Εντυπωσιακός ήταν στην πρεμιέρα του στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα NASCAR του 2023 ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής, συμμετέχοντας για πρώτη φορά στην καριέρα του και στις δύο κατηγορίες: έκανε ντεμπούτο στην EURO NASCAR PRO και έλαβε για τέταρτη χρονιά μέρος στη EURO NASCAR 2, μετά από πρόκληση της ομάδας του.
«Σίγουρα ήταν ένα Σαββατοκύριακο που με άγχωνε αν θα άντεχα από ψυχολογικής πλευράς αλλά και σε θέμα φυσικής κατάστασης καθώς η θερμοκρασία ήταν ψηλή (σ.σ. μέσα στο αυτοκίνητο έφτανε πάνω των 65 βαθμών)» λέει ο Τζιωρτζής που στην ανασκόπηση της προσπάθειάς του σημειώνει ότι έμεινε απόλυτα ευχαριστημένος.

Στη Βαλένθια ο Κύπριος οδηγός έγινε ο πρώτος στην ιστορία της διοργάνωσης που πετυχαίνει να πάρει δύο pole positions σε δυο κατηγορίες του EURO NASCAR στο ίδιο Σαββατοκύριακο. Στους αγώνες κατέγραψε δυο πρωτιές στη EURO NASCAR 2, ενώ ήταν δεύτερος στην πρώτη κούρσα του στο EURO NASCAR PRO. Οι επιτυχίες του ανέδειξαν την ομάδα του, Academy Motorsport / Alex Caffi Motosports, ως την καλύτερη του διημέρου στην ισπανική πόλη. Συνολικά κέρδισε τρεις από τις τέσσερις διαθέσιμες pole positions.
«Το πιο σημαντικό έδειξα ότι μπορώ στη PRO να διεκδικήσω τον τίτλο και απέδειξα ότι ο Βλαδίμηρος μπορεί. Για εμένα αυτό είναι μεγάλο πράγμα και έδειξα και στον εαυτό μου ότι ο οργανισμός μου μπορεί να ανταπεξέλθει και σε δυο κατηγορίες, σε πιεσμένο πρόγραμμα, κάτι που μου δίνει μεγάλη δύναμη για τη συνέχεια» λέει. Ένα παράδειγμα του πιεσμένου προγράμματος ήταν ότι τελειώνοντας τα προκριματικά της μιας κατηγορίας έπρεπε να τρέξει για τις επίσημες δηλώσεις, και άμεσα να βρεθεί στα προκριματικά της άλλης κατηγορίας.

Εξαιρετικό ντεμπούτο
Στην παρθενική παρουσία του στην κατηγορία EURO NASCAR PRO έκανε εντυπωσιακή είσοδο, ενώ τα πράγματα μπορούσαν να είναι ακόμη καλύτερα για τον Τζιωρτζή, εάν δεν δεχόταν χτύπημα στον αγώνα της Κυριακής (07/5) ενώ ήταν δεύτερος. Μετά το πρώτο Σαββατοκύριακο προηγείται στο Κύπελλο Junior (νεοεισερχόμενων) της PRO και βρίσκεται έκτος στη γενική.
Έκανε ξεκίνημα στην πρώτη κούρσα από τη pole position, χάνοντας δυο θέσεις, αφού «μάς είχαν πει ότι θα κλείσουν τα κόκκινα φώτα και θα ανάψουν τα πράσινα, όμως για κάποιο λόγο έκλεισαν μόνο τα κόκκινα». Bρέθηκε πίσω από τους Hezemans και Εrcoli, πιέζοντας έντονα τον δεύτερο. «Είχα αφοσιωθεί σε τρεις στροφές που μπορούσα να προσπεράσω. Προσπάθησα στις δυο στροφές μέχρι τους τελευταίους οκτώ γύρους και δεν μου έβγαιναν οι προσπάθειες, έτσι αφοσιώθηκα στη συνέχεια στην τελευταία στροφή της πίστας όπου είχε πολύ άσχημες εξόδους» αναφέρει. Εκεί ο Τζιωρτζής κατάφερε να προσπεράσει τον Ιταλό, πριν μπει στον τελευταίο γύρο και πήρε τη δεύτερη θέση.
Το ίδιο αποτέλεσμα θα είχε και στην δεύτερη κούρσα, που έγινε την Κυριακή (07/05), όμως ενώ πίεζε τον Lasserre για να μπει στην πρωτοπορία, δυο γύρους πριν την καρό σημαία ο Γάλλος πάτησε απότομα τα φρένα, όπως και ο Τζιωρτζής στη συνέχεια, κάτι που δεν έκανε όμως ο Ghirelli που τον ακολουθούσε, με αποτέλεσμα να τον χτυπήσει στην αριστερή πλευρά. Κατάφερε να συνεχίσει τον αγώνα και να τερματίσει τελικά 14ος. «Μετά τον αγώνα πήγαμε να κάνουμε ένσταση, αλλά ήδη οι αγωνοδίκες πήραν απόφαση να τιμωρήσουν τον Ghirelli με δέκα δευτερόλεπτα ποινή» σημειώνει ο Τζιωρτζής.
Απόλυτος κυρίαρχος
Όσον αφορά στην παρουσία του στην EURO NASCAR 2, κυριάρχησε πλήρως. Ξεκινώντας και στις δύο κούρσες από τη pole position, κράτησε την πρωτοπορία μέχρι το φινάλε, κρατώντας τους αντιπάλους του σε απόσταση περίπου πέντε δευτερολέπτων.
Ο επόμενος αγώνας είναι προγραμματισμένος για το διήμερο 17-18 Ιουνίου στο Brands Hatch της Μεγάλης Βρετανίας.
Ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής αγωνίζεται με την στήριξη του Κυπριακού Οργανισμού Αθλητισμού και του Υφυπουργείου Τουρισμού, τον χορηγούν η ALCO Filters, η ENEOS Motor Oil και η Psaltis Auto Parts και τον υποστηρίζουν η Televantos Used Trucks, το Sana Hiltonia και η πίστα Daytona Raceway.

Θεαματικός αγώνας στην Ανάβαση Ανώγυρας με νικητή τον Λούκα Χριστοφόρου!
Ολοκληρώθηκε και ο δεύτερος αγώνας για το Πρωτάθλημα Αναβάσεων by Psaltis Autoparts – ENEOS Lubricants, το Anogyra Hillclimb με νικητή και πάλι τον Λούκα Χριστοφόρου.

Ο αγώνας που διοργανώθηκε από την Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και την Επιτροπή Πίστας και ασφάλτινων αγώνων είχε 26 συμμετοχές δείχνοντας πως οι οδηγοί και φίλοι του αθλήματος είναι πολλοί και πως η προσπάθεια για την αναβάθμιση των αγώνων συνεχίζεται.

Στο αγωνιστικό κομμάτι, πρώτος γενικής ήταν ο Λούκας Χριστοφόρου ο οποίος εν αναμονή του νέου του αυτοκινήτου που ετοιμάζει για τον επόμενο αγώνα του Ιουλίου, έτρεξε με το cross car του Semong Bravo γράφοντας χρόνο (άθροισμα των δύο περασμάτων) 3:10.35.
Δεύτερος και δείχνοντας πως οι ικανότητες του είναι πολλές, ο Χρίστος Παναγιώτου (Πικκής) με το Lancer EVO III του έκανε χρόνο 3:13.22 δίνοντας ρεσιτάλ οδήγησης και αν δεν έκανε ένα λάθος στην πρώτη διαδρομή, μπορεί να φλερτάριζε και την πρώτη θέση…

Τρίτος γενικής ήταν ο πατέρας, Αντρέας Χριστοφόρου με το άλλο Semong Bravo Cross Car ο οποίος με χρόνο 3:15.92 και μια… μικρή τούμπα στην δοκιμαστική απέδειξε ότι η ηλικία δεν παίζει κανένα ρόλο!

Τέταρτος γενικής και πρώτoς στην κατηγορία RCE1 και RCE 2wd ήταν ο πάντα μαχητικός Αβράμης Αβραάμ ο οποίος σε αυτή την διαδρομή δεν μπόρεσε να χτυπήσει χρόνους overall, όμως οδήγησε το Nissan Pulsar GTi του δυνατά γράφοντας χρόνο 3:27.03.

Πέμπτος γενικής και δεύτερος στην κατηγορία RCE1 κάνοντας ντεμπούτο στις αναβάσεις ήταν ο «τόπακας» Θεόδωρος Αντωνίου, γνωστός από το πρωτάθλημα Time Attack, ο οποίος έχοντας ίσως το δυνατότερο Honda στον αγώνα έγραψε χρόνο 3.29.28! Ελπίζουμε να τον έχουμε μαζί μας και στη συνέχεια του πρωταθλήματος.

Έκτος γενικής παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το τιμόνι του, ήταν ο Φώτος Φωτιάδης με το Lancer Evo III του ο οποίος ήταν και πρώτος στην RCE2. Ο Φώτος σταθεροποιήθηκε στις πρώτες θέσεις γενικής και οι χρόνοι του ήταν καις τα Ανώγυρα πάρα πολύ καλοί. Τελικός χρόνος: 3:29.81.
Έβδομος γενικής και δεύτερος στην RCE2 ήταν ο Λέανδρος Μιχαήλ, με το Νissan Pulsar GTi – R, ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο, γράφοντας χρόνο 3:32.67.
Όγδοος γενικής, πρώτος στην RCS2 και πρώτος στην RCS 2wd με το «αυτοκίνητο κατατεθέν» πλέον στις αναβάσεις ήταν ο Χρίστος Πολυκάρπου με χρόνο 3:35.13, ο οποίος αφού είδε πως η διαδρομή δεν προσφερόταν για χρόνους και βεβαιώνοντας την πρωτιά του στην κατηγορία S, το απόλαυσε δίνοντας θέαμα στους θεατές.
Πολλές φωτογραφίες από τον Γιώργο Παπαγεωργίου τον οποίο ευχαριστούμε πολύ στο πιο κάτω album
Ένατος γενικής και τρίτος στην RCE1 ήταν ο πολύ μαχητικός Γιάννος Καδής με το Honda EG SiR του που έγραψε χρόνο 3:36.34 δείχνοντας πως πλησιάζει τους χρόνους της κατηγορίας Ε1.
Την δεκάδα έκλεισε ο Στέλιος Κυθρεώτης ο οποίος παρά τον ανταγωνισμό που είχε να αντιμετωπίσει στην ανανεωμένη κατηγορία του, ήταν με το Honda Type R EK9 πρώτος στην RCS1 με χρόνο 3:39.12 αλλά και δεύτερος στην κατηγορία RCS 2wd πίσω από τον Πολυκάρπου.
Αν υπήρχε βραβείο «καλύτερου θορύβου», θα πήγαινε σίγουρα στο Hondάκι του Κυθρεώτη μιας και οι στροφές είναι πάντα στο όριο!

Δεύτερος στην κατηγορία RCS1 και τρίτος στην RCS 2wd ήταν ο Μάριος Κωνσταντινίδης ο οποίος οδήγησε για πρώτη φορά σε αγώνα το νέο του απόκτημα, ένα πολύ δυνατό Honda Civic (πρώην των αδελφών Σπύρου). Ο χρόνος του Κωνσταντινίδη ήταν 3:41.74, πλησιάζοντας αρκετά τον μόνιμο αντίπαλο του στην κατηγορία, Στέλιο Κυθρεώτη.
Πολύ ανεβασμένος ήταν ο Μάριος Σεβαστίδης ο οποίος ακολούθησε με χρόνο 3:47.71 με το εντυπωσιακό αλλά αδικημένο στην κατηγορία του αφού τρέχει με τα τετρακίνητα τέρατα λόγω turbo, Mini Cooper S R53. Ο χρόνος του ήταν 3:47.71.
Τρίτος στην RCS1 ήταν ο παλιός, Νεκτάριος Γεωργίου που λόγω αποχής, έμεινε κάπως πίσω σε χρόνους, όντας όμως πάντα εντυπωσιακός με το θηρίο του το Honda EP3 Type R.
Ακολούθησε ο Μάριος Χριστοδούλου με το Honda Integra DC2 Type R και χρόνο 3:50.31 ο οποίος με νέα σεταρίσματα στον κινητήρα ήθελε να εξοικειωθεί με το αυτοκίνητο του.
Επιστροφή στους αγώνες είχαμε και από τον Γιώργο Λυσάνδρου με το δυνατό του Seat Ibiza GTi ο οποίος με συνοδηγό τον Παύλο Λυσάνδρου είχε χρόνο 3:51.89.
Ο Ευτύχιος Τρύφωνος με το Mitsubishi Evo VIII και συνοδηγό τον Άλεξ Αλεξάνδρου έδωσε το παρόν του γράφοντας χρόνο 3:56.14, ενώ τον ακολούθησε ο αδελφός του Ηλίας Τρύφωνος με συνοδηγό τον Φίλιππο Φιλιππίδη και το Toyota Yaris RS με χρόνο 4:09.72, ο οποίος ήταν και πρώτος στην κατηγορία RCS3.
Δεύτερος στην RCS3 ήταν ο μαχητικός Σκεύος Γερολέμου με την μόνιμη συνοδηγό του Μαίρη Γερολέμου και το γνωστό Suzuki Swift GTi και χρόνο 4:09.99, μόλις μερικά χιλιοστά πίσω από τους Ηλία Τρύφωνος και Φίλιππο Φιλιππίδη!
Ακολούθησε ο πρόεδρος του Time Attack Club Χάρης Περίκκος, η ψυχή των αγώνων, ο οποίος είχε μια αστοχία στο πρώτο πέρασμα με αποτέλεσμα να μείνει πίσω στην συνολική προσπάθεια του γράφοντας χρόνοι 4:33.71.
Τέλος ο Νικόλας Χαραλάμπους ήταν τρίτος στην RCS3 με χρόνο 4:40.53 με το vintage Lada Samara του.
Χορηγός του αγώνα ήταν η εταιρεία ανταλλακτικών Psaltis και τα λιπαντικά ENEOS.
Υποστηρικτές, είναι η Satworks, το Boyz Stuff Show, η Red Bull, η Trust Racing, η SHELL, το School of Automotive engineering και βέβαια η STS Events, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από τις μεγαλύτερες διοργανώσεις αυτοκινήτου στην Κύπρο.
Χορηγοί επικοινωνίας το car.com.cy το μεγαλύτερο site αυτοκινήτου στην Κύπρο και το onlyracing cy.
Τον αγώνα διοργάνωσε η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου μέσω της Επιτροπής Aσφάλτινων Aγώνων και Πίστας. Συγχαρητήρια αξίζουν στους πρωτεργάτες των αγώνων ανάβασης Χάρη Περίκκο και στην ομάδα του (Μάριος, Eddie, Αργύρης κλπ), στον Ανδρόνικο Κοζάκο που στήνει την ομάδα των marshals και είναι ο Αλυτάρχης του αγώνα.
Ευχαριστίες αξίζουν επίσης σε όλους όσους λιγότερο ή περισσότερο έχουν προσφέρει στο χώρο, όπως ο πρωταθλητής Χρίστος Πολυκάρπου, αλλά και τους φίλους οδηγούς που στηρίζουν την επιτροπή αγώνων και προτείνουν λύσεις στην Ομοσπονδία για την όσο καλύτερη διοργάνωση των αγώνων.
Ευχαριστίες και στον Στέλιο Κυθρεώτη, χρόνια promoter των αγώνων ανάβασης ο οποίος στηρίζει την θεσμό οικονομικά αλλά και όντας αθλητής των αναβάσεων, αλλά και βέβαια στους αφανείς ήρωες όπως τα στελέχη της Ομοσπονδίας που στηρίζουν τον θεσμό και κυρίως στον αντιπρόεδρο Κώστα Γεωργίου που πήρε το πρωτάθλημα σαν προσωπικό στοίχημα και κατάφερε με την καθοδήγηση του να ολοκληρώνονται οι αγώνες με την μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία.
Λάθη γίνονται, αλλά έχει σημασία να βελτιωνόμαστε και οι συμμετοχές να αυξάνονται.
Οι προετοιμασίες για τον επόμενο, 3ο αγώνα έχουν ξεκινήσει!
