Η Ford παρουσίασε μία ειδική σειρά αγωνιστικών χρωμάτων για τα αγωνιστικά Ford GT της ομάδας Ford Chip Ganassi Racing, εν όψει του φετινού αγώνα των 24 Ωρών του Le Mans που θα πραγματοποιηθεί στη γαλλική πίστα το διήμερο 15-16 Ιουνίου. Τα τέσσερα εργοστασιακά Ford GT θα είναι βαμμένα σε χρώματα αφιερωμένα στις επιτυχίες της Ford στο Le Mans, τόσο των τελευταίων χρόνων όσο και εκείνων της δεκαετίας του ’60.
Ο φετινός 24ωρος αγώνας θα είναι ο τελευταίος για το τρέχον εργοστασιακό πρόγραμμα του Ford GT στο Le Mans σηματοδοτώντας την ολοκλήρωση ενός ακόμα σημαντικού κεφαλαίου για τα εργοστασιακά Ford στον περίφημο αγώνα αντοχής.
«Το 2016, η Ford επέστρεψε στο Le Mans για να τιμήσει την 50ή επέτειο από την απίστευτη νίκη μας το 1966. Και τη γιορτάσαμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, πετυχαίνοντας μία ακόμα νίκη», δήλωσε ο Bill Ford, executive chairman της Ford Motor Company. Τα τέσσερα εργοστασιακά Ford GT θα εμφανιστούν στο περίφημο σιρκουί La Sarthe του Le Mans με τα νέα τους αγωνιστικά χρώματα, καθένα από τα οποία έχει τη δική του σημασία. Μαζί τους θα βρίσκεται και ένα πέμπτο Ford GT, το οποίο συμμετέχει στην κατηγορία GTE Am με την ομάδα Keating Motorsports.
Το Ford GT με το #66 που θα οδηγήσουν ο Γερμανός Stefan Mücke, ο Γάλλος Olivier Pla και ο Αμερικανός Billy Johnson είναι βαμμένο μαύρο και παραπέμπει στο Ford GT40 των Bruce McLaren και Chris Amon που κέρδισε στο Le Mans το 1966.
Το Ford GT40 με το οποίο πήραν τη νίκη στο Le Mans το 1967 οι Dan Gurney και A.J. Foyt τιμάται με τα νέα χρώματα του Ford GT με το #67 που θα οδηγήσουν οι Βρετανοί Andy Priaulx και Harry Tincknell με τον Αμερικανό Jonathan Bomarito.
Tο Ford GT με το #68 είναι ο πιο πρόσφατος νικητής της Ford στο Le Mans, έχοντας πάρει πρώτο την καρό σημαία του τερματισμού στον αγώνα του 2016. Ο Γερμανός Dirk Müller, ο Αμερικανός Joey Hand και ο Γάλλος Sébastien Bourdais θα τρέξουν με τα χρώματα του αυτοκινήτου που κατέκτησε τη νίκη στο Le Mans το 2016.
Το Ford GT με το #69 που θα οδηγήσει ο Νεοζηλανδός Scott Dixon μαζί με τον Αυστραλό Ryan Briscoe και τον Βρετανό Richard Westbrook θα έχει τα ίδια αγωνιστικά χρώματα με το Ford GT40 που είχε ανέβει στη δεύτερη θέση του βάθρου στο ένδοξο Le Mans του 1966, όπου η Ford έγραψε ιστορία κάνοντας το 1-2-3.
Το Ford GT με το #85 συμμετέχει στην κατηγορία GTE Am με την ιδιωτική ομάδα Keating Motorsports, η οποία χρησιμοποιεί τα ίδια γραφικά με τα τέσσερα εργοστασιακά Ford, αλλά στα εντυπωσιακά χρώματα του βασικού χορηγού της Wynn’s. Οι οδηγοί που θα βρίσκονται πίσω από το τιμόνι του Ford GT με το #85 είναι ο Αμερικανός Ben Keating, ο Ολλανδός Jeroen Bleekemolen και ο Βραζιλιάνος Felipe Fraga.
O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000
Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του.
Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.
Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα.
Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία
Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars.
H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.
«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT».
Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του.
Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο
Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει.
Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα.
Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ.
Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.