Moto

10 May, 2024 Ώρα 12:15

MotoGP™: όλα αλλάζουν με νέους κανονισμούς το 2027

Thumbnail

Πιο ασφαλές, πιο βιώσιμο και ακόμα πιο θεαματικό – ετοιμαζόμαστε για περισσότερα MotoGP™ από ποτέ, καθώς οι νέοι κανονισμοί έρχονται το 2027.

Close

Είναι γνωστό ότι εδώ και καιρό η Ένωση των Κατασκευαστών MSMA, που είναι η υπεύθυνη για τους τεχνικούς κανονισμούς του MotoGP™, εργαζόταν στο να διαμορφωθούν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί που θα εφαρμοστούν από το 2027 και μετά.

Το μεγάλο πρόβλημα των υφιστάμενων κανονισμών είναι ότι οι μοτοσυκλέτες έχουν γίνει τρομερά δυνατές και έχουν φτάσει αδιανόητες τελικές ταχύτητες των 366+ χλμ/ώρα, οι οποίες καθιστούν σχεδόν όλες τις πίστες ανασφαλείς. Οι πιστάρχες και οι οργανωτές των Grand Prix σε όλο τον κόσμο αδυνατούν πλέον να κάνουν νέα έργα με μεγαλύτερες διαφυγές, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις (όπως στην Βαρκελώνη), αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καταργήσουν ή να μετακινήσουν ακόμη και ολόκληρες κερκίδες θεατών. Ένα ακόμη πρόβλημα εμφανίστηκε από την πολυπλοκότητα των λύσεων των αεροδυναμικών βοηθημάτων και των συστημάτων μείωσης του ύψους της μοτοσυκλέτας κατά τη διάρκεια της οδήγησης, για ακόμη καλύτερη επιτάχυνση και ακόμη μεγαλύτερες τελικές ταχύτητες. Μάλιστα πολλοί αναρωτιούνται για τη χρησιμότητα τέτοιων συστημάτων στη μεταφορά τεχνολογίας από τους αγώνες στις μοτοσυκλέτες παραγωγής. Ένα ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα ενέσκυψε από τη δυσκολία των προσπερασμάτων που έφεραν όλα αυτά τα συστήματα και άρα τη μείωση του θεάματος.

Close
Η λύση σε όλα αυτά δίνεται με την ομόφωνη απόφαση της MSMA, η οποία ανακοινώθηκε και θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027.

“Το MotoGP™ θα παρουσιάσει νέες μοτοσυκλέτες από το 2027, με νέους κανονισμούς που θα κάνουν το άθλημα πιο ασφαλές, πιο βιώσιμο και ακόμα πιο θεαματικό. Οι νέες μοτοσυκλέτες θα είναι πιο σχετικές με τις μοτοσυκλέτες δρόμου και πιο αποτελεσματικές, ενισχύοντας την παγκόσμια βιωσιμότητα και έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ακόμα καλύτερους αγώνες και ακόμη περισσότερες προσπεράσεις. Καλώς ήρθατε στο μέλλον του MotoGP™”, λέει η σχετική ανακοίνωση.

Close

 

 

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 

Από το 2027, το μέγεθος του κινητήρα θα μειωθεί από 1000cc σε 850cc. Αυτό θα μειώσει τις τελικές ταχύτητες, καθιστώντας το άθλημα ασφαλέστερο και θα αυξήσει τα χιλιόμετρα σε απόσταση, καθιστώντας το πιο αποτελεσματικό και βιώσιμο. Η μέγιστη οπή εισαγωγής αέρα θα μειωθεί από 81 σε 75 χιλιοστά, γεγονός που θα περιορίσει επίσης την απόδοση. Αυτό καθιστά τους κινητήρες πιο σχετικούς με τις μοτοσυκλέτες δρόμου, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει ότι διατηρούν τα χαρακτηριστικά που κάνουν το MotoGP™ τόσο εντυπωσιακό όσο είναι. Για να γίνει το άθλημα ακόμα πιο αποτελεσματικό, ο μέγιστος αριθμός κινητήρων που επιτρέπεται για κάθε αναβάτη σε μια σεζόν θα μειωθεί επίσης, από 7 σε 6.

ΚΑΥΣΙΜΑ 

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, το MotoGP™ θα αγωνιστεί με 100% βιώσιμα καύσιμα από το 2027 – από το ελάχιστο 40% που γίνονται οι αγώνες από το 2024. Ως μέρος των νέων κανονισμών, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου θα μειωθεί επίσης, από 22 λίτρα σε 20, και Οι αναβάτες θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν 11 λίτρα κατά τη διάρκεια του Tissot Sprint.

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ 

Η αεροδυναμική θα μειωθεί και θα ελέγχεται πιο αυστηρά από το 2027, με στόχο την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιπτώσεών της. Το πλάτος του επάνω μέρους του μπροστινού φέρινγκ θα είναι 50 χλστ. πιο στενό από ότι τώρα και η μύτη θα μετατοπιστεί 50 χλστ. προς τα πίσω, μειώνοντας την επίδραση της αεροδυναμικής πίεσης και της αντίστασης όπου έχει σημασία, στις ευθείες και στα σημεία πέδησης. Αυτό θα δημιουργήσει ακόμα πιο κοντινούς αγώνες για τους αναβάτες, με ακόμα περισσότερες προσπεράσεις. Στο πίσω μέρος, η αεροτομές πίσω από τον αναβάτη θα είναι μέρος της έγκρισης από το 2027 και οι ομάδες θα επιτρέπεται να τις αναβαθμίζουν μόνο μία φορά ανά σεζόν για τον έλεγχο του κόστους σε μειωμένα επίπεδα.

ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΥΨΟΥΣ ΚΑΙ HOLESHOT 

Στη νέα εποχή από το 2027, όλες οι συσκευές μεταβολής ύψους οδήγησης και holeshot θα απαγορευτούν. Αυτό θα ελέγξει την απόδοση και θα κάνει το άθλημα πιο ασφαλές, ειδικά κατά τις εκκινήσεις αγώνων. Αυτό θα δώσει επίσης ακόμη μεγαλύτερη σημασία στην ικανότητα κάθε αναβάτη, όπως ακριβώς και η αεροδυναμική, στοχεύει στην αύξηση της ικανότητάς του να προσπερνά.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS 

Για ακόμη περισσότερη ανάλυση του αγωνιστικού χώρου, δεδομένα GPS από όλους τους αναβάτες θα είναι διαθέσιμα σε όλες τις ομάδες μετά από κάθε περίοδο δοκιμών και χρονομετρημένων γύρων. Η παροχή δεδομένων σε όλους τους ανταγωνιστές προσφέρει καλύτερες ευκαιρίες προόδου για τις ομάδες και τους αναβάτες με χαμηλότερες επιδόσεις και με ελεγχόμενο κόστος. Η πρόσβαση σε αυτό το εύρος δεδομένων θα βοηθήσει να γίνει το άθλημα πιο ασφαλές και θα αυξήσει επίσης το επίπεδο γνώσης που είναι διαθέσιμο στους οπαδούς σε όλο τον κόσμο.

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ 

Το τρέχον σύστημα παραχώρησης, που εισήχθη στο τέλος της σεζόν του 2023, θα συνεχιστεί – αλλά καθώς οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί θα τεθούν σε ισχύ το 2027, όλοι οι κατασκευαστές θα ξεκινήσουν τη σεζόν στην Κατάταξη Β. Στη συνέχεια θα αξιολογηθούν ξανά στη μέση της σεζόν, στο καλοκαίρι του 2027 και μπορεί να αλλάξει η κατάταξη προς τα πάνω ή προς τα κάτω για να υπάρχει πρόσβαση σε περισσότερες ή λιγότερες παραχωρήσεις. Αυτό το σύστημα ανάδρασης σημαίνει ότι η απόδοση των κατασκευαστών λαμβάνεται υπόψη από την 1η Ημέρα, διατηρώντας τον αγωνιστικό χώρο όσο το δυνατόν πιο κοντά καθώς ξεκινά μια νέα εποχή.

Για τους αναβάτες, για το άθλημα, για το σόου: το MotoGP™ το 2027 θα είναι ασφαλέστερο, πιο βιώσιμο και ακόμη πιο θεαματικό από ποτέ.

 

28 Mar, 2025 Ώρα 08:12

Το MotoGP στις ΗΠΑ ξεκινά δυναμικά!

Thumbnail

Το MotoGP™ επιστρέφει στην πίστα του Circuit of the Americas (COTA) για 12η φορά το 2025. Η πίστα φιλοξένησε το Grand Prix της Αμερικής κάθε χρόνο για επτά συνεχόμενα χρόνια από το 2013 έως το 2019. Μετά από ένα διάλειμμα το 2020 λόγω της πανδημίας Covid-19, το MotoGP επέστρεψε στην πίστα το 2021.

Close

Υπήρξαν 36 προηγούμενα Grand Prix που φιλοξενήθηκαν στις ΗΠΑ: Laguna Seca (15), COTA (11), Indianapolis (8) και Daytona (2). Συνολικά, έχουν διεξαχθεί 87 Αγώνες Grand Prix για μοτοσυκλέτες στις ΗΠΑ από το 1949: 500cc/MotoGP – 36, 250cc/Moto2 – 26, 125cc/Moto3 – 23, 50cc – 2.

ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΟΥ MOTOGP™ ΣΤΗΝ COTA

Marc Marquez 7 (2013-2018, 2021) – Alex Rins 2 (2019, 2023) – Enea Bastianini 1 (2022) – Maverick Viñales 1 (2024)

Close

ΝΙΚΗΤΕΣ ΣΤΟ SPRINT ΣΤΗΝ COTA

Francesco Bagnaia 1 (2023) – Maverick Viñales 1 (2024)

 

Close

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΗΝ COTA: ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Νίκες Grand Prix

Honda 8 – Ducati 1 – Aprilia 1 – Suzuki 1

Νίκες Sprint

Ducati 1 – Aprilia 1

Honda

Έχει οκτώ νίκες στο MotoGP στην COTA από το 2013, οι 7 με τον Marc Marquez (2013 έως 2018 και το 2021) και μία με τον Alex Rins (2023). Ο Marc Marquez έχει επίσης κατακτήσει την pole position στο Τέξας επτά φορές.

Aprilia

Έχει μία νίκη στο MotoGP στην COTA με τον Maverick Viñales το 2024 (κέρδισε και το Sprint). Αυτή είναι η πιο πρόσφατη νίκη που δεν είναι Ducati στο MotoGP.

Ducati

Κέρδισε το Grand Prix της Αμερικής το 2022 με τον Enea Bastianini, ξεκινώντας από την 5η θέση. Αυτή ήταν η δεύτερη νίκη της Ducati σε αμερικανικό έδαφος, μετά από αυτή του Casey Stoner στην Laguna Seca το 2007. Ο Francesco Bagnaia κέρδισε το Sprint εδώ το 2023.

Yamaha

Η καλύτερη θέση της Yamaha στο MotoGP στο Austin, είναι η 2η θέση με τέσσερις διαφορετικούς αναβάτες: Fabio Quartararo (2021), Valentino Rossi (2017, 2019), Maverick Viñales (2018) και Jorge Lorenzo (2016).

KTM

Έχει μία θέση στο βάθρο στην COTA με τον Pedro Acosta, 2η θέση το 2024.

9 από τους σημερινούς αναβάτες έχουν ανέβει στο βάθρο του MotoGP εδώ: Marc Marquez (7), Alex Rins (3), Jack Miller (2), Fabio Quartararo (2), Maverick Viñales (2), Enea Bastianini (2), Francesco Bagnaia (1), Luca Marini (1) και Pedro Acosta (1). 4 έχουν κατακτήσει την pole: Marc Marquez (7), Bagnaia (2), Jorge Martin (1) και Viñales (1).

 

ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ…

114

Αν ο Marc Marquez τερματίσει στις τρεις πρώτες θέσεις, θα είναι το 114ο βάθρο του στο MotoGP, ισοφαρίζοντας τον θρύλο του MotoGP, Jorge Lorenzo, στη δεύτερη θέση της λίστας με τους αναβάτες με τα περισσότερα βάθρα.

83

Αν κάποιος αναβάτης της Ducati προκριθεί στις τρεις πρώτες θέσεις, θα είναι ο 83ος συνεχόμενος Αγώνας που ένας αναβάτης της Ducati ξεκινά από την πρώτη σειρά, μια πορεία που ξεκινά από την Βαλένθια το 2020.

69

Η Ducati βρίσκεται σε πορεία 68 συνεχόμενων βάθρων. Αν κατακτήσει βάθρο αυτό το Σαββατοκύριακο, θα επεκτείνει το δικό της ρεκόρ σε 69. Η τελευταία εταιρεία με περισσότερα από 68 σερί βάθρα είναι η Honda (83 από το FIM GP 1993 έως το GP της Imola το 1999).

20

Μια νίκη της Ducati θα είναι η 20η συνεχόμενη νίκη τους, επεκτείνοντας το δικό τους ρεκόρ. Η τελευταία κατασκευάστρια με 20 (ή περισσότερες) συνεχόμενες νίκες στο MotoGP είναι η Honda με 22 συνεχόμενες από την Μαλαισία το 1997 έως το 1998 στο Ολλανδικό TT.

19

Ο rookie Fermin Aldeguer θα είναι 19 ετών και 359 ημερών την Κυριακή και μπορεί να γίνει ο νεότερος νικητής του MotoGP™, ξεπερνώντας τον Marc Marquez (20 ετών και 63 ημερών στο Austin, 2013).

8

Αν νικήσει, θα είναι η 8η νίκη του Marc Marquez στο COTA, ισοφαρίζοντας το προσωπικό του ρεκόρ από το Sachsenring.

7

Υπάρχουν 7 αναβάτες πλήρους απασχόλησης που θα μπορούσαν να κατακτήσουν την πρώτη τους νίκη στο MotoGP αυτό το Σαββατοκύριακο: Alex Marquez, Raul Fernandez, Luca Marini, Pedro Acosta και οι rookies Ai Ogura, Somkiat Chantra και Fermin Aldeguer.

3

Αν νικήσει, ο Marc Marquez θα μπορούσε να γίνει ο πρώτος αναβάτης που θα κερδίσει τους 3 πρώτους Αγώνες από το 2014, όταν κέρδισε τους πρώτους 10.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Ο Marc Marquez έχει καταταγεί στην pole position σε 7 από τους 10 Αγώνες του MotoGP στο Austin. Κέρδισε 6 από αυτούς από το 2013 έως το 2018, έπεσε το 2019 ενώ ήταν επικεφαλής και κέρδισε ξανά το 2021.

Ο Marc Marquez έχει κερδίσει σε 11 από τις 14 φορές που έχει αγωνιστεί στο MotoGP στην Αμερική: επτά φορές στο Austin, τρεις φορές στην Indianapolis και μία στην Laguna Seca το 2013.