που στέκομαι μαζί με την ομάδα για την πρωτοβουλία αυτή»

 

04 Apr, 2024 Ώρα 13:19

F1: Στη χώρα του ανατέλλοντος ηλίου το Grand Prix της Κυριακής

Thumbnail

Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία των αγώνων που η F1 επισκέπτεται την πίστα της Suzuka International Racing Course τόσο νωρίς. Μέχρι και πέρυσι ο αγώνας ήταν πάντα στο πρόγραμμα, στο δεύτερο μέρος της σεζόν, κάπου ανάμεσα στον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο και θεωρητικά στην πίστα αυτή έβγαινε «μαθηματικά» ποιος θα είναι ο νέος παγκόσμιος πρωταθλητής. Μάλιστα τα δύο  τελευταία χρόνια, είχαμε δύο στάνταρ αποτελέσματα. Το 2022, σ’ αυτή την πίστα, ο Max Verstappen σφράγισε το δεύτερο τίτλο του, ενώ το 2023 η Red Bull εξασφάλισε τη διατήρηση του τίτλου των κατασκευαστών.

Close

Το πρώτο Grand Prix του Ειρηνικού είχε γίνει στις 17 Απριλίου 1994, στην Αΐντα. Το 1995 ο αγώνας μεταφέρθηκε τον Οκτώβριο.

Το παραδοσιακό slot της τελευταίας σεζόν άλλαξε και τώρα στις αρχές Απριλίου έχουμε αγώνα με έναν καιρό να δείχνει τα δόντια του. Αυτό το διάστημα αναμένονται ψυχρότερες συνθήκες και οι γιαπωνέζοι μετεωρολόγοι προβλέπουν την ημέρα του αγώνα βροχές και καταιγίδες.

Close

Στους τρεις προηγούμενους αγώνες, στο Bahrain, στη Saudia Arabia και στην  Αυστραλία, η πίστα ήταν στεγνή. Τα βρόχινα αλλά και τα ενδιάμεσα ελαστικά μέχρι σήμερα ήταν τυλιγμένα στις κουβέρτες. Τώρα όμως φαίνεται ότι θα βγουν αφού ο 4ος αγώνας λογικά θα γίνει υπό βροχή.

Το Weather.com αναφέρει πιθανότητα βροχής και τις τρεις ημέρες στην Ιαπωνία. Την Παρασκευή αναμένεται συννεφιά με θερμοκρασίες έως και 15 βαθμούς Κελσίου. Υπάρχει 23% πιθανότητα βροχής κατά τη διάρκεια του FP1!

Close

Το Σάββατο, η θερμοκρασία προβλέπεται να αυξηθεί κατά έναν βαθμό και η πιθανότητα βροχής αυξάνεται στο 24%. Οι κατατακτήριες δοκιμές, ωστόσο, αναμένεται να έχουν τελειώσει πριν αρχίσει να βρέχει.

 

 

Τι λέει το πρόγραμμα

Την Παρασκευή, 5 Απριλίου, στις 05.30 θα γίνει το Practice 1

Την ίδια ημέρα στις 09.00 θα γίνει το Practice 2

Το Σάββατο, 6 Απριλίου, στις 05.30 θα γίνει το Practice 3 και λίγες ώρες αργότερα στις 09.00 θα γίνει το Qualifying όπου θα βγει και ο Pole Man του αγώνα.

Την Κυριακή, 7 Απριλίου, ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 08.00 το πρωί.

Το τέταρτο Grand Prix της σεζόν συμπίπτει με την εποχή των ανθισμένων κερασιών. Η Sakura στην Ιαπωνία, εμφανίζεται ανάμεσα στο τέλος Μαρτίου με αρχές Απριλίου. Sakura ονομάζεται στην Ιαπωνία το άνθος αρκετών δέντρων του γένους Prunus. Συγκεκριμένα της ιαπωνικής κερασιάς Prunus serrulata.

Είναι η πρώτη φορά που το Ιαπωνικό Grand Prix θα διεξαχθεί αυτή την εποχή της «Sakura». Η πρώιμη άνοιξη λογικό είναι να έχει χαμηλότερες θερμοκρασίες από ότι είναι συνηθισμένες. Αυτή την εποχή κυμαίνονται μεταξύ 8°C και 13°C.

 

 

Η Suzuka International Racing Course έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και είναι αγαπητή στους πιλότους της F1. Για πρώτη φορά αγώνας της F1 έγινε το 1987. Η πίστα είναι κλασική και δοκιμάζει τις ικανότητες των οδηγών με την απαιτητική χάραξη σχήματος «8». Το συνολικό μήκος της πίστας είναι 5.807 μέτρα. Οι πιλότοι θα καλύψουν σε 53 γύρους 307.471 Km. Το ρεκόρ με χρόνο 1.30.983 κατέχει από το 2019 ο Lewis Hamilton.

H πίστα δοκιμάζει επίσης τα ελαστικά: τόσο από άποψη φθοράς – λόγω υψηλών επιπέδων τραχύτητας ασφάλτου – όσο και από τις δυνάμεις και τα φορτία, στα οποία υπόκεινται τα ελαστικά σε όλες τις στροφές που συνθέτουν έναν γύρο. Ως συνήθως, η Pirelli επέλεξε τις πιο σκληρές γόμες.

 

 

H C1 θα είναι το σκληρό ελαστικό, η C2 το μεσαίο ελαστικό και η C3 το μαλακό ελαστικό. Αυτή η επιλογή χρησιμοποιήθηκε και στο Μπαχρέιν για τον πρώτο αγώνα της σεζόν.

Η συνήθης στρατηγική αγώνα, είναι αυτή των δυο αλλαγών, λόγω της ενέργειας που μεταφέρεται από τα ελαστικά και της πίεσης στην οποία, αυτά υπόκεινται. Ωστόσο, οι χαμηλότερες θερμοκρασίες μπορεί να δώσουν τη δυνατότητα και για στρατηγική μιας αλλαγής ειδικά στους οδηγούς που είναι ευγενικοί με τα ελαστικά τους.

Από την άλλη πλευρά, οι χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να δυσκολέψουν τη διατήρηση των ελαστικών στο σωστό παράθυρο λειτουργίας, ιδιαίτερα στον πρώτο γύρο εξόδου από τα πιτ. Η στρατηγική της μιας αλλαγής μειώνει επίσης την αποτελεσματικότητα προσπέρασης στα πιτ (undercut), η οποία είναι συνήθως πολύ χρήσιμη στη Suzuka. Αναμένεται η σκληρή και η μεσαία γόμα να πρωταγωνιστήσουν στον αγώνα. Βέβαια όπως είπαμε όλα θα εξαρτηθούν από τον καιρό.

Μετά τον αγώνα στην Αυστραλία η βαθμολογία των οδηγών έχει ως εξής

 

 

Μετά τον αγώνα στην Αυστραλία η βαθμολογία των ομάδων έχει ως εξής