Γενικά

03 Nov, 2022 Ώρα 16:38

Συνεχίστηκε η συζήτηση για έλεγχο κρατικών χορηγιών προς το Ράλι

Thumbnail

Συνεχίστηκε την Πέμπτη στην Επιτροπή Ελέγχου της Βουλής η συζήτηση που αφορά το Ράλι Κύπρος και τον έλεγχο των κρατικών χορηγιών που δόθηκαν τα τελευταία χρόνια για τη διεξαγωγή του.

Close

Για «αδυσώπητη πολεμική της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου κατά του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου», έκανε λόγο ο Πρόεδρος του ΔΣ του Συνδέσμου Αντώνης Μιχαηλίδης ενώ από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου Μανώλης Κουλουμάς ανέφερε ότι το κράτος θα πρέπει να εξετάσει τη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος. Ο Βουλευτής του ΕΛΑΜ Σωτήρης Ιωάννου, ο οποίος και ενέγραψε το θέμα στην επιτροπή, δήλωσε μετά το τέλος της συζήτησης πως ακούστηκαν πολλές και σοβαρές καταγγελίες την περασμένη φορά από τον ίδιο τον Υπουργό Οικονομικών ότι δαπανήθηκαν 10,3 εκατομμύρια ευρώ χωρίς κανένα έλεγχο της διαχείρισης αυτών των χρημάτων.

Close

Σήμερα, συνέχισε ο κ. Ιωάννου, ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου, η ιδιωτική εταιρεία η οποία διοργάνωνε τα προηγούμενα χρόνια τον συγκεκριμένο αγώνα, δεν διέψευσε αυτές τις δηλώσεις του Υπουργού, με αποτέλεσμα να ζητήσουμε να διεξαχθεί και νέα συνεδρία ώστε και να ακουστούν και πάλι όλες οι απόψεις, να θέσουμε τα ερωτήματά μας και τα συμπεράσματα τα οποία θα βγουν από την έρευνα την οποί έχει διατάξει τόσο ο Γενικός Ελεγκτής, όσο και το Υπουργείο Οικονομικών.

«Η δική μας θέση για σκοπούς διαφάνειας είναι ξεκάθαρη: η οποιαδήποτε διοργάνωση στον χώρο του αυτοκινήτου θα πρέπει να διοργανώνεται από την Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και όχι οποιονδήποτε άλλο ιδιωτικό οργανισμό, αφού είναι η μόνη νόμιμη αναγνωρισμένη ομοσπονδία από τον ΚΟΑ», τόνισε ο κ. Ιωάννου.

Close

Σε ερώτηση για το κατά πόσο διαπιστώθηκε διασπάθιση δημόσιου χρήματος, ο βουλευτής του ΕΛΑΜ είπε πως τη διασπάθιση δημοσίου χρήματος διαπίστωσε κυρίως ο Υπουργός Οικονομικών, ο οποίος είναι και ο πλέον αρμόδιος για τις συγκεκριμένες χορηγίες, και τα στοιχεία τα οποία παρέθεσε στην προηγούμενη συνεδρία δεν διαψεύσθηκαν σήμερα.

Προσέθεσε πως αναμένονται τα συμπεράσματα των ερευνών του Υπουργείου Οικονομικών και της Ελεγκτικής Υπηρεσίας ούτως ώστε σε επόμενες συνεδρίες να καταλογιστούν και οι απαραίτητες ευθύνες προς όσους προχώρησαν στη διασπάθιση των χρημάτων του Κύπριου φορολογούμενου, με το βασικό ερώτημα να παραμένει γιατί το κράτος διέθετε εκατομμύρια χωρίς κανέναν απολύτως έλεγχο.

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ Αλέκος Τρυφωνίδης χαρακτήρισε απαράδεκτη και προκλητική τη διαμάχη της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου με τον Κυπριακό Σύνδεσμο Αυτοκινήτου, προσθέτοντας πως ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι πολύ σημαντικός για τον τόπο και η διοργάνωση του διεθνούς Ράλι Κύπρος επιφέρει πολλά καλά και σε σχέση με τον τουρισμό και σε σχέση με τη διαφήμιση της Κύπρου διεθνώς.

«Για αυτό καλούμε τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας και τον Κυπριακό Οργανισμό Αθλητισμού να φέρει κοντά τους δύο φορείς σε συνεννόηση ούτως ώστε να μπορεί να διεξάγεται το Ράλι Κύπρος από τη νόμιμη ομοσπονδία του ΚΟΑ σε συνεργασία και με άλλους φορείς για να έχουμε τα σωστά και καλά αποτελέσματα για την οικονομία της χώρας», τόνισε ο κ. Τρυφωνίδης, προσθέτοντας πως η χρηματοδότηση από το κράτος θα πρέπει να είναι προς τη νόμιμη Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου για να μπορούν και να ελέγχονται μέχρι το τελευταίο σεντ από τον Γενικό Ελεγκτή.

Παρών στη συνεδρία της επιτροπής ήταν και ο Πρόεδρος του ΔΣ του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου Αντώνης Μιχαηλίδης, ο οποίος ανέφερε κατά τη διάρκεια της συνεδρίας πως τα όσα προβάλλει στις εκθέσεις του ο Γενικός Ελεγκτής ότι το Ράλι Κύπρος στοίχισε €10 εκατ. είναι μεν σωστά, «αφορούν όμως σε ποσό 300.000 Λιρών που πρωτοενέκρινε ως χορηγία για το Ραλι Κύπρος το Υπουργικό Συμβούλιο το 2003, επαναλαμβανόμενες χωρίς προσαύξηση για 18 χρόνια διεξαγωγής του αγώνα».

Ο κ. Μιχαηλίδης έκανε επίσης λόγο για «αδυσώπητη πολεμική της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου κατά του ΚΣΑ», στην οποία, όπως ανέφερε, «βρήκε ανέλπιστο σύμμαχο και μέλη της πολιτικής ηγεσίας και ειδικά τον Υπουργό Οικονομικών, καθώς και έναν Κυπριακό Οργανισμό Αθλητισμού άβουλο και απαθή, που ενώ γνωρίζει τη διεθνή ρύθμιση του αυτοκινηταθλήματος και τις αρμοδιότητες και τα όρια του κάθε εμπλεκόμενου στο αυτοκινητάθλημα όπως αυτά σαφώς καθορίζονται από την Παγκόσμια Ομοσπονδία (FIA), τίποτα δεν πράττει προς την κατεύθυνση τελεσίδικης, δίκαιης και αποτελεσματικής ρύθμισης του ζητήματος».

Από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου Μανώλης Κουλουμάς, δήλωσε πως στη σημερινή συνεδρία ο Διευθυντής της εταιρείας του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου, Αντώνης Μιχαηλίδης, αντί να αναφερθεί στα συγκεκριμένα θέματα μίλησε για την πορεία από το 1934 και οτιδήποτε άλλο εκτός από το συγκεκριμένο θέμα, σε μια προσπάθεια, όπως δήλωσε, να παραπλανήσει το θέμα που συζητείτο στη Βουλή.

«Εδώ είναι ξεκάθαρα τα πράγματα, πρόκειται περί μίας νομιμότητας που πρέπει η πολιτεία και το κράτος να εφαρμόσει επιτέλους και να εξετάσει τη διασπάθιση του δημόσιου χρήματος», τόνισε ο κ. Κουλουμάς, συμπληρώνοντας πως υπάρχουν συγκεκριμένα έγγραφα που έχουν κατατεθεί στον Γενικό Ελεγκτή και το Υπουργείο Οικονομικών και θα ζητηθεί η άμεση εξέτασή τους αναφορικά με την οικονομική διαχείριση των χορηγιών του Ράλι Κύπρος διαχρονικά.

22 Nov, 2024 Ώρα 18:30

O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000

Thumbnail

Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του. 

Close

Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.  

Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα. 

Close

 

 

Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία 

Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars. 

H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.

«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT». 

 

Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του. 

 

Close

 

Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο 

Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει. 

Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα. 

Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ. 

Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.