Στο επίσημο λογαριασμό της στην πλατφόρμα «X», η Formula 1 ανακοίνωσε τη νέα πίστα που θα κατασκευαστεί στη Μαδρίτη και θα ενταχθεί στο επίσημο καλεντάρι από το 2026 (θα παραμείνει μάλιστα για τουλάχιστον μέχρι το 2035).
Η πίστα θα χρησιμοποιεί και δημόσιους δρόμους (σιρκουί πόλης δηλαδή όμως η Τζέντα, το Λας Βέγκας, το Μπακού κ.α.) αλλά και ιδιωτικούς, ειδικά κατασκευασμένους για το Grand Prix.

Η νέα πίστα στη Μαδρίτη
Το συνολικό της μήκος θα είναι στα 5.474μ. και θα αποτελείται από 20 στροφές. Στροφές αργές, μεσαίες και γρήγορες, σχηματίζοντας μάλιστα και κάμποσα σικέιν. Αν και η πίστα δεν υπάρχει ακόμα, ο μέσος μέσος εκτιμώμενος χρόνος γύρου, είναι στο 1:32.450.
Οι ευθείες οι οποίες θα μπορούν να επιτρέπουν τη χρήση DRS είναι δύο (σύμφωνα με το σχεδιάγραμμα), ενώ οι κερκίδες θα μπορούν να φιλοξενήσουν λίγο πάνω από 100.000 άτομα.
Το σημείο που θα φτιαχτεί η πίστα, σχεδόν συνορεύει και με άλλα μεγάλα αθλητικά κτίρια, όπως το προπονητικό κέντρο και γήπεδο της Ρεάλ Μαδρίτης και της Αθλέτικο. Σε απόσταση μόλις 16χλμ. από το κέντρο της πόλης, η FIA ήδη υποστηρίζει πως το 90% των θεατών θα μπορεί να φτάσει στην πίστα σε λίγα μόλις λεπτά, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά τα ΜΜΜ.

Όπως προαναφέρθηκε, η Μαδρίτη έχει υπογράψει συμφωνία για την ένταξή της στο ημερολόγιο της F1 από το 2026, και απαιτείται πολλή δουλειά μέχρι τότε για να οριστικοποιηθούν οι λεπτομέρειες της διάταξης, να εξασφαλιστούν οι απαραίτητες εγκρίσεις και να ληφθούν υπόψη οι υλικοτεχνικές υποδομές της διοργάνωσης.
Πρέπει να περάσει από την ιδέα στη λεπτομερή κατασκευή και να αποκτήσει άδεια πίστας Grade 1.
Άντε και στα δικά μας.

Grand Prix Australia: Οι προβολείς της F1 στράφηκαν στο Albert Park– Το μεγάλο στοίχημα του L. Hamilton
Οι 20 πιλότοι της F1 βρίσκονται στην Αυστραλία και προετοιμάζονται σε συνεργασία με τους επικεφαλής των ομάδων τους αλλά και με τους μηχανικούς για τον πρώτο αγώνα της χρονιάς που αναμένεται να είναι εντυπωσιακός.
Αυτός που φέτος αναμένεται να τα δώσει όλα είναι ο Lewis Hamilton. Μετά από πολλά χρόνια συνεργασίας με την Mercedes πέρασε στο στρατόπεδο των tifosi και φέτος θα είναι μέσα στα κόκκινα. Η Scuderia ελπίζει ότι φέτος με τα δύο αστέρια που έχει θα κατακτήσει τον τίτλο των κατασκευαστών ενώ ο Βρετανός 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει βάλει στόχο το 8 παγκόσμιο πρωτάθλημα.

Μη νομίζετε όμως ότι είναι εύκολο να γίνει. Ο ομόσταυλός του και πιο παλιός στη Ferrari, Charles Leclerc, έχει πει ότι θέλει το παγκόσμιο πρωτάθλημα. Υπάρχει βέβαια και ο Max Verstappen που τώρα τελευταία γκρινιάζει και δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένος από το μονοθέσιο του. Τίτλο θέλει και ο Νο 1 πιλότος της Mercedes Georges Russell. Θα τα καταφέρει όμως με το μονοθέσιο που έχει;
Θα πρέπει να περιμένουμε μερικά 24ωρα για να καταλάβουμε τα υπέρ και τα κατά των νέων μονοθεσίων.
Στις 14 Μαρτίου στις 03.30 τα ξημερώματα (ώρα Κύπρου) θα γίνουν τα πρώτα ανεπίσημα δοκιμαστικά (Practice 1). Την ίδια ημέρα στις 07.00 το πρωί θα ακολουθήσουν τα δεύτερα δοκιμαστικά (Practice 2).

Στις 15 Μαρτίου στις 03.30 τα ξημερώματα θα γίνει το Practice 3 και στις 07.00 (ώρα Κύπρου) θα ακολουθήσει το Qualifying. Εκεί θα δούμε ποιος θα είναι ο πιο γρήγορος πιλότος και ποιος θα κερδίσει την Pole Position.
Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς που πάντα έχει δράση και θέαμα, θα ξεκινήσει στις 16 Μαρτίου στις 15.00 ώρα Αυστραλίας (06.00 τα ξημερώματα ώρα Κύπρου).
Για πρώτη φορά αγώνας της F1 στο Albert Park στη Μελβούρνη έγινε το 1996. Η πίστα έχει μήκος 5.278 km και οι αγωνιζόμενοι στους 58 γύρους που θα κάνουν θα καλύψουν 306.124 km. Ταχύτερο γύρο στην Αυστραλία έχει κάνει το 2024 ο Charles Leclerc (1.19.813).
Στις πρώτες δοκιμές της Παρασκευής η πίστα θα γλιστράει. Όσο όμως περνούν τα μονοθέσια τόσο η γόμα που θα μένει στο οδόστρωμα θα κάνει τη δουλειά της και τα μονοθέσια θα έχουν καλύτερα κρατήματα.

Για την Pirelli, η χρονιά αυτή είναι σημαντική. Έχει συμπληρώσει 485 γύρους στο Π.Π της F1 και θα φτάσει τους 500 στο ολλανδικό Grand Prix στις 31 Αυγούστου στο Zandvoort.
