Ο τρεις φορές πανευρωπαϊκός πρωταθλητής του Rallycross, Timur Timerzyanov, κατάφερε να πάρει την πρώτη του νίκη στη μεγάλη κατηγορία του World RX. Ένας θεσμός που στηρίζει η Monster Energy και διεξήχθη για πρώτη φορά στην πίστα του Spa στο Βέλγιο. Αυτή ήταν και η πρώτη νίκη της ομάδας της οποίας ηγείται ο θρύλος του WRC, Marcus Gronholm.
Ο ρώσος Timerzyanov ξεκίνησε στην δεύτερη σειρά του grid στον τελικό, πάνω στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού, εκεί που στήνονται και τα μονοθέσια της Formula 1. Κατάφερε να βγει πρώτος από την πρώτη στροφή αφού που ο poleman Andreas Bakkerud είχε επαφή με τον Joni Wiman. Ο Bakkerud πίεσε τον Timerzyanov αλλά δεν μπόρεσε να τον προσπεράσει, με τον ρώσο να κάνει το joker lap στον τελευταίο γύρο και να παίρνει μια μεγάλη πρώτη νίκη για τον ίδιο αλλά και για την ομάδα του Gronholm. Ο Bakkerud δεν είχε τον ρυθμό που θα ήθελε για να τα βάλει με το Hyundai της ομάδας GRX.
Φυσικά ο Bakkerud είχε και επαφή με τον άλλο οδηγό της ομάδας του RX Cartel, Liam Doran, αλλά κατάφερε να κρατήσει το Audi S1 από το να σπινάρει, και πήρε τον δρόμο για την δεύτερη θέση. Στην τρίτη θέση τερμάτισε το άλλο Hyundai της GRX, με τον Wilman να ανεβαίνει στο βάθρο αφού κατάφερε να προσπεράσει τους Timmy Hansen και Janis Baumanis, έχοντας κάνει το δικό του joker lap στον τέταρτο γύρο. Αυτό ήταν και το πρώτο του βάθρο μετά από τον Καναδά του 2015. Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος, Kevin Hansen, εγκατέλειψε από τον ημιτελικό αλλά διατηρεί την πρωτιά. Την ίδια στιγμή, ο πρωταθλητής του 2016, Mattias Ekstrom, έφυγε και αυτός από τους ημιτελικούς μετά από σπρώξιμο και επαφή με τον τοίχο της πρώτης στροφής.
«Ακόμη δεν πιστεύω πως χρειάστηκαν 64 αγώνες για να φτάσω στην πρώτη μου νίκη. Αυτή είναι η ζωή μου. Κάθε μέρα ξυπνώ και το μόνο πράγμα που σκέφτομαι είναι το rallycross. Είναι στο αίμα μου. Είχα προσφορά για να τρέξω σε άλλο πρωτάθλημα, αλλά επέλεξα και φέτος το rallycross. Στον τελικό ήθελα απλά να κρατήσω πίσω μου τους υπόλοιπους, και στην πρώτη στροφή απλά είδα την ευκαιρία και βούτηξα να την αρπάξω, μαζί με την πρωτοπορία. Ξαφνικά βρέθηκα πρώτος, για πρώτη φορά σε τελικό, και τα έχασα! Ήταν όμως η ευκαιρία μου, την άρπαξα και δεν κοίταξα πίσω».
Η επόμενη συνάντηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rallycross 2019 της FIA, θα διεξαχθεί στο φεστιβάλ Speedmachine στην ιστορική βρετανική πίστα του Silverstone, στις 24 κα 25 Μαΐου.
O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000
Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του.
Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.
Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα.
Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία
Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars.
H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.
«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT».
Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του.
Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο
Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει.
Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα.
Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ.
Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.