F1

14 Mar, 2024 Ώρα 08:36

Ο Felipe Massa μηνύει FIA και FOM διεκδικώντας τον τίτλο του 2008 και 82 κατ. δολάρια

Thumbnail

Ο πρώην οδηγός Felipe Massa δήλωσε ότι κατέθεσε μήνυση στο Λονδίνο εναντίον FIA και FOM, για να διεκδικήσει τον τίτλο του 2008 αποκαθιστώντας μία μεγάλη αδικία.

Close

Ο Massa πρόσθεσε τη Δευτέρα ότι ζητά επίσης αποζημίωση τουλάχιστον 82 εκατομμυρίων δολαρίων, όπως προκύπτει από έγγραφο που περιήλθε στην κατοχή του Associated Press. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει τα χρηματικά έπαθλα που έχασε και άλλες πιθανές συμφωνίες που θα είχε επιτύχει ως πρωταθλητής της F1.

Ο Massa ισχυρίζεται από πέρυσι ότι ήταν ο “νόμιμος” πρωταθλητής του 2008 λόγω του περιστατικού που είναι γνωστό ως “Crashgate”. Ο 42χρονος Βραζιλιάνος, ο οποίος τελικά δεν κέρδισε ποτέ το πρωτάθλημα οδηγών, ήταν δεύτερος με έναν βαθμό διαφορά από τον Lewis Hamilton.

Close

“Πάντα έλεγα ότι θα αγωνιστώ μέχρι τέλους”, ανέφερε ο Massa στην ανακοίνωσή του. “Από τη στιγμή που η FIA και η FOM αποφάσισαν να μην κάνουν τίποτα, θα επιδιώξουμε να διορθώσουμε αυτή την ιστορική αδικία στο δικαστήριο. Το θέμα ανήκει πλέον στους δικηγόρους μου οι οποίοι είναι πλήρως εξουσιοδοτημένοι να κάνουν ό,τι είναι απαραίτητο ώστε να αποδοθεί δικαιοσύνη στον αθλητισμό”.

Οι ισχυρισμοί του αφορούν το Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2008, όπου ο Massa ήταν πρώτος, όμως ο Nelson Piquet Jr. έπεσε σκόπιμα με τη Renault του στο τοίχο, για να βοηθήσει τον τότε teammate του, Fernando Alonso, να κερδίσει τον αγώνα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε, γεγονός που σπατάλησε το προβάδισμά του και έδωσε στον Alonso σαφές πλεονέκτημα, καθώς ήταν ο μόνος οδηγός που είχε ήδη κάνει pit stop για αλλαγή ελαστικών.

Close

Πέρυσι, το πρώην αφεντικό της F1 Ecclestone δήλωσε σε συνέντευξή του στην ιστοσελίδα F1 Insider ότι έμαθε κατά τη διάρκεια του 2008 ότι γνώριζε πως ο Piquet Jr. τράκαρε σκόπιμα. Πρόσθεσε ότι επέλεξε να μην ερευνήσει το περιστατικό μέχρι το τέλος της σεζόν, όταν ήταν πολύ αργά για να αλλάξει η βαθμολογία.

Η σύγκρουση του Piquet Jr. έγινε όταν ο Massa ήταν μπροστά στη Σιγκαπούρη. Η κατάθεση του Massa αναφέρει ότι θέλει “να αναγνωριστεί ότι η FIA ενήργησε κατά παράβαση των κανονισμών της, καθώς δεν διερεύνησε εγκαίρως τις συνθήκες της σύγκρουσης το 2008” και “να αναγνωριστεί ότι αν η FIA δεν είχε ενεργήσει κατά παράβαση των κανονισμών της, θα είχε ακυρώσει ή προσαρμόσει τα αποτελέσματα του Grand Prix της Σιγκαπούρης με συνέπεια ο Massa να έχει κερδίσει το πρωτάθλημα οδηγών το 2008”.

12 Sep, 2025 Ώρα 12:25

Verstappen: Τα μονοθέσια πρέπει να γίνουν το ίδιο ελαφριά και μικρά με αυτά του 2010

Thumbnail

Ο Max Verstappen υποστήριξε πως τα μονοθέσια της Formula 1 θα πρέπει να έχουν τις ίδιες διαστάσεις και το ίδιο βάρος με εκείνα που χρησιμοποιούνταν στη κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού το 2010, τα οποία διέθεταν ατμοσφαιρικούς V8 κινητήρες και ζύγιζαν 180 κιλά λιγότερο από τα σημερινά.

Close

Αυτό που είναι πιο σημαντικό είναι τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα, τα μικρότερα. Αλλά αυτό μπορείς να το κάνεις μόνο αν αλλάξεις τους κανονισμούς για τους κινητήρες. Προς το παρόν, οι κινητήρες είναι εξαιρετικά αποδοτικοί, αλλά είναι επίσης αρκετά μεγάλοι. Αυτό κάνει το αυτοκίνητο μακρύτερο, χρειάζεται περισσότερη ψύξη, οπότε το αυτοκίνητο γίνεται αρκετά μεγάλο.

Νομίζω ότι αν μπορέσουμε να αποκτήσουμε ένα παρόμοιο αυτοκίνητο όπως ήταν στην εποχή του 2010, ή και παλαιότερα. Αυτό θα ήταν ωραίο, γιατί νομίζω ότι θα βοηθήσει τους αγώνες. Αλλά στο τέλος της ημέρας, δεν είμαι εγώ αυτός που αποφασίζει,

Close

είπε ο Ολλανδός που μίλησε και για τον κινητήρα που κατασκευάσει η ομάδα του για την σεζόν του 2026, κινητήρας που οι φήμες τον θέλουν να υστερεί σε απόδοση σε σύγκριση με αυτόν της Mercedes.

Είναι σίγουρα ένα μεγάλο ερωτηματικό, αλλά ειλικρινά νομίζω ότι δεν υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που μπορούν να πουν αυτή τη στιγμή, “ναι, θα είμαστε πραγματικά, πραγματικά καλοί” Δεν έχεις καμία εγγύηση. Ξέρω ότι είναι μεγάλη πρόκληση αυτό που κάνουμε, φέρνοντας και τον δικό μας κινητήρα, αλλά είναι επίσης και μια αρκετά συναρπαστική πρόκληση.

Close

Μας δίνει επίσης την καλύτερη ευκαιρία να είμαστε ανταγωνιστικοί αντί να εξαρτόμαστε από έναν άλλο κατασκευαστή που είναι πρόθυμος να μας δώσει έναν κινητήρα. Οι κανονισμοί είναι τόσο περίπλοκοι που, φυσικά, ο κινητήρας θα είναι εξαιρετικά σημαντικός, αλλά πρέπει επίσης να διασφαλίσεις ότι θα φτιάξεις ένα καλό μονοθέσιο.

Πιστεύω ότι οι πρώτοι αγώνες θα είναι πολύ απαιτητικοί για όλους ώστε να ενσωματώσουν σωστά τα πάντα, από τη μονάδα ισχύος μέχρι το μονοθέσιο και τη γενικότερη συμπεριφορά του. Ελπίζω να μας δώσει μερικούς ενδιαφέροντες αγώνες.