Μετά από ένα χρόνο πλήρους αδράνειας στους αγώνες ανάβασης, το πρωτάθλημα 2021 by Psaltis Autoparts & ENEOS Motor Oil ξεκινά με τον αγώνα στα Λεύκαρα.
Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, υπό την καθοδήγηση του νέου προέδρου της Μανώλη Κουλουμά, τερμάτισε τις «περιπέτειες» του αθλήματος και τις ατέρμονες συζητήσεις, δίνοντας το promotion στην εταιρεία STS Events, της εταιρείας που σε συνεργασία με τον παλιό πρόεδρο Μάριο Πουλλίτα, είχαν ξεκινήσει την αναβίωση των αγώνων με ένα διάλειμμα το 2019 και 2020.
Νέα πνοή λοιπόν στους αγώνες ανάβασης και όλα δείχνουν να είναι αρκετά ελπιδοφόρα στο ξεκίνημα με διοργανώτρια την Λέσχη Αυτοκινήτου Λεμεσού.
Ο πρωταθλητής Γιάννης Καπετάνιος είναι πανέτοιμος να υπερασπιστεί τον overall τίτλο του. Ο Αβράμης Αβραάμ, μετά τα «μαθήματα» που έκανε στην πίστα, αναμένεται να βρίσκεται μόνιμα στις πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης.
Επιστροφή και για τον πολύ γρήγορο Φαίδωνα Ιάσωνος με το Silvia του ο οποίος θα δώσει την μάχη με τον Στέλιο Σάββα με το ΜΧ5, τον Νεκτάριο Γεωργίου με το Honda, τον Στέφανο Αυγουστή (διπλή συμμετοχή με τον μπαμπά του Ηλία) με το Golf, τον Κυριάκο Μηνά που επίσης επιστρέφει στους αγώνες με το Subaru και τον Νικόλα Κωνσταντίνου με το Gallant VR4.
Μηνάς Μηνά, Νίκος Σπύρου και Μάριος Κωνσταντινίδης θα δώσουν την μάχη στην RCS1 μετά την «μεταγραφή» που πήρε ο χρόνια πρωταθλητής της κατηγορίας Στέλιος Κυθρεώτης στην RCS2. Στην RCS1 συμμετέχει και ο Κυριάκος Κουδούνιας, ο Άδωνις Σπύρου και ο Αργύρης Σταύρου.
Σε αυτή την κατηγορία, την RCS2, θα δοθούν μάχες μιας και ο Φώτος Φωτιάδης με το δυνατό EVO 3, Γιώργος Ορφανού με Porsche και Χρίστος Πολυκάρπου με το γνωστό πυροβόλο BMW θα έχουν να αντιμετωπίσουν τον Χρήστο Πεγιάζη που προέρχεται από την πίστα με το EVO6 και τον καρτίστα και πρώην Hondaκια πρωταθλητή Στέλιο Κυθρεώτη ο οποίος μεταπήδησε στην RCS2 οδηγώντας το πανέμορφο SKF - EVO 7 της HP Motorsport. Μαζί τους θα είναι και ο Harut με το EVO 6, ο Δημήτρης Καρανικόλας με EVO7, o ο Ρογήρος Λιασίδης με EVO9, αλλά και ο Χρήστος Κάττος με συνοδηγό τον Νικόλα Ψάλτη που επιστρέφει στη θέση του συνοδηγού.
Συμμετέχει επίσης ο Γιάννος Καδής με Honda και ο Λούκας Λιασίδης με ΕVO9.
Δείτε όλες τις συμμετοχές εδώ.
Χορηγός του πρωταθλήματος αναβάσεων είναι η εταιρεία Psaltis Autoparts με τα λιπαντικά ENEOS Motor Oil!
Υποστηρικτής και promoter είναι η εταιρεία STS Events.
Παγκόσμιος τίτλος για την TOYOTA GAZOO Racing στο πρωτάθλημα αντοχής
Η TOYOTA GAZOO Racing ολοκλήρωσε μια συναρπαστική σεζόν με νίκη στον τελευταίο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής (WEC) της FIA το περασμένο Σαββατοκύριακο. Μια νίκη που της εξασφάλισε και τον έκτο τίτλο κατασκευαστών, αποδεικνύοντας ότι η ομάδα, ουσιαστικά, δεν έχει αντίπαλο σε αυτό το θεσμό.
O αγώνας του Μπαχρέιν ήταν ιδιαίτερα σημαντικός για την ομάδα της Toyota αφού χρειαζόταν νίκη για να διατηρήσει τον τίτλο στους κατασκευαστές. Όμως, στα μέσα του αγώνα μόνο το μόνο ένα της μονοθέσιο βρισκόταν στην πίστα και μάλιστα πίσω στη 10η θέση ύστερα από πολλά προβλήματα.
Το GR010 HYBRID με τον αριθμό 7, που βρισκόταν στην πρωτοπορία, αντιμετώπισε πρόβλημα με την αντλία καυσίμου. Κάτι που ανάγκασε τους Mike Conway, Kamui Kobayashi και Nyck de Vries να αποχωρήσουν από τον αγώνα. Προβλήματα και στο δεύτερο αυτοκίνητο. Το GR010 HYBRID με τον αριθμό 8 των Sébastien Buemi, Brendon Hartley και Ryo Hirakawa χτυπήθηκε από πίσω από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας GT πολύ νωρίς στον αγώνα. Έπεσαν πολύ πίσω στη γενική κατάταξη αλλά δεν το έβαλαν κάτω. Μετά από μια ηρωική προσπάθεια, οι τρεις οδηγοί κατάφεραν να φέρουν GR010 HYBRID στην πρώτη θέση γενικής κατακτώντας τον έκτο τίτλο για την ομάδα στο θεσμό.
Η καρό σημαία, που έπεσε στον τελευταίο αγώνα στο Μπαχρέιν, ολοκλήρωσε τη σεζόν του 2024 που περιλάμβανε συνολικά 72 ώρες αγώνων σε οκτώ γύρους, σε τέσσερις ηπείρους για σχεδόν δέκα μήνες. Η ομάδα της TOYOTA GAZOO Racing πήρε πέντε βάθρα, συμπεριλαμβανομένων τριών πρώτων θέσεων και δύο pole positions, κερδίζοντας 190 βαθμούς. Μετά από μια συναρπαστική χρονιά, η TOYOTA GAZOO Racing συγχαίρει τους οδηγούς της και ευχαριστεί όλους τους ανταγωνιστές της στο πρωτάθλημα του WEC για τη συμβολή τους σε μια αξέχαστη σεζόν.
Σε δηλώσεις του ο Kamui Kobayashi, Διευθυντής της ομάδας και οδηγός, τόνισε μεταξύ άλλων: «Η κατάκτηση του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος κατασκευαστών είναι ένα μεγάλο επίτευγμα και είναι το αποτέλεσμα μιας τεράστιας ομαδικής προσπάθειας από όλους, συμπεριλαμβανομένων των συναδέλφων μας στην Toyota και των συνεργατών μας, που αποτελούν μεγάλο μέρος αυτής της επιτυχίας. Αυτό είναι το αποτέλεσμα που ήθελαν όλοι στην ομάδα και έδωσαν τα πάντα για να το πετύχουν, οπότε σας ευχαριστώ για όλη αυτή τη δουλειά».