Την Κυριακή 11 Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε ο πέμπτος και τελευταίος αγώνας του Παγκυπρίου Πρωταθλήματος Time Attack. Στον αγώνα, που τελούσε υπό την αιγίδα της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου και διοργανώθηκε από το Time Attack Club έλαβαν μέρος 26 οδηγοί προσφέροντας θέαμα και έντονο συναγωνισμό.
Στο αγωνιστικό μέρος ο Χρίστος Χατζηγεωργίου συνέχισε τις εξαιρετικές του εμφανίσεις και με χρόνο 1:01.234 - που ήταν και νέο ρεκόρ διαδρομής - αναδείχθηκε ο μεγάλος νικητής της ημέρας με ένα Radical PROSport.
Τον δεύτερο καλύτερο χρόνο πέτυχε ο Μιχάλης Σοφοκλέους με Mitsubishi Lancer Evolution III με χρόνο 1:02.490 που ήταν επίσης και ρεκόρ για αυτοκίνητα παραγωγής.
Τον τρίτο καλύτερο χρόνο (1:02.949) έγραψε ο Μιχάλης Μυλωνάς στο τιμόνι ενός Mitsubishi Lancer Evolution ΙΧ.
Την κατηγορία RC Open κέρδισε ο Μιχάλης Σοφοκλέους με Mitsubishi Lancer Evolution IΙI και στην δεύτερη θέση ο πλασαρίστηκε ο Μιχάλης Μυλωνάς με Mitsubishi Lancer Evolution IX. Πρωταθλητής για την φετινή χρονιά είναι ο Μιχάλης Μυλωνάς με δεύτερο τον Μιχάλη Σοφοκλέους. Στην κατηγορία RC BE επικράτησε ο νικητής του αγώνα Χρίστος Χατζηγεωργίου, ο οποίος κατέκτησε και τον φετινό τίτλο του πρωταθλητή, αφήνοντας δεύτερο στην τελική κατάταξη τον Λουκά Χριστοφόρου και τρίτο τον Μιλτιάδη Μιλτιάδους.
Στην κατηγορία RCE2 την πρώτη θέση πήρε ο Χρίστος Παναγιώτου με Mitsubishi Lancer Evolution III και χρόνο 1:05.234 στην πρώτη του φετινή παρουσία. Στην δεύτερη θέση πλασαρίστηκε ο Στέλιος Σάββα με Mazda MX5 και χρόνο 1:07.636, ο οποίος κέρδισε επίσης και την κατηγορία RC E 2WD, με το βάθρο να το συμπληρώνεται από τον Κυριάκο Κουδούνια με Renault Clio και χρόνο 1:13.975. Πρωταθλητής της κατηγορίας είναι ο Γιώργος Αρτεμίου, δεύτερος ο Αβραάμ Αβραάμ ο οποίος κατέκτησε και το πρωτάθλημα στην κατηγορία RCE1 και τρίτη η Μαρία Χατζηγεωργίου η οποία κατετάγη δεύτερη στην κατηγορία RCE1.
Στην κατηγορία RCS1 ο Στέλιος Κυθρεώτης επικράτησε πίσω από το τιμόνι του Psaltis Autoparts / SKF Honda Civic Type R με χρόνο 1:12.117. Επικράτησε επίσης και στην κατηγορία RCS 2WD, αφήνοντας στην δεύτερη θέση τον Ιωάννη Αυγουστή με το Psaltis Autoparts / ENEOS Suzuki Swift και χρόνο 1:16.254, ο οποίος πήρε παράλληλα την δεύτερη θέση στην κατηγορία RC S 2WD. Πρωταθλητής και στις δυο κατηγορίες ο Στέλιος Κυθρεώτης.
Στην κατηγορία RC S2 είχαμε μια μόνο παρουσία αυτή του Στάθη Πανταζή με BMW E36. Έγραψε χρόνο 1:22.437 και έτσι κατέκτησε και το φετινό πρωτάθλημα.
Στις υπόλοιπες κατηγορίες, αρχίζοντας από την Street M2, ο Κωνσταντίνος Ιωάννου με Lancer Evo πήρε την πρώτη θέση με χρόνο 1:08.609 ενώ στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Λούκας Καρεκλάς επίσης με Lancer Evolution και χρόνο 1:10.610. Το βάθρο συμπλήρωσε ο Κωνσταντίνος Κακας με VW Golf GTi και χρόνο 1:10.635. Πρωταθλητής 2022 στην κατηγορία είναι ο Κωνσταντίνος Ιωάννου, δεύτερος ο Κωνσταντίνος Κάκας και τρίτος ο Λούκας Καρεκλάς.
Στην Street S3, πρώτη θέση για τον Χριστόφορο Χριστοφή με Toyota MRS και χρόνο 1:14.191, στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Χάρης Πετρίδης με Renault Clio και χρόνο 1:15.939 και στην τρίτη θέση ο Σταύρος Χαραλάμπους με Audi TT και χρόνο 1:16.604. Πρωταθλητής αναδείχθηκε ο Χάρης Πετρίδης, δεύτερος ο Χριστόφορος Χριστοφή και τρίτος ο Σταύρος Χαραλάμπους.
Νικητής στην Street S4 ήταν ο Γιώργος Κότσαπας στην πρώτη του παρουσία με BMW M4 και χρόνο 1:11.445, δεύτερος ο Αντρέας Καφφάς με Subaru Impreza (1:12.182) και την τριάδα συμπλήρωσε ο Βασίλης Κυριάκου με Mitsubishi Lancer EVO 9 και χρόνο 1:13.677. Το πρωτάθλημα σε αυτή την κατηγορία κέρδισε ο Mike Θεοδώρου με δεύτερο τον Αντρέα Καφφά και τρίτο τον Βασίλη Κυριάκου.
Στην κατηγορία C1 είχαμε μια μόνο παρουσία αυτή του Άκη Προκοπίου με BMW 323i ο οποίος με την παρουσία του κλείδωσε το φετινό πρωτάθλημα.
Χορηγός του αγώνα είναι η εταιρία Ψάλτης Ανταλλακτικά και τα διεθνούς φήμης λιπαντικά ENEOS και το School of Automotive Engineering.
Δελτίο τύπου Psaltis Autoparts
O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000
Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του.
Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.
Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα.
Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία
Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars.
H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.
«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT».
Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του.
Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο
Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει.
Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα.
Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ.
Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.