F1

01 Dec, 2020 Ώρα 20:51

Θετικός στον κορωνοϊό ο Λιούις Χάμιλτον

Thumbnail

Θετικός στον κορωνοϊό διαγνώστηκε ο πρωταθλητής της Formula 1, Λιούις Χάμιλτον, και μετά από αυτή την εξέλιξη θα χάσει τον επόμενο αγώνα του πρωταθλήματος, που θα διεξαχθεί την Κυριακή στο Σακχίρ.

Close

Ο Βρετανός πιλότος βρέθηκε θετικός στον Covid-19 κατά τον καθιερωμένο έλεγχο, πριν από το επόμενο Grand Prix, και άμεσα τέθηκε σε καραντίνα.

Η ανακοίνωση της FIA:

Close

«Η FIA, η Formula 1 και η Mercedes-AMG Petronas F1 Team μπορούν να επιβεβαιώσουν πως, κατά τον καθιερωμένο έλεγχο πριν από το Sakhir Grand Prix, o Λιούις Χάμιλτον βρέθηκε θετικός στον κορωνοϊό. Με βάση το υγειονομικό πρωτόκολλο, αλλά και τις οδηγίες των υγειονομικών αρχών του Μπαχρέιν, έχει μπει σε καραντίνα και δεν επιτρέπεται καμία επαφή μαζί του.»

Οι διαδικασίες που ορίζονται από τη FIA και τη Formula 1 θα εξασφαλίσουν ότι δεν θα προκύψει ευρύτερος αντίκτυπος στη διεξαγωγή του GP το Σαββατοκύριακο».

Close

Υπενθυμίζεται ότι ο Χάμιλτον με την κατάκτηση του 7ου πρωταθλήματος ισοφάρισε σε τίτλους τον σπουδαίο Μίκαελ Σουμάχερ.

 

 

Ποιος θα πάρει τη θέση του Hamilton στο GP του Μπαχρέιν;

O Lewis Hamilton θα απουσιάσει από τον back to back αγώνα στο Μπαχρέιν, όπως επιβάλλει το πρωτόκολλο. Μαζί του θα είναι και η Angela Cullen, ο άνθρωπος που δεν λείπει ποτέ από δίπλα του, o «φύλακας άγγελός του», η personal trainer του σταρ της F1.

Η Νεοζηλανδή, παρ΄ ότι είναι αρνητική στον κορωνοϊό, επέλεξε να σταθεί στο πλάι του Βρετανού οδηγού και να περάσουν μαζί αυτή τη δοκιμασία.

Το θέμα στη Mercedes είναι ποιος θα αντικαταστήσει τον Lewis στο GP του Μπαχρέιν αυτό το τριήμερο. Λογικά, θα είναι ο Stoffel Vandoorne, επίσημος δοκιμαστής των πρωταθλητών, καθώς ο άλλος test driver, Esteban Gutierrez, δεν έχει σε ισχύ τη superlicense.

Κάποιοι αναφέρουν πως δεν αποκλείεται να γίνει η έκπληξη με τον Nico Hulkenberg, αν και αυτή η επιλογή συγκεντρώνει ελάχιστες πιθανότητες. Μια ακόμα περίπτωση είναι αυτή του George Russell της Williams. Ο νεαρός ανήκει στο team της Mercedes και η γερμανική ομάδα μπορεί έπειτα από συνεννόηση με τη βρετανική να του δώσει την ευκαιρία να βρεθεί στη W11.

Αν συμβεί αυτό, τη θέση του στη Williams θα πάρει ο ο Jack Aitken, ο οποίος βρίσκεται ήδη στην πίστα του Sakhir για το πρωτάθλημα της Formula2.

 

10 Jul, 2025 Ώρα 11:50

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα

Thumbnail

Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.

Close

Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.

Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.

Close

Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.

Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.

Close

Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.

Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.

Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.

Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.

Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.

Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.

Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.