F1

28 Feb, 2023 Ώρα 17:10

Formula 1: Ώρα για πραγματική "δράση" μετά τις δοκιμές στο Μπαχρέιν

Thumbnail

Οι χειμερινές δοκιμές στο Μπαχρέιν τελείωσαν το βράδυ του Σαββάτου και πλέον όλοι είναι έτοιμοι για την έναρξη της πραγματικής δράσης. Οι πιλότοι γνωρίστηκαν με τα νέα τους μονοθέσια, πολλοί μάλιστα έγραψαν και πάνω από 100 γύρους σε μία ημέρα. Οι τεχνικοί έκαναν ασταμάτητα διορθώσεις και οι αναλυτές αδυνατούν να βρουν το φαβορί για φέτος. Η Red Bull δείχνει να μην έχει πειράξει ιδιαίτερα την περσινή συνταγή επιτυχίας. Η Ferrari δείχνει να έχει βελτιώσει την αξιοπιστία του κινητήρα της και η Mercedes επιτέλους έλυσε τα προβλήματα δελφινισμού των μονοθεσίων της.  

Close

Νέα μονοθέσια, νέοι πιλότοι και νέοι στόχοι, όλα έτοιμα για την εκκίνηση στις 5 Μαρτίου 2023, στο Μπαχρέιν, στο 1ο από τα συνολικά 23 Grand Prix της πολύ πλούσιας χρονιάς που μας περιμένει. 

Ας θυμηθούμε πως έκλεισε η τελευταία και 3η ημέρα δοκιμών στο Μπαχρέιν.

Close

Ο οδηγός της Red Bull, Sergio Perez σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο των δοκιμών της προετοιμασίας του 2023 στη πίστα του Μπαχρέιν, «κλέβοντας» την πρώτη θέση από τον Charles Leclerc, ο οποίος ήταν στην κορυφή στις πρωινές δοκιμές.

 

Close

 

Το πρωινό σημείο αναφοράς του Leclerc ήταν στο 1.31.024 και το πέτυχε με τα ελαστικά C4. Ο Perez έφτασε στην κορυφή με χρόνο 1.30.305 επίσης με ελαστικά C4.  Ο Lewis Hamilton έχει ενθαρρυνθεί από σημάδια βελτίωσης στη Mercedes και χρησιμοποίησε το W14 του για να πάρει το P2 στην απογευματινή περίοδο, τρέχοντας με ελαστικά C5. Ενώ τρίτος τερμάτισε ο Valtteri Bottas της Alfa Romeo χρησιμοποιώντας ελαστικά C5.

Ο Carlos Sainz τερμάτισε τέταρτος (C4), ενώ ο Yuki Tsunoda ολοκλήρωσε την πρώτη πεντάδα, χρησιμοποιώντας την ίδια σύνθεση. Ο Kevin Magnussen ήταν έβδομος ( C4), ενώ ο νέος συμπαίκτης του Nico Hulkenberg τερμάτισε 15ος (C3).

Ο Felipe Drugovich πήρε το τιμόνι της Aston Martin το πρωί του Σαββάτου για να τερματίσει 10ος, πριν ο Fernando Alonso επιστρέψει στο μονοθέσιο για να πάρει την ένατη θέση. Ωστόσο, δεν ήταν όλα ομαλά, καθώς εμφανίστηκε ένα πρόβλημα στην πίσω ανάρτηση του μονοθεσίου που απαιτούσε κάποιες επισκευές στα πιτ.

O Lando Norris τερμάτισε 11ος, ενώ ο Oscar Piastri έχασε τον έλεγχο στη στροφή 9 με αποτέλεσμα να τερματίσει 16ος. Ο Pierre Gasly της Alpine οδήγησε το πρωί και τερμάτισε 12ος πριν αναλάβει ο Esteban Ocon, ο οποίος πήρε την 14η θέση. 

 

10 Jul, 2025 Ώρα 11:50

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα

Thumbnail

Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.

Close

Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.

Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.

Close

Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.

Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.

Close

Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.

Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.

Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.

Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.

Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.

Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.

Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.