Με το πέσιμο της καρό σημαίας στον αγώνα της Ίμολα ο Lewis Hamilton κατέκτησε την 93η νίκη της καριέρας του και η Mercedes πετύχαινε ένα καινούργιο ρεκόρ στην ιστορία του θεσμού της Formula 1: την κατάκτηση επτά συνεχόμενων παγκόσμιων πρωταθλημάτων κατασκευαστών. Και αυτό με πρωταγωνιστή τον Lewis Hamilton αφού κατάφερε να κερδίσει έξι τίτλους οδηγών σε αυτά τα χρόνια. Παράλληλα, στον αγώνα του Σαν Μαρίνο, ξεπέρασε τους 5.000 γύρους στην πρωτοπορία ενός γκραν πρι ενώ το 1-2 της Mercedes ήταν το πέμπτο στο φετινό πρωτάθλημα και το 58ο της ομάδας. Η κυριαρχία στην Ιταλία σηματοδότησε και την 100η νίκη της ομάδας μέσα στην υβριδική εποχή, στην οποία κυριαρχεί.

«Επτά συνεχόμενα πρωταθλήματα για την ομάδα, σίγουρα αυτή είναι μια ιστορία που θα λέω στα εγγόνια μου μία μέρα» δήλωσε ο Lewis Hamilton, ο οποίος είναι αγκαλιά με το δικό του έβδομο τίτλο στον θεσμό. «Βλέποντας γύρω μου την ομάδα, ξέρω ότι δούλεψαν όλοι σκληρά, αλλά και οι άντρες και γυναίκες στο εργοστάσιο και στην βάση μας στο Brixworth. Μπορεί ο κόσμος που μας βλέπει να νομίζει πως έχουμε συνηθίσει όλο αυτό το σκηνικό αλλά για μας είναι πάντα σαν την πρώτη φορά, αυτό είναι το πνεύμα της ομάδας μας. Είμαι αιώνια ευγνώμων που μπορώ και αποτελώ μέρος αυτής της επιτυχίας και αυτού του νέου ρεκόρ» συμπλήρωσε ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.

Με τη σειρά του ο αρχιτέκτονας όλων αυτών των επιτυχιών, ο Toto Wolff, δήλωσε: «Αυτή είναι μια απίστευτη στιγμή, και η αποκορύφωση όλων αυτών των προσπαθειών. Αυτή ήταν μια ασυνήθιστη σεζόν και αυτό με κάνει πολύ περήφανο που καταφέραμε να πετύχουμε τους στόχους μας. Πολύ αίμα, δάκρυα και ιδρώτας ξοδεύτηκαν πίσω από κλειστές πόρτες και πολλοί άνθρωποι έχουν κάνει μεγάλες θυσίες για να το επιτύχουν. Θέλω να πω ένα τεράστιο ευχαριστώ σε όλους και όλες στην ομάδα, εδώ στην πίστα και πίσω στο σπίτι μας στο Brixworth και στο Brackley. Έχουμε μια καταπληκτική ομάδα ανθρώπων που συνεχίζει να ωθεί και να αυξάνει το σημείο αναφοράς σε νέα επίπεδα, αλλά αυτό που ξεχωρίζει περισσότερο είναι η συντροφικότητα σε αυτήν την ομάδα και οι σωστές αξίες στον πυρήνα της».
Η κατάκτηση του έβδομου τίτλου κατασκευαστών για την Mercedes, την ανεβάζει στην τέταρτη θέση του πίνακα με τους πιο επιτυχημένους κατασκευαστές στην ιστορία της φόρμουλα ένα.

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα
Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.
Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.
Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.
Close Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.
Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.
Close
Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.
Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.
Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.
Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.
Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.
Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.
Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.
