F1

02 Aug, 2021 Ώρα 07:55

GP Ουγγαρίας: Ακυρώθηκε η δεύτερη θέση του Sebastian Vettel

Thumbnail

Οι αγωνοδίκες του GP Ουγγαρίας ανακοίνωσαν ότι ακυρώνεται η δεύτερη θέση του Sebastian Vettel, καθώς μετά την λήξη του αγώνα δεν κατάφεραν να συλλέξουν ένα λίτρο καυσίμου από το μονοθέσιο, όπως απαιτείται από τον κανονισμό.

Close

Αναλυτικά η ανακοίνωση των αγωνοδικών:

Μετά τον αγώνα δεν ήταν δυνατό να ληφθεί δείγμα καυσίμου ενός λίτρου από το μονοθέσιο Νο 5. Δόθηκαν αρκετές ευκαιρίες στην ομάδα να προσπαθήσει να αφαιρέσει τον απαιτούμενο όγκο καύσιμου από το ρεζερβουάρ, ωστόσο ήταν δυνατή μόνο η άντληση 0,3 λίτρων.

Close

Κατά τη διάρκεια της ακρόασης παρουσία του Τεχνικού Αντιπροσώπου της FIA και του Τεχνικού Διευθυντή της FIA, ο διευθυντής της ομάδας της Aston Martin δήλωσε ότι θα έπρεπε να είχαν απομείνει 1,44 λίτρα μέσα στο ρεζερβουάρ, αλλά η ομάδα δεν ήταν σε θέση να αφαιρέσει το απαιτούμενο καύσιμο. Αυτός ο αριθμός υπολογίζεται χρησιμοποιώντας το FFM ή το μοντέλο μπεκ ψεκασμού.

Δεδομένης αυτής της κατάστασης, το μονοθέσιο Νο 5 δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του άρθ. 6.6 των Τεχνικών Κανονισμών της FIA. Σύμφωνα με το αρθ. 6.6.2, οι αγωνιζόμενοι πρέπει να διασφαλίσουν ότι θα μπορεί να ληφθεί δείγμα 1.0 λίτρου καυσίμου ανά πάσα στιγμή από το μονοθέσιο. Η διαδικασία ακολουθήθηκε, ωστόσο το δείγμα καυσίμου 1,0 λίτρου δεν μπόρεσε να ληφθεί.

Close

Η παραπάνω απόφαση σημαίνει ότι ο Lewis Hamilton κληρονομεί τη δεύτερη θέση, με τον Carlos Sainz να κατακτά την τρίτη θέση του βάθρου για τη Ferrari. Επίσης, και οι υπόλοιποι οδηγοί πίσω από τον Vettel ανεβαίνουν μια θέση, με τον Kimi Raikkonen να κατατάσσεται 10ος, παίρνοντας έναν βαθμό για την Alfa Romeo.

Το αποτέλεσμα σημαίνει επίσης ότι ο Hamilton επεκτείνει το προβάδισμα του έναντι του Max Verstappen κατά δύο ακόμη βαθμούς, αφού ο Βρετανός πήρε 18 βαθμούς και ο Ολλανδός μόλις δύο.

12 Sep, 2025 Ώρα 12:25

Verstappen: Τα μονοθέσια πρέπει να γίνουν το ίδιο ελαφριά και μικρά με αυτά του 2010

Thumbnail

Ο Max Verstappen υποστήριξε πως τα μονοθέσια της Formula 1 θα πρέπει να έχουν τις ίδιες διαστάσεις και το ίδιο βάρος με εκείνα που χρησιμοποιούνταν στη κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού το 2010, τα οποία διέθεταν ατμοσφαιρικούς V8 κινητήρες και ζύγιζαν 180 κιλά λιγότερο από τα σημερινά.

Close

Αυτό που είναι πιο σημαντικό είναι τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα, τα μικρότερα. Αλλά αυτό μπορείς να το κάνεις μόνο αν αλλάξεις τους κανονισμούς για τους κινητήρες. Προς το παρόν, οι κινητήρες είναι εξαιρετικά αποδοτικοί, αλλά είναι επίσης αρκετά μεγάλοι. Αυτό κάνει το αυτοκίνητο μακρύτερο, χρειάζεται περισσότερη ψύξη, οπότε το αυτοκίνητο γίνεται αρκετά μεγάλο.

Νομίζω ότι αν μπορέσουμε να αποκτήσουμε ένα παρόμοιο αυτοκίνητο όπως ήταν στην εποχή του 2010, ή και παλαιότερα. Αυτό θα ήταν ωραίο, γιατί νομίζω ότι θα βοηθήσει τους αγώνες. Αλλά στο τέλος της ημέρας, δεν είμαι εγώ αυτός που αποφασίζει,

Close

είπε ο Ολλανδός που μίλησε και για τον κινητήρα που κατασκευάσει η ομάδα του για την σεζόν του 2026, κινητήρας που οι φήμες τον θέλουν να υστερεί σε απόδοση σε σύγκριση με αυτόν της Mercedes.

Είναι σίγουρα ένα μεγάλο ερωτηματικό, αλλά ειλικρινά νομίζω ότι δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που μπορούν να πουν αυτή τη στιγμή, “ναι, θα είμαστε πραγματικά, πραγματικά καλοί” Δεν έχεις καμία εγγύηση. Ξέρω ότι είναι μεγάλη πρόκληση αυτό που κάνουμε, φέρνοντας και τον δικό μας κινητήρα, αλλά είναι επίσης και μια αρκετά συναρπαστική πρόκληση.

Close

Μας δίνει επίσης την καλύτερη ευκαιρία να είμαστε ανταγωνιστικοί αντί να εξαρτόμαστε από έναν άλλο κατασκευαστή που είναι πρόθυμος να μας δώσει έναν κινητήρα. Οι κανονισμοί είναι τόσο περίπλοκοι που, φυσικά, ο κινητήρας θα είναι εξαιρετικά σημαντικός, αλλά πρέπει επίσης να διασφαλίσεις ότι θα φτιάξεις ένα καλό μονοθέσιο.

Πιστεύω ότι οι πρώτοι αγώνες θα είναι πολύ απαιτητικοί για όλους ώστε να ενσωματώσουν σωστά τα πάντα, από τη μονάδα ισχύος μέχρι το μονοθέσιο και τη γενικότερη συμπεριφορά του. Ελπίζω να μας δώσει μερικούς ενδιαφέροντες αγώνες.