Με εντυπωσιακό τρόπο ολοκλήρωσε τις υποχρεώσεις του στο NASCAR Whelen Euro Series ο Βλαδίμηρος Τζιωρτζής. Στην πίστα Ricardo Tormo της Βαλένθια, ήταν δεύτερος στον πρώτο τελικό που έγινε το Σάββατο (05/12) και τρίτος στον τελικό της Κυριακή (06/12), κερδίζοντας και τον αγώνα στο Rookie Trophy. Στους τελικούς ο Βλαδίμηρος πέτυχε τα καλύτερά του αποτελέσματα μέσα στη χρονιά, αφού ανέβηκε πρώτη φορά στο βάθρο – και στους δύο αγώνες μάλιστα – ενώ προκρίθηκε τρίτος στον πρώτο αγώνα και δεύτερος στο δεύτερο, πιστοποιώντας τη ραγδαία του πρόοδο.

Στην πρώτη του σεζόν στο NASCAR Whelen Euro Series , τερμάτισε 4ος ανάμεσα σε 26 διαγωνιζόμενους της κατηγορίας EURO NASCAR 2 και δεύτερος γενικής στο Rookie Trophy, δείχνοντας ότι το μέλλον του ανήκει. Ο Τζιωρτζής αγωνίστηκε στα χρώματα της κυπριακής φαρμακοβιομηχανίας Remedica με την ομάδα Alex Caffi Motorsports, οδηγώντας μια Ford Mustang με το Νο1 στις πόρτες.
Ο αγώνας της Παρασκευής
Πέρα από τους τελικούς το Σαββατοκύριακο στη Βαλένθια έγινε την Παρασκευή (04/12) και ο τέταρτος γύρος του πρωταθλήματος, με τον Βλαδίμηρο να τερματίζει 5ος και 15ος αντίστοιχα, στις δύο κούρσες. Αποτελέσματα που δεν ήταν αντιπροσωπευτικά της ταχύτητας που έδειξε από την αρχή του τετραήμερου, αλλά προϊόν ατυχιών και συγκυριών – στο δεύτερο αγώνα ο Τζιωρτζής κτυπήθηκε από πίσω από άλλον οδηγό ο οποίος πήρε ποινή - , καθώς ο Κύπριος οδηγός ήταν ταχύτερος στα πρώτα δοκιμαστικά και τρίτος στα προκριματικά.
Εάν δεν υπήρχαν οι ατυχίες, σίγουρα θα τερμάτιζε στην τριάδα της τελικής κατάταξης του πρωταθλήματος.

Ραγδαία πρόοδος…
Ως πρωτοεμφανιζόμενος (rookie) ο Τζιωρτζής αγωνίστηκε στην κατηγορία EURO NASCAR 2 όπου το 60% των διαγωνιζόμενων ήταν rookies. Στηρίχθηκε στη σταθερότητά του, αφού σε ένα πρωτάθλημα 26 οδηγών με πολλές ανακατατάξεις, μόλις σε δύο από τις δέκα κούρσες βρέθηκε εκτός δεκάδας. Εκείνο που προκάλεσε αίσθηση ήταν η ραγδαία πρόοδός του. Ενώ στις πρώτες πέντε κούρσες είχε ως καλύτερο πλασάρισμα μια 7η θέση, στις πέντε επόμενες είχε 2η, 3η, 4η, 5η και μια 15η θέση.
«Χαρούμενος που ανέβασα την πατρίδα μας»
«Είμαι ικανοποιημένος από την απόδοσή μου και χαρούμενος διότι μπόρεσα να ανεβάσω τη σημαία της πατρίδας μας στο βάθρο τόσο των δύο τελευταίων αγώνων όσο και της κατάταξης του Rookie Trophy. Ήταν πολύ απαιτητική σεζόν καθώς δεν ήταν απλά η πρώτη μου σε μια πολύ δύσκολη μορφή αγώνων όπως τα NASCAR αλλά και η πρώτη με αυτοκίνητα πίστας, αφού έως τώρα αγωνιζόμουν με μονοθέσια τύπου Formula» δηλώνει ο Τζιωρτζής και προσθέτει: «Θα μπορούσα να ήμουν στην 3αδα της σεζόν εάν δεν ήταν το κτύπημα την Παρασκευή και η έξοδος στην Κροατία το Νοέμβριο».
Σχετικά με τη σεζόν ο Βλαδίμηρος λέει: «Η ομάδα είναι ευχαριστημένη, το ίδιο και οι διοργανωτές του πρωταθλήματος που με στήριξαν φέτος. Έχω ακούσει πολύ θετικά σχόλια και όλοι έχουν να λεν για τη σταθερότητα μου, με μόλις δύο αγώνες εκτός 10αδας – ο ένας χωρίς δική μου ευθύνη».
Μεγάλος χορηγός του Τζιωρτζή είναι η κυπριακή φαρμακοβιομηχανία Remedica, ενώ υποστηρίζεται από τις εταιρείες Holiday Tours και Televantos Used Trucks, την Alpinestars Cyprus, το Πανεπιστήμιο Frederick, την Daytona Raceway και το Sana Hiltonia.
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΩΝ TOP- 5
1. Vittorio Ghirelli Ιταλία 419 βαθμοί
2. Tobias Dauenhauer (R) Γερμανία 413
3. Alessandro Brigatti Ιταλία 379
4. Βλαδίμηρος Τζιωρτζής (R) Κύπρος 365
5. Julia Landauer ΗΠΑ 358
(R): Rookie

Θεαματικός αγώνας στην Ανάβαση Ανώγυρας με νικητή τον Λούκα Χριστοφόρου!
Ολοκληρώθηκε και ο δεύτερος αγώνας για το Πρωτάθλημα Αναβάσεων by Psaltis Autoparts – ENEOS Lubricants, το Anogyra Hillclimb με νικητή και πάλι τον Λούκα Χριστοφόρου.

Ο αγώνας που διοργανώθηκε από την Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και την Επιτροπή Πίστας και ασφάλτινων αγώνων είχε 26 συμμετοχές δείχνοντας πως οι οδηγοί και φίλοι του αθλήματος είναι πολλοί και πως η προσπάθεια για την αναβάθμιση των αγώνων συνεχίζεται.

Στο αγωνιστικό κομμάτι, πρώτος γενικής ήταν ο Λούκας Χριστοφόρου ο οποίος εν αναμονή του νέου του αυτοκινήτου που ετοιμάζει για τον επόμενο αγώνα του Ιουλίου, έτρεξε με το cross car του Semong Bravo γράφοντας χρόνο (άθροισμα των δύο περασμάτων) 3:10.35.
Δεύτερος και δείχνοντας πως οι ικανότητες του είναι πολλές, ο Χρίστος Παναγιώτου (Πικκής) με το Lancer EVO III του έκανε χρόνο 3:13.22 δίνοντας ρεσιτάλ οδήγησης και αν δεν έκανε ένα λάθος στην πρώτη διαδρομή, μπορεί να φλερτάριζε και την πρώτη θέση…

Τρίτος γενικής ήταν ο πατέρας, Αντρέας Χριστοφόρου με το άλλο Semong Bravo Cross Car ο οποίος με χρόνο 3:15.92 και μια… μικρή τούμπα στην δοκιμαστική απέδειξε ότι η ηλικία δεν παίζει κανένα ρόλο!

Τέταρτος γενικής και πρώτoς στην κατηγορία RCE1 και RCE 2wd ήταν ο πάντα μαχητικός Αβράμης Αβραάμ ο οποίος σε αυτή την διαδρομή δεν μπόρεσε να χτυπήσει χρόνους overall, όμως οδήγησε το Nissan Pulsar GTi του δυνατά γράφοντας χρόνο 3:27.03.

Πέμπτος γενικής και δεύτερος στην κατηγορία RCE1 κάνοντας ντεμπούτο στις αναβάσεις ήταν ο «τόπακας» Θεόδωρος Αντωνίου, γνωστός από το πρωτάθλημα Time Attack, ο οποίος έχοντας ίσως το δυνατότερο Honda στον αγώνα έγραψε χρόνο 3.29.28! Ελπίζουμε να τον έχουμε μαζί μας και στη συνέχεια του πρωταθλήματος.

Έκτος γενικής παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε με το τιμόνι του, ήταν ο Φώτος Φωτιάδης με το Lancer Evo III του ο οποίος ήταν και πρώτος στην RCE2. Ο Φώτος σταθεροποιήθηκε στις πρώτες θέσεις γενικής και οι χρόνοι του ήταν καις τα Ανώγυρα πάρα πολύ καλοί. Τελικός χρόνος: 3:29.81.
Έβδομος γενικής και δεύτερος στην RCE2 ήταν ο Λέανδρος Μιχαήλ, με το Νissan Pulsar GTi – R, ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο, γράφοντας χρόνο 3:32.67.
Όγδοος γενικής, πρώτος στην RCS2 και πρώτος στην RCS 2wd με το «αυτοκίνητο κατατεθέν» πλέον στις αναβάσεις ήταν ο Χρίστος Πολυκάρπου με χρόνο 3:35.13, ο οποίος αφού είδε πως η διαδρομή δεν προσφερόταν για χρόνους και βεβαιώνοντας την πρωτιά του στην κατηγορία S, το απόλαυσε δίνοντας θέαμα στους θεατές.
Πολλές φωτογραφίες από τον Γιώργο Παπαγεωργίου τον οποίο ευχαριστούμε πολύ στο πιο κάτω album
Ένατος γενικής και τρίτος στην RCE1 ήταν ο πολύ μαχητικός Γιάννος Καδής με το Honda EG SiR του που έγραψε χρόνο 3:36.34 δείχνοντας πως πλησιάζει τους χρόνους της κατηγορίας Ε1.
Την δεκάδα έκλεισε ο Στέλιος Κυθρεώτης ο οποίος παρά τον ανταγωνισμό που είχε να αντιμετωπίσει στην ανανεωμένη κατηγορία του, ήταν με το Honda Type R EK9 πρώτος στην RCS1 με χρόνο 3:39.12 αλλά και δεύτερος στην κατηγορία RCS 2wd πίσω από τον Πολυκάρπου.
Αν υπήρχε βραβείο «καλύτερου θορύβου», θα πήγαινε σίγουρα στο Hondάκι του Κυθρεώτη μιας και οι στροφές είναι πάντα στο όριο!

Δεύτερος στην κατηγορία RCS1 και τρίτος στην RCS 2wd ήταν ο Μάριος Κωνσταντινίδης ο οποίος οδήγησε για πρώτη φορά σε αγώνα το νέο του απόκτημα, ένα πολύ δυνατό Honda Civic (πρώην των αδελφών Σπύρου). Ο χρόνος του Κωνσταντινίδη ήταν 3:41.74, πλησιάζοντας αρκετά τον μόνιμο αντίπαλο του στην κατηγορία, Στέλιο Κυθρεώτη.
Πολύ ανεβασμένος ήταν ο Μάριος Σεβαστίδης ο οποίος ακολούθησε με χρόνο 3:47.71 με το εντυπωσιακό αλλά αδικημένο στην κατηγορία του αφού τρέχει με τα τετρακίνητα τέρατα λόγω turbo, Mini Cooper S R53. Ο χρόνος του ήταν 3:47.71.
Τρίτος στην RCS1 ήταν ο παλιός, Νεκτάριος Γεωργίου που λόγω αποχής, έμεινε κάπως πίσω σε χρόνους, όντας όμως πάντα εντυπωσιακός με το θηρίο του το Honda EP3 Type R.
Ακολούθησε ο Μάριος Χριστοδούλου με το Honda Integra DC2 Type R και χρόνο 3:50.31 ο οποίος με νέα σεταρίσματα στον κινητήρα ήθελε να εξοικειωθεί με το αυτοκίνητο του.
Επιστροφή στους αγώνες είχαμε και από τον Γιώργο Λυσάνδρου με το δυνατό του Seat Ibiza GTi ο οποίος με συνοδηγό τον Παύλο Λυσάνδρου είχε χρόνο 3:51.89.
Ο Ευτύχιος Τρύφωνος με το Mitsubishi Evo VIII και συνοδηγό τον Άλεξ Αλεξάνδρου έδωσε το παρόν του γράφοντας χρόνο 3:56.14, ενώ τον ακολούθησε ο αδελφός του Ηλίας Τρύφωνος με συνοδηγό τον Φίλιππο Φιλιππίδη και το Toyota Yaris RS με χρόνο 4:09.72, ο οποίος ήταν και πρώτος στην κατηγορία RCS3.
Δεύτερος στην RCS3 ήταν ο μαχητικός Σκεύος Γερολέμου με την μόνιμη συνοδηγό του Μαίρη Γερολέμου και το γνωστό Suzuki Swift GTi και χρόνο 4:09.99, μόλις μερικά χιλιοστά πίσω από τους Ηλία Τρύφωνος και Φίλιππο Φιλιππίδη!
Ακολούθησε ο πρόεδρος του Time Attack Club Χάρης Περίκκος, η ψυχή των αγώνων, ο οποίος είχε μια αστοχία στο πρώτο πέρασμα με αποτέλεσμα να μείνει πίσω στην συνολική προσπάθεια του γράφοντας χρόνοι 4:33.71.
Τέλος ο Νικόλας Χαραλάμπους ήταν τρίτος στην RCS3 με χρόνο 4:40.53 με το vintage Lada Samara του.
Χορηγός του αγώνα ήταν η εταιρεία ανταλλακτικών Psaltis και τα λιπαντικά ENEOS.
Υποστηρικτές, είναι η Satworks, το Boyz Stuff Show, η Red Bull, η Trust Racing, η SHELL, το School of Automotive engineering και βέβαια η STS Events, η εταιρεία που βρίσκεται πίσω από τις μεγαλύτερες διοργανώσεις αυτοκινήτου στην Κύπρο.
Χορηγοί επικοινωνίας το car.com.cy το μεγαλύτερο site αυτοκινήτου στην Κύπρο και το onlyracing cy.
Τον αγώνα διοργάνωσε η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου μέσω της Επιτροπής Aσφάλτινων Aγώνων και Πίστας. Συγχαρητήρια αξίζουν στους πρωτεργάτες των αγώνων ανάβασης Χάρη Περίκκο και στην ομάδα του (Μάριος, Eddie, Αργύρης κλπ), στον Ανδρόνικο Κοζάκο που στήνει την ομάδα των marshals και είναι ο Αλυτάρχης του αγώνα.
Ευχαριστίες αξίζουν επίσης σε όλους όσους λιγότερο ή περισσότερο έχουν προσφέρει στο χώρο, όπως ο πρωταθλητής Χρίστος Πολυκάρπου, αλλά και τους φίλους οδηγούς που στηρίζουν την επιτροπή αγώνων και προτείνουν λύσεις στην Ομοσπονδία για την όσο καλύτερη διοργάνωση των αγώνων.
Ευχαριστίες και στον Στέλιο Κυθρεώτη, χρόνια promoter των αγώνων ανάβασης ο οποίος στηρίζει την θεσμό οικονομικά αλλά και όντας αθλητής των αναβάσεων, αλλά και βέβαια στους αφανείς ήρωες όπως τα στελέχη της Ομοσπονδίας που στηρίζουν τον θεσμό και κυρίως στον αντιπρόεδρο Κώστα Γεωργίου που πήρε το πρωτάθλημα σαν προσωπικό στοίχημα και κατάφερε με την καθοδήγηση του να ολοκληρώνονται οι αγώνες με την μεγαλύτερη δυνατή επιτυχία.
Λάθη γίνονται, αλλά έχει σημασία να βελτιωνόμαστε και οι συμμετοχές να αυξάνονται.
Οι προετοιμασίες για τον επόμενο, 3ο αγώνα έχουν ξεκινήσει!
