F1

25 Jul, 2022 Ώρα 12:06

Νίκη «χάρισμα» για τον Verstappen - Απογοήτευση για Leclerc που δηλώνει πως δεν αξίζει το πρωτάθλημα...

Thumbnail

Οι Γάλλοι έχουν γεμίσει τις κερκίδες στην πίστα Paul Ricard παρά την αρκετή ζέστη που επικρατεί, με την εικόνα από τα εναέρια πλάνα να προσφέρει απλόχερα… ζαλάδα. Όπως βλέπετε και στις εικόνες, οι αμμοπαγίδες έχουν δώσει τη θέση τους σε ένα ειδικό υλικό υψηλής τραχύτητας το οποίο επιβραδύνει με εξαιρετική αποτελεσματικότητα τα μονοθέσια, είναι όμως μεγάλος εχθρός των ελαστικών. Κάθε έξοδος σήμερα λοιπόν δεν συγχωρείται. 

Close

 

 

Μία πίστα που τα έχει όλα πέρα από τους 60 βαθμούς Κελσίου στην άσφαλτο. Μεγάλες τελικές ταχύτητες, στροφές, μεσαία καταπόνηση στη γόμα και τρεις οδηγούς να θέλουν τη νίκη περισσότερο από ποτέ. Ο Charles Leclerc ξεκινάει πρώτος απόψε καθώς κατάφερε να κάνει τον καλύτερο χρόνο και θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί την πρωτιά, χωρίς την βοήθεια του ομόσταυλου του Sainz, ο οποίος λόγω αλλαγών στο μονοθέσιο ξεκινάει από τις χαμηλές θέσεις.

 

Close

 

Ο πρωτοπόρος στην βαθμολογία Verstappen θέλει να πάρει το αίμα του πίσω και όλοι περιμένουμε μία εξαιρετική εκκίνηση που θα αλλάξει τις ισορροπίες πριν ακόμα ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος.

Παράλληλα η Mercedes έχει ξεπεράσει τα προβλήματα και έχει επιστρέψει δυναμικά ζητώντας μία μόνιμη θέση στο πόντιουμ με τους Russell και Hamilton να δηλώνουν πανέτοιμοι για κυριαρχία ξεκινώντας από την έκτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα.

Η πίστα Paul Ricard χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1971. Έχει συνολικό μήκος 5.842 μέτρα και η συνολική απόσταση που θα κάνουν σε 52 γύρους οι αγωνιζόμενοι είναι 309.690 μέτρα. Το ρεκόρ πίστας το κατέχει από το 2019 ο Vettel με 1 λεπτό 32 δευτερόλεπτα και 740 δέκατα.  Μιας και μιλάμε για ρεκόρ, αξίζει να αναφέρουμε πως ο σημερινός αγώνας είναι ο νούμερο 300 στην καριέρα του Lewis Hamilton στην F1.

Έτοιμοι για το 12ο GP της χρονιάς. Τα φώτα σβήνουν και έχουμε εκκίνηση!

Close

 

 

Ο Leclerc κάνει πολύ καλή εκκίνηση και προστατεύει την πρώτη θέση από τον Verstappen ο οποίος δεν κατάφερε να πιέσει όσο θα ήθελε. Ο Hamilton καταφέρνει να περάσει στη δεύτερη στροφή τον τρίτο Perez και να του πάρει τη θέση,  με τον Alonso να περνάει τον Russell και να κερδίζει την 5η θέση.   

Λίγο πριν ολοκληρωθεί ο πρώτος γύρος, υπάρχει επαφή μεταξύ Ocon και Tsunoda με τον δεύτερο να βγαίνει εκτός πίστας για λίγο και τελικά να εγκαταλείπει. 

 

 

Με τους δύο πρώτους γύρους να έχουν ολοκληρωθεί η κατάταξη είναι: Leclerc – Verstappen – Hamilton – Perez – Russell – Alonso με τις διαφορές να είναι αρκετά μικρές ακόμα.

Οι θερμοκρασίες είναι ιδιαίτερα υψηλές και παρά τον βόρειο άνεμο, η άσφαλτος είναι στους 60 βαθμούς κελσίου, ο αέρας στους 31 ενώ σταδιακά οι οδηγοί ετοιμάζουν τις επιθέσεις τους στη ζώνη DRS. Είναι εκπληκτική η ευκολία με την οποία η Red Bull του Vertstappen «μαζεύει» στις ευθείες την διαφορά από την Ferrari του Leclerc. Η μονομαχία των δύο πρωτοπόρων ξεκίνησε από πολύ νωρίς με τη διαφορά στον 7ο γύρο να είναι μόλις μισό δευτερόλεπτο.

Η άμυνα του Leclerc για την ώρα αποδίδει, ενώ να θυμίσουμε πως δεν έχει την βοήθεια του δεύτερου οδηγού της Ferrari, Sainz ο οποίος λόγω ποινής ξεκίνησε από την προτελευταία θέση  και μέχρι τον 8ο γύρο έχει κερδίσει ήδη 6 θέσεις. 

Η Haas είναι η πρώτη που θα φωνάξει και τους δύο οδηγούς της για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας σκληρή γόμα, λογικά για να φτάσουν μέχρι το τέλος με το συγκεκριμένο σετ. Ο Ολλανδός προσπαθεί συνεχώς να μένει εντός DRS για να αποκτήσει την δυνατότητα να απειλήσει καθώς ξέρει πως εάν δεν έχει αυτή την παραπάνω ισχύ, δεν θα καταφέρει το κάτι παραπάνω. Η ιστορία δείχνει πως από την χρονιά που η συγκεκριμένη πίστα ξαναμπήκε στο καλεντάρι της Formula 1, ο οδηγός που έχει την pole position είναι και ο νικητής του αγώνα. 

Εκπληκτικός αγώνας μέχρι τώρα για τον Sainz ο οποίος ενώ ξεκίνησε 19ος, βρίσκεται ήδη στην 9η, βαθμολογούμενη. Οι προσπεράσεις μέχρι τώρα, δύσκολα πραγματοποιούνται  ενώ ο Verstappen θα μπει για αλλαγή ελαστικών στον 17ο γύρο επιλέγοντας την σκληρή γόμα. 

Ο Leclerc στον 19ο γύρο θα χάσει τον έλεγχο σε μία ανοικτή στροφή με πολλά χιλιόμετρα με αποτέλεσμα να βγει εκτός και να σταματήσει στα προστατευτικά ελαστικά που βρίσκονται στα όρια της πίστας. Απίστευτες οι κραυγές του στο team radio καθώς γνωρίζει πως έχασε μία σχεδόν βέβαιη νίκη, με τον Verstappen πλέον να έχει εύκολο έργο.

 

 

Το αυτοκίνητο ασφαλείας θα μείνει για λίγους γύρους, ενώ λίγο αργότερα υπήρξε επαφή μεταξύ των Zhou και Schumacher με τον πρώτο να δέχεται ποινή. Παράλληλα ο Sainz θα δεχθεί επίσης ποινή για επικίνδυνη έξοδο από τα pits κατά την αλλαγή ελαστικών όσο υπήρχε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, με τον ίδιο να αντιδρά αρκετά στο team radio.

 

 

Η μάχη πλέον (στον 30ο γύρο) έχει μεταφερθεί μεταξύ Perez και Sainz για την τρίτη θέση καθώς ο Sainz αφού πέρασε τον Russell έχει ανεβάσει ρυθμό και επιζητά μία θέση στο πόντιουμ. Πλέον με τον Verstappen πρώτο και τον Hamilton δεύτερο, η εικόνα θυμίζει αρκετά 2021 αν και η Mercedes δεν φαίνεται να μπορεί να απειλήσει ευθέως σήμερα την Red Bull.

 

 

Στο εμπρός δεξί ελαστικό του Sainz φαίνονται σημάδια φθοράς, σαν αυτά που υπήρχαν στα ελαστικά του Leclerc, λίγο πριν την έξοδο του. Όμως ρισκάρει την απόφαση και θα συνεχίσει μέχρι το τέλος με τα ίδια ελαστικά, καθώς δεν θέλει να αφήσει την θέση του με 12 γύρους να απομένουν. Ο Latifi θα έχει μία έξοδο στον 38ο γύρο καθώς είχε μία μικρή επαφή με τον Magnussen, όμως θα επιστρέψει αρκετά γρήγορα στην πίστα να συνεχίσει. Και οι δύο θα επισκεφθούν τα pit stops, με τον πρώτο τελικά να εγκαταλείπει τον αγώνα.

Ο Ολλανδός πλέον μεγαλώνει κατά πολύ την διαφορά του από τον δεύτερο Hamilton ο οποίος βρίσκεται κατά 8 δευτ. πίσω και ενημερώνει την ομάδα του πως έχει αστάθεια λόγω του ανέμου.  Τελικά ο Sainz θα καταφέρει με τρομερή οδήγηση να περάσει τον Perez και να πάρει την τρίτη θέση, την ώρα μάλιστα που το team radio τον ενημέρωνε να μπει για αλλαγή ελαστικών με τον ίδιο να λέει «NO NO» καθώς βρίσκεται με προβάδισμα.

Μία επαφή μεταξύ Russell και Perez δεν θα έχει άσχημη κατάληξη ενώ τελικά ο Sainz θα μπει στα pits stop και εκτίοντας και την ποινή 5 δευτ. του, επιστρέφει στην θέση 9 έχοντας μπροστά του 10 γύρους.  

 

 

"Λάθος, λάθος, αγωνίζομαι στο υψηλότερο επίπεδο , αλλά αν συνεχίσω να κάνω αυτά τα λάθη... Ήμασταν το πιο δυνατό αυτοκίνητο σήμερα. Αν χάσουμε το πρωτάθλημα με 32 βαθμούς, ξέρω από πού προέρχονται. Είναι απαράδεκτο». Αυτά είναι τα λόγια του Leclerc μετά την έξοδο του.

Τρεις γύρους πριν την καρό σημαία ο Zhou θα εγκαταλείψει, ανεβάζοντας τα μονοθέσια που δεν τερματίζουν στα πέντε με το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας να απομακρύνεται πολύ γρήγορα. Έχουμε και πάλι αγώνα και ο Russell θα περάσει πολύ γρήγορα τον Perez σε μία τρομερή μονομαχία για την τρίτη θέση.

Η καρό σημαία πέφτει και ο Verstappen παίρνει μία εύκολη αλλά σημαντική νίκη, με τον Hamilton στη δεύτερη θέση και τον Russell τρίτο. Μεγάλη εμφάνιση για τον Sainz που δείχνει ότι έχει τρομερές προοπτικές ενώ ο Leclerc είναι απαρηγόρητος.

 

Πηγή: Zougla.gr

13 May, 2025 Ώρα 08:41

Formula 1: Έως και 300 δολάρια το λίτρο καυσίμου θα πληρώνουν από το 2026 οι ομάδες της F1

Thumbnail

Το 2026 θα είναι η χρονιά των μεγάλων αλλαγών στον κόσμο της Formula 1 με δεκάδες αλλαγές κανονισμών και είσοδο νέων ομάδων. Μία από τις μεγάλες αλλαγές είναι η χρήση συνθετικών καυσίμων που όλα δείχνουν πως θα είναι πανάκριβα, ακόμα και για τον κόσμο της F1.

Close

Μετά από συζητήσεις στην πρόσφατη συνεδρίαση της επιτροπής της F1, όλα δείχνουν πως τα νέα καύσιμα θα μπορούσαν να κοστίζουν 10 φορές περισσότερο από ό,τι κοστίζουν τα σημερινά. Αν και η τιμή του καυσίμου ποικίλλει μεταξύ των κατασκευαστών, σύμφωνα με τις  τρέχουσες προβλέψεις το κόστος θα κυμαίνεται μεταξύ 170 – 225 δολαρίων ανά λίτρο, το οποίο είναι πολύ πάνω από την τρέχουσα τιμή που κυμαίνεται μεταξύ 22 – 33 δολαρίων.

Ωστόσο, επικεφαλής από ομάδα της F1 υποστήριξε ότι, καθώς συνεχίζεται η ανάπτυξη του καυσίμου για την οριστικοποίηση των συστατικών που απαιτούνται για καλύτερες επιδόσεις, το κόστος συνεχίζει να αυξάνεται. Και υπάρχουν τώρα ανησυχίες ότι η τελική τιμή θα μπορούσε να ξεπεράσει κατά πολύ τα 300 δολάρια ανά λίτρο.

Close

Με βάση την αναμενόμενη οικονομία καυσίμου των μονοθεσίων του επόμενου έτους, σε συνδυασμό με τα χιλιόμετρα που συγκεντρώνονται κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού τριημέρου, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι οι ομάδες θα αναγκαστούν να ξοδέουν 80.000 – 100.000 δολάρια για καύσιμα σε κάθε Grand Prix. Αυτό θα ισοδυναμούσε με 1,9-2,4 εκατομμύρια δολάρια για ένα καλεντάρι 24 αγώνων. Το κόστος θα μπορούσε ενδεχομένως να είναι ακόμη υψηλότερο για τις ομάδες που δεν έχουν επίσημες συνεργασίες με προμηθευτές καυσίμων, οι οποίες θα μπορούσαν να τις βοηθήσουν να εξασφαλίσουν ευνοϊκότερες συμφωνίες.

Η μόνη μικρή ανακούφιση που έχουν οι ομάδες από την αύξηση της τιμής των καυσίμων είναι ότι για το 2026, το κόστος της βενζίνης είναι για πρώτη φορά εκτός του ανώτατου ορίου κόστους. Αξίζει να αναφέρουμε πως επικεφαλής ομάδας F1, δήλωσε ότι το ενδεχόμενο σχεδόν δεκαπλάσιας αύξησης του κόστους των καυσίμων τους για το επόμενο έτος είναι «γελοίο» και υποστήριξε τις προσπάθειες να αλλάξουν τα πράγματα μακροπρόθεσμα.

Close