F1

14 Jun, 2022 Ώρα 08:50

Πανωλεθρία της Ferrari στο Grand Prix του Azerbaijan

Thumbnail

Κάτι συμβαίνει στη Ferrari. Από εκεί που πρωταγωνιστούσε στους αγώνες της F1 και η Red Bull παρακολουθούσε με ιδιαίτερη ανησυχία τις εξελίξεις,τώρα από τη μια κάνει τραγικά λάθη στρατηγικής και από την άλλη στον χθεσινό αγώνα από μηχανικά προβλήματα «έχασε» και τα δύο της μονοθέσια.

Close

 

 

Ο Μονεγασκος πιλότος της Ferrari Charles Leclerc απογοητεύθηκε. Στο Grand Prix στο Monte Carlo έχασε τον αγώνα από λάθος του Team Manager. Έκανε τη μεγάλη γκάφα και έβαλε στα pits ταυτόχρονα και τα δυο μονοθέσια. Και αν είχε βάλει πρώτον τον Μονεγάσκο και δεύτερο τον Sainz η εξέλιξη θα ήταν διαφορετική. Αλλά έκανε διπλό λάθος και ανεπίτρεπτο για έναν έμπειρο μάνατζερ.

Όταν μπήκε ο Sainz στα pits οι μηχανικοί έκαναν την αλλαγή στον Ισπανό και ύστερα πήγαν στον Leclerc που περίμενε πίσω από τον ομόσταυλό του και τα δευτερόλεπτα κυλούσαν βασανιστικά. Εκεί ο αγώνας χάθηκε για τον Μονεγάσκο. Έχασε τον αγώνα μέσα στο σπίτι του.

Close

 

 

Στο Grand Prix της Κυριακής ήρθε η καταστροφή. Ο Leclerc που είχε την pole position δεν κατάφερε να παραμείνει πρώτος.Το μονοθέσιο του Perez βρέθηκε μπροστά αμέσως μετά την εκκίνηση και έστριψε πρώτο αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Μονεγάσκο. Το τι έγινε στη συνέχεια το είδατε. Ο Carlos Sainz στο τέλος του 9ου γύρου έμεινε από κιβώτιο ταχυτήτων. Πρώτο μεγάλο πλήγμα για τη Ferrari.

O Ολλανδός άρχισε να πιέζει τον Μονεγάσκο. Ο έμπειρος Leclerc κατάλαβε ότι το μονοθέσιο του δεν είχε καμιά σχέση με αυτό του Σαββάτου που κέρδισε την Pole Position.

 

 

Δεν μπορούσε να κινηθεί στους ρυθμούς του. Όταν ο Verstappen μπήκε στα Pits για αλλαγή ελαστικών βρέθηκε στην πρώτη θέση αλλά για ελάχιστα δευτερόλεπτα. Οι καπνοί που βγήκαν από το μονοθέσιο της Ferrari σήμαιναν καταστροφή.

Οι μηχανικοί της Ferrari τα είχαν χαμένα. Έχασαν μέσα σε δέκα γύρους και τα δύο τους μονοθέσια. Και δεν έφτανε μόνο αυτό. Λίγο μετά εγκατέλειψαν με μηχανικά άλλα δύο μονοθέσια που φορούν κινητήρες Ferrari. Εγκατέλειψε ο Guanyu Zhou της Alfa Romeo ( με κινητήρα Ferrari) και ο Kevin Magnussen της Haas F1 Team (με κινητήρα Ferrari).

Ο Max Verstappen στο Baku πέρασε τον ομόσταυλό του Perez, τερμάτισε πρώτος με χρόνο 1.34.05.941 και πήρε τους πολύτιμους βαθμούς.

Close

Η βαθμολογία των οδηγών

 

Από εδώ και στο εξής αρχίζουν τα δύσκολα για την ομάδα της Ferrari και ειδικά για τον Charles Leclerc. Ο Μονεγάσκος από πρώτος βρέθηκε τρίτος και μάλιστα με μεγάλη διαφορά.

 

 

Ο Ολλανδός έχει 150 βαθμούς, ακολουθεί ο Perez με 129 βαθμούς και ο Leclerc έχει 116. Σε απόσταση αναπνοής με 99 βαθμούς ακολουθεί ο Russel και ο πιο πίσω βρίσκεται ο δεύτερος οδηγός της Ferrari ο Sainz με 83 βαθμούς. Φέτος καταστροφική είναι η χρονιά και για την ομάδα της Mercedes. Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής L.Hamilton βρίσκεται στην 6η θέση με 62 βαθμούς.

Μπορεί ο Leclerc να έχει χάσει βαθμούς αλλά σε καμιά περίπτωση δεν ευθύνεται για αυτό. Η ευθύνη είναι καθαρά της Ferrari. Που και αυτή αν συνεχίσει έτσι θα χάσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών που το είχε στο τσεπάκι της.

Η βαθμολογία των κατασκευαστών

 

Την εβδομάδα που ακολουθεί 17-19 Ιουνίου έχουμε τον Grand Prix στον Καναδά. Αν η Ferrari δεν λύσει τα προβλήματα με τα μηχανικά προβλήματα τότε και δεν πάρει νίκη τότε θα είναι δύσκολο να μείνει στο παιχνίδι της διεκδίκησης του τίτλου.  

 

Πηγή: zougla.gr

10 Jul, 2025 Ώρα 11:50

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα

Thumbnail

Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.

Close

Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.

Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.

Close

Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.

Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.

Close

Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.

Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.

Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.

Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.

Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.

Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.

Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.