Moto

10 May, 2024 Ώρα 12:15

MotoGP™: όλα αλλάζουν με νέους κανονισμούς το 2027

Thumbnail

Πιο ασφαλές, πιο βιώσιμο και ακόμα πιο θεαματικό – ετοιμαζόμαστε για περισσότερα MotoGP™ από ποτέ, καθώς οι νέοι κανονισμοί έρχονται το 2027.

Close

Είναι γνωστό ότι εδώ και καιρό η Ένωση των Κατασκευαστών MSMA, που είναι η υπεύθυνη για τους τεχνικούς κανονισμούς του MotoGP™, εργαζόταν στο να διαμορφωθούν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί που θα εφαρμοστούν από το 2027 και μετά.

Το μεγάλο πρόβλημα των υφιστάμενων κανονισμών είναι ότι οι μοτοσυκλέτες έχουν γίνει τρομερά δυνατές και έχουν φτάσει αδιανόητες τελικές ταχύτητες των 366+ χλμ/ώρα, οι οποίες καθιστούν σχεδόν όλες τις πίστες ανασφαλείς. Οι πιστάρχες και οι οργανωτές των Grand Prix σε όλο τον κόσμο αδυνατούν πλέον να κάνουν νέα έργα με μεγαλύτερες διαφυγές, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις (όπως στην Βαρκελώνη), αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καταργήσουν ή να μετακινήσουν ακόμη και ολόκληρες κερκίδες θεατών. Ένα ακόμη πρόβλημα εμφανίστηκε από την πολυπλοκότητα των λύσεων των αεροδυναμικών βοηθημάτων και των συστημάτων μείωσης του ύψους της μοτοσυκλέτας κατά τη διάρκεια της οδήγησης, για ακόμη καλύτερη επιτάχυνση και ακόμη μεγαλύτερες τελικές ταχύτητες. Μάλιστα πολλοί αναρωτιούνται για τη χρησιμότητα τέτοιων συστημάτων στη μεταφορά τεχνολογίας από τους αγώνες στις μοτοσυκλέτες παραγωγής. Ένα ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα ενέσκυψε από τη δυσκολία των προσπερασμάτων που έφεραν όλα αυτά τα συστήματα και άρα τη μείωση του θεάματος.

Close
Η λύση σε όλα αυτά δίνεται με την ομόφωνη απόφαση της MSMA, η οποία ανακοινώθηκε και θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027.

“Το MotoGP™ θα παρουσιάσει νέες μοτοσυκλέτες από το 2027, με νέους κανονισμούς που θα κάνουν το άθλημα πιο ασφαλές, πιο βιώσιμο και ακόμα πιο θεαματικό. Οι νέες μοτοσυκλέτες θα είναι πιο σχετικές με τις μοτοσυκλέτες δρόμου και πιο αποτελεσματικές, ενισχύοντας την παγκόσμια βιωσιμότητα και έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ακόμα καλύτερους αγώνες και ακόμη περισσότερες προσπεράσεις. Καλώς ήρθατε στο μέλλον του MotoGP™”, λέει η σχετική ανακοίνωση.

Close

 

 

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 

Από το 2027, το μέγεθος του κινητήρα θα μειωθεί από 1000cc σε 850cc. Αυτό θα μειώσει τις τελικές ταχύτητες, καθιστώντας το άθλημα ασφαλέστερο και θα αυξήσει τα χιλιόμετρα σε απόσταση, καθιστώντας το πιο αποτελεσματικό και βιώσιμο. Η μέγιστη οπή εισαγωγής αέρα θα μειωθεί από 81 σε 75 χιλιοστά, γεγονός που θα περιορίσει επίσης την απόδοση. Αυτό καθιστά τους κινητήρες πιο σχετικούς με τις μοτοσυκλέτες δρόμου, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει ότι διατηρούν τα χαρακτηριστικά που κάνουν το MotoGP™ τόσο εντυπωσιακό όσο είναι. Για να γίνει το άθλημα ακόμα πιο αποτελεσματικό, ο μέγιστος αριθμός κινητήρων που επιτρέπεται για κάθε αναβάτη σε μια σεζόν θα μειωθεί επίσης, από 7 σε 6.

ΚΑΥΣΙΜΑ 

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, το MotoGP™ θα αγωνιστεί με 100% βιώσιμα καύσιμα από το 2027 – από το ελάχιστο 40% που γίνονται οι αγώνες από το 2024. Ως μέρος των νέων κανονισμών, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου θα μειωθεί επίσης, από 22 λίτρα σε 20, και Οι αναβάτες θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν 11 λίτρα κατά τη διάρκεια του Tissot Sprint.

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ 

Η αεροδυναμική θα μειωθεί και θα ελέγχεται πιο αυστηρά από το 2027, με στόχο την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιπτώσεών της. Το πλάτος του επάνω μέρους του μπροστινού φέρινγκ θα είναι 50 χλστ. πιο στενό από ότι τώρα και η μύτη θα μετατοπιστεί 50 χλστ. προς τα πίσω, μειώνοντας την επίδραση της αεροδυναμικής πίεσης και της αντίστασης όπου έχει σημασία, στις ευθείες και στα σημεία πέδησης. Αυτό θα δημιουργήσει ακόμα πιο κοντινούς αγώνες για τους αναβάτες, με ακόμα περισσότερες προσπεράσεις. Στο πίσω μέρος, η αεροτομές πίσω από τον αναβάτη θα είναι μέρος της έγκρισης από το 2027 και οι ομάδες θα επιτρέπεται να τις αναβαθμίζουν μόνο μία φορά ανά σεζόν για τον έλεγχο του κόστους σε μειωμένα επίπεδα.

ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΥΨΟΥΣ ΚΑΙ HOLESHOT 

Στη νέα εποχή από το 2027, όλες οι συσκευές μεταβολής ύψους οδήγησης και holeshot θα απαγορευτούν. Αυτό θα ελέγξει την απόδοση και θα κάνει το άθλημα πιο ασφαλές, ειδικά κατά τις εκκινήσεις αγώνων. Αυτό θα δώσει επίσης ακόμη μεγαλύτερη σημασία στην ικανότητα κάθε αναβάτη, όπως ακριβώς και η αεροδυναμική, στοχεύει στην αύξηση της ικανότητάς του να προσπερνά.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS 

Για ακόμη περισσότερη ανάλυση του αγωνιστικού χώρου, δεδομένα GPS από όλους τους αναβάτες θα είναι διαθέσιμα σε όλες τις ομάδες μετά από κάθε περίοδο δοκιμών και χρονομετρημένων γύρων. Η παροχή δεδομένων σε όλους τους ανταγωνιστές προσφέρει καλύτερες ευκαιρίες προόδου για τις ομάδες και τους αναβάτες με χαμηλότερες επιδόσεις και με ελεγχόμενο κόστος. Η πρόσβαση σε αυτό το εύρος δεδομένων θα βοηθήσει να γίνει το άθλημα πιο ασφαλές και θα αυξήσει επίσης το επίπεδο γνώσης που είναι διαθέσιμο στους οπαδούς σε όλο τον κόσμο.

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ 

Το τρέχον σύστημα παραχώρησης, που εισήχθη στο τέλος της σεζόν του 2023, θα συνεχιστεί – αλλά καθώς οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί θα τεθούν σε ισχύ το 2027, όλοι οι κατασκευαστές θα ξεκινήσουν τη σεζόν στην Κατάταξη Β. Στη συνέχεια θα αξιολογηθούν ξανά στη μέση της σεζόν, στο καλοκαίρι του 2027 και μπορεί να αλλάξει η κατάταξη προς τα πάνω ή προς τα κάτω για να υπάρχει πρόσβαση σε περισσότερες ή λιγότερες παραχωρήσεις. Αυτό το σύστημα ανάδρασης σημαίνει ότι η απόδοση των κατασκευαστών λαμβάνεται υπόψη από την 1η Ημέρα, διατηρώντας τον αγωνιστικό χώρο όσο το δυνατόν πιο κοντά καθώς ξεκινά μια νέα εποχή.

Για τους αναβάτες, για το άθλημα, για το σόου: το MotoGP™ το 2027 θα είναι ασφαλέστερο, πιο βιώσιμο και ακόμη πιο θεαματικό από ποτέ.

 

25 Jun, 2025 Ώρα 10:19

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εγκρίνει την εξαγορά του MotoGP™ από την Liberty Media

Thumbnail

Η έγκριση ήταν η τελευταία εκκρεμής προϋπόθεση για τη συμφωνία, επιβεβαιώνοντας ένα νέο κεφάλαιο για το MotoGP™, το πιο συναρπαστικό άθλημα στον κόσμο

Close

Η Liberty Media Corporation έλαβε σήμερα άνευ όρων έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να ολοκληρώσει την εξαγορά της Dorna Sports, κατόχου των δικαιωμάτων του MotoGP™, αλλά και του WorldSBK. Η ολοκλήρωση της συμφωνίας αναμένεται πλέον το αργότερο έως τις 3 Ιουλίου 2025, ανοίγοντας τον δρόμο για μια νέα εποχή στο άθλημα.

Το MotoGP ήδη εξελίσσεται για να ξεκλειδώσει το πλήρες δυναμικό του πιο συναρπαστικού αθλήματος στον κόσμο, απολαμβάνοντας ρεκόρ προσέλευσης, νέες πίστες και αυξανόμενο κοινό. Η Liberty Media θα αξιοποιήσει πλέον την τεχνογνωσία της για να ενισχύσει περαιτέρω τη βάση των φιλάθλων του MotoGP και να αναπτύξει το άθλημα παγκόσμια και εμπορικά.

Close

 

 

Ο Carmelo Ezpeleta, Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna από το 1998, θα συνεχίσει να διευθύνει το MotoGP μαζί με την ομάδα διοίκησής του.

«Η σημερινή έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποτελεί την τελική προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της εξαγοράς του MotoGP από την Liberty. Είμαστε ενθουσιασμένοι που ξεκινά επίσημα η συνεργασία της Liberty με τον Carmelo και την εξαιρετική του διοικητική ομάδα», δήλωσε ο Derek Chang, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Liberty Media.

«Το MotoGP είναι ένα εξαιρετικά ελκυστικό εξέχων αθλητικό περιουσιακό στοιχείο, με απίστευτους αγώνες, παθιασμένους φιλάθλους και ισχυρό χρηματοοικονομικό προφίλ. Πιστεύουμε ότι το άθλημα και η μάρκα έχουν σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης, τις οποίες θα επιδιώξουμε να αξιοποιήσουμε εμβαθύνοντας τη σχέση με τους βασικούς φιλάθλους και επεκτείνοντάς το σε ένα ευρύτερο παγκόσμιο κοινό».

«Είμαστε πολύ χαρούμενοι που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη συναλλαγή. Αυτό είναι ένα σημαντικό ορόσημο που επιβεβαιώνει το ακόμη πιο φωτεινό μέλλον που περιμένει το MotoGP», δήλωσε ο Carmelo Ezpeleta, Διευθύνων Σύμβουλος της Dorna Sports, κατόχου των δικαιωμάτων του MotoGP.

Close
«Το MotoGP είναι ένα από τα πιο συναρπαστικά αθλήματα στον κόσμο και ανυπομονούμε να επιταχύνουμε την ανάπτυξή του και να επεκτείνουμε την εμβέλειά του σε ακόμη περισσότερους φιλάθλους παγκοσμίως. Η Liberty είναι ο καλύτερος δυνατός συνεργάτης για το άθλημά μας και ολόκληρη την κοινότητα του MotoGP και είμαστε ενθουσιασμένοι στο να δημιουργήσουμε ακόμη μεγαλύτερη αξία για τους φιλάθλους μας, τους εμπορικούς εταίρους και όλους όσους συμμετέχουν στους αγώνες».

Η Liberty Media θα αποκτήσει το 84% της Dorna Sports, κατόχου των δικαιωμάτων του MotoGP, με τη διοίκηση του MotoGP να διατηρεί το 16% της επιχείρησης.

Η Liberty Media Corporation δραστηριοποιείται και διατηρεί συμφέροντα σε επιχειρήσεις μέσων ενημέρωσης, αθλητισμού και ψυχαγωγίας, συμπεριλαμβανομένων των θυγατρικών της Formula 1 και Quint, του μεριδίου της στην Live Nation, καθώς και άλλων μειοψηφικών επενδύσεων.

Εμείς να σχολιάσουμε ότι όλο το #motogpworldpaddock έχει δει με θετική διάθεση αυτήν την εξαγορά που αναμένεται να προωθήσει ακόμη περισσότερο το συναρπαστικότερο άθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.