Γενικά

28 Nov, 2022 Ώρα 13:40

Άνετη νίκη στην ανάβαση Πισσουρίου για τον Γιάννη Καπετάνιο

Thumbnail

Την Κυριακή 27 Νοεμβρίου η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου διοργάνωσε την ανάβαση Πισσουρίου, αγώνας ο οποίος μπορεί να μην προσμετρούσε σε πρωτάθλημα, όμως προσέλκυσε 25 οδηγούς διψασμένους για δράση. Στην πολύ γρήγορη διαδρομή μήκους 2,5 χιλιομέτρων μεγάλος πρωταγωνιστής ήταν ο τελευταίος πρωταθλητής αναβάσεων (2021), ο Γιάννης Καπετάνιος με Mitsubishi Lancer Evo VIII.

Close

 

 

Από την δοκιμαστική διαδρομή ο Καπετάνιος έδειξε τις προθέσεις του για τον αγώνα αφού είχε τον ταχύτερο χρόνο, Στην πρώτη χρονομετρημένη διαδρομή ήταν και πάλι ο ταχύτερος, (01:16.64) ενώ στη δεύτερη έγραψε το εμφαντικό 01:12.28, χρόνος ο οποίος του χάρισε τη νίκη στην αναμέτρηση και παράλληλα κέρδισε και την RCE2. Κοντινότερος του αντίπαλος ήταν ο Λούκας Χριστοφόρου με το Psaltis Autoparts TALEX, ο οποίος όμως ήταν πέραν των τριών δευτερολέπτων πιο αργός, σημειώνοντας έτσι τον δεύτερο καλύτερο χρόνο της ημέρας (01:15.67) κερδίζοντας και την κατηγορία RCK1.

 

Close

 

Τον τρίτο καλύτερο χρόνο στον αγώνα (01:16.89) έγραψαν οι Deniz Denner/Omer Topcu με Mitsubishi Lancer Evo VI, πλήρωμα που ήταν δεύτερο στην RCE2. Πίσω τους ο Χρίστος Παναγιώτου (Πικκής) με Mitsubishi Lancer Evo III, καθώς πέτυχε τον καλύτερο του χρόνο στην δεύτερη χρονομετρημένη διαδρομή (01:18.19). Η ευχάριστη έκπληξη του αγώνα ήταν ο Μιλτιάδης Μιλτιάδους. Ο νεαρός έτρεξε για πρώτη φορά σε αγώνα ανάβασης και στο μπάκετ του SPEED CAR EXTREAM ξεχώρισε με την απόδοση του. Το 01:18.25 τον έφερε στην πέμπτη θέση και δεύτερο στην κατηγορία RCK1. Ο Γιώργος Γεωργίου με SEMO BRAVO SPORT ήταν επίσης αρκετά γρήγορος έχοντας τον έκτο καλύτερο χρόνο που ήταν 01:19.46, ενώ τερμάτισε τρίτος στην κατηγορία RCK1.

 

 

Έβδομος ταχύτερος ήταν ο Φώτος Φωτιάδης με Mitsubishi Lancer Evo III (01:21.21), κερδίζοντας παράλληλα και την RCS2. Μετά από 9 χρόνια ο Κύρος Γεωργίου αγωνίστηκε σε αγώνα ανάβασης με ένα SEMO BRAVO SPORT. Ο Γεωργίου σημείωσε τον καλύτερο του χρόνο στην δεύτερη χρονομετρημένη διαδρομή (01:22/30), όντας όγδοος γενικής και τέταρτος στην RCK1. Ο Αργύρης Μπέλου με Toyota Crolla GT4 είχε τον ένατο χρόνο (01:23.29) που τον έφερε τέταρτο στην RCE2. Τον 10o καλύτερο χρόνο της μέρας έγραψε ο Χρίστος Πολυκάρπου με το Psaltis Autoparts BMW E36 M3 που ήταν 01:23.38, ενώ παραλληλία τερμάτισε δεύτερος στην RCS2. 11η θέση και τρίτοι στην RCS2 οι Δημήτρης Λάμπρου/Άλεξ Αλεξάνδρου με Mitsubishi Lancer Evo II, με τον Αβραάμ Αβραάμ να ακολουθεί στην 12η με το Psaltis Autoparts Nissan Pulsar κερδίζοντας και την κατηγορία RCE1.

 

 

Στην 13η θέση ακολούθησε ο Κυριάκος Κουδούνιας (Renault Clio), ο οποίος ήταν δεύτερος στην ίδια κατηγορία, με τον Στέλιο Κυθρεώτη πίσω από το τιμόνι του SKF Honda Civic να τερματίσει 14ος, κερδίζοντας την RCS1. Ο Γιώργος Πικκής με Ford Escort MKII τερμάτισε στην 15η θέση και δεύτερος στην RCS1 και ο Γιάννης Χριστοφή (Mitsubishi Colt EVO) έμεινε 16ος και πέμπτος στην RCE2. 

 

 

Στην 17η θέση ολοκλήρωσε ο Μάριος Κωνσταντινίδης με το Psaltis Autoparts VW GOLF GTI, ο οποίος ήταν και τρίτος στην RCS1, με τους Ευτύχιο Τρύφωνος/Νικόλα Ψύλλο (Mitsubishi Lancer Evo VII) να γράφουν τον 18o χρόνο αγωνιζόμενοι μόνο στην πρώτη χρονομετρημένη διαδρομή. Μόνο στην πρώτη χρονομετρημένη διαδρομή έτρεξε και ο Χρίστος Πεγιάζης (SKF Mitsubishi Lancer Evo VIII) σημειώνοντας τον 19o χρόνο, με τον Ιωάννη Αυγουστή να ακολουθεί με το ENEOS Suzuki Ignis. 

Χορηγός του αγώνα είναι η εταιρία ανάλλακτών Ψάλτης και τα διεθνούς φήμης λιπαντικά ENEOS. 

 

Αποτελέσματα αγώνα

Close
22 Nov, 2024 Ώρα 18:30

O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000

Thumbnail

Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του. 

Close

Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.  

Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα. 

Close

 

 

Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία 

Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars. 

H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.

«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT». 

 

Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του. 

 

Close

 

Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο 

Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει. 

Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα. 

Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ. 

Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.