Moto

07 Nov, 2022 Ώρα 14:24

O Francesco Bagnaia πήρε τον τίτλο στο φετινό πρωτάθλημα του MotoGP

Thumbnail

O Francesco Bagnaia έκανε ίσως το μεγαλύτερο comeback στην ιστορία του MotoGP και κατάφερε να στεφθεί πρωταθλητής του MotoGP 2022. Και αυτό ύστερα από τη μέση της σεζόν όπου βρέθηκε 91 βαθμούς μακριά από την κορυφή και τον περσινό πρωταθλητή, Fabio Quartararo.

Close

Ο αγώνας στη Βαλένθια έκρινε τον φετινό τίτλο, παρόλο που ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε ο  Quartararo να πάρει το πρωτάθλημα ήταν να κερδίσει τον αγώνα και παράλληλα να μην τερματίσει ο Ιταλός. Έτσι το ενδιαφέρον ήταν καρφωμένο στους δυο διεκδικητές. Για την ιστορία να πούμε πως ο Alex Rins ήταν ο μεγάλος νικητής στη Βαλένθια, κάτι που έχει τη δική του μεγάλη σημασία αφού η Ιαπωνική ομάδα έχει ήδη δηλώσει πως αποχωρεί από τον κορυφαίο θεσμό από το 2023. Ο Brand Binder τερμάτισε δεύτερος και ο Jorge Martin έκλεισε το βάθρο για τη Ducati. 

 

Close

 

Ο Quartararo, παρόλο που τερμάτισε τέταρτος, είπε πως έκανε ό,τι μπορούσε οπόταν κλείνει τη σεζόν με το κεφάλι ψηλά δηλώνοντας ότι έχει στη διάθεση του τέσσερις μήνες για να προετοιμαστεί κατάλληλα και να διεκδικήσει τον τίτλο την επόμενη χρονιά. Ο Bagnaia τερμάτισε τελικά στην ένατη θέση σε ένα αγώνα που απλά δεν ήθελε να ρισκάρει το οτιδήποτε και να πάρει έστω και ένα βαθμό για να πάρει ένα ιδιαίτερα σημαντικό τίτλο για αρκετούς λόγους. Αρχικά, αυτός είναι ο πρώτος τίτλος Ιταλού αναβάτη στο MotoGP μετά από τον θρύλο Valentino Rossi το 2009, ενώ διπλά σημαντικά, αυτός είναι ο πρώτος τίτλος Ιταλού αναβάτη με Ιταλική μοτοσυκλέτα από την εποχή του Giacomo Agostini πριν 50 χρόνια! Εννοείται πως με το πέσιμο της καρό σημαίας, τον καινούργιο πρωταθλητή συνεχάρη τόσο ο κυριότερος του αντίπαλος Fabio Quartararo όσο και οι Rossi και Agostini που βρέθηκαν στην Ισπανία για τη μεγάλη γιορτή. 

Close

 

 

Αξίζει να σημειωθεί πως, στο τέλος της χρονιάς, ο Bagnaia είχε πέντε εγκαταλείψεις, δυο περισσότερες από τον Quartararo, και κατάφερε με σταθερά και καλά αποτελέσματα να καλύψει τη διαφορά των 91 βαθμών για να κατακτήσει τον τίτλο. Ο Ιταλός έκλεισε τη σεζόν με επτά νίκες, έναντι των τριών του Quartararo, ενώ τρεις νίκες είχε και ο  Bastianini με το κλείσιμο της χρονιάς ενώ η Ducati ήταν σε εντελώς δικό της θεσμό, μαζεύοντας 448 βαθμούς έναντι των 256 της Yamaha. Η ομάδα του πρωταθλητή, Ducati Lenovo, είχε και το καλύτερο πέρασμα από το πρωτάθλημα με 454 βαθμούς έναντι των 337 της Red Bull KTM. Η επόμενη σεζόν θα δυο τους δυο Ιταλούς, Bagnaia και Bastianini, να αγωνίζονται με την εργοστασιακή Ducati ενώ θα υπάρξουν αγώνες Sprint σε όλα τα γκραν πρι της σεζόν, που θα ξεκινήσει στις 26 Μαρτίου του 2023 στην Πορτογαλία. 

Τελική Κατάταξη

1 Alex Rins        Suzuki

2 Brad Binder        KTM         +0.396

3 Jorge Martin        Ducati         +1.059

4 Fabio Quartararo    Yamaha     +1.911

5 Miguel Oliveira    KTM         +7.122

6 Joan Mir        Suzuki        +7.735

7 Luca Marini        Ducati        +8.524

8 Enea Bastianini    Ducati         +12.038

9 Francesco Bagnaia    Ducati         +14.441

10 Franco Morbidelli    Yamaha     +14.676

05 Jul, 2024 Ώρα 08:47

MotoGP Γερμανίας: καλώς ήρθατε στο Sachsenring

Thumbnail

Αυτό είναι το 85ο Grand Prix που διεξάγεται σε Γερμανικό έδαφος και το 26ο στην πίστα του Sachsenring. Η αρχική διάταξη του Sachsenring, που κατασκευάστηκε το 1998, είχε μήκος μόλις 3,508 χλμ. με ένα μικρό τμήμα διαδρομής από την παλιά πίστα που ήταν και δρόμος.

Close

Σημαντικές τροποποιήσεις έγιναν στην πίστα το 2001 και μικρές αλλαγές το 2003 είχαν ως αποτέλεσμα την τρέχουσα διάταξη των 3,671 χλμ.. Το Sachsenring είναι μία από τις 5 πίστες του ημερολογίου που είναι αριστερόστροφες, μαζί με την Aragon, το Austin, το Phillip Island και την Valencia.

Το πρώτο GP μοτοσυκλέτας που πραγματοποιήθηκε στνη Γερμανία ήταν το GP της Δυτικής Γερμανίας στο Solitude το 1952, όταν αναφέρθηκε ότι βρέθηκαν 400,000 θεατές. Ο Reg Armstrong κέρδισε τους Αγώνες 350cc και 500cc με μοτοσυκλέτες Norton, ενώ Γερμανοί αναβάτες κέρδισαν τους Αγώνες 250cc και 125cc: ο Rudi Felgenheier με DKW στα 250cc και ο Werner Haas με NSU στα 125cc.

Close

 

 

Το GP της Δυτικής Γερμανίας διεξαγόταν κάθε χρόνο από το 1952 έως το 1990, όταν η Γερμανία έκανε την επανένωσή της. Στη συνέχεια 4 διαφορετικά σιρκουί χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου: Solitude, Schotten, Nürburgring και Hockenheim.

Το πρώτο Grand Prix της Ανατολικής Γερμανίας διεξήχθη στην πίστα δρόμου Sachsenring το 1961. Η αρχική πίστα που χρησιμοποιήθηκε για αυτόν τον Αγώνα ήταν μια κλειστή πίστα δρόμου μήκους 8,73 χλμ.. Το GP της Ανατολικής Γερμανίας συνέχισε να διεξάγεται στο Sachsenring κάθε χρόνο μέχρι το 1972, μετά το οποίο η αρχική πίστα δρόμου θεωρήθηκε ότι δεν πληροί τα πρότυπα ασφαλείας.

Από την επανένωση διεξάγεται κάθε χρόνο ένα Γερμανικό GP με μοναδική εξαίρεση το 2020: από το 1991 έως το 1994 στο Hockenheim, ακολουθούμενο από τρία χρόνια στο Nürburgring, και στη συνέχεια από το 1998 έως το 2019 και από το 2021 και μετά, στο Sachsenring. Ένας άλλος Αγώνας Grand Prix έχει διεξαχθεί στη Γερμανία: το GP της Βάδης-Βυρτεμβέργης που πραγματοποιήθηκε το 1986 στο Hockenheim, μόνο για τις κατηγορίες 80cc και 125cc.

 

Close

 

ΟΙ ΠΙΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΙ ΑΝΑΒΑΤΕΣ ΣΤΟ SACHSENRING (ΑΠΟ ΤΟ 1998): 

– Marc Marquez 11 (8 x MotoGP™, 2 x Moto2™, 1 x 125cc)

– Dani Pedrosa 6 (4 x MotoGP™, 2 x 250cc)

– Valentino Rossi 5 (4 x MotoGP™, 1 x 250cc)

– Marco Melandri 3 (2 x 250cc) , 1 x 125cc)

– Marco Simoncelli 2 (2 x 250cc)

– Max Biaggi 2 (1 x MotoGP™, 1 x 500cc)

– Pedro Acosta 2 (1 x Moto2™, 1 x Moto3™)

– Jorge Martin 2 (1 x MotoGP™, 1 x Moto3™).

ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΟ SACHSENRING (75): 

21 MotoGP™

4 500cc

13 Moto2™

12 250cc

11 Moto3™

14 125cc

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΣΤΟ SACHSENRING: 

ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Περισσότερες νίκες:

– Honda 17

– Yamaha 5

– Ducati 2

– Suzuki 1

Honda: Η τελευταία νίκη της Honda στην κορυφαία κατηγορία στο Sachsenring ήρθε το 2021 χάρη στον Marc Marquez. Η Honda είναι ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής στην πίστα από το 1998 με 17 νίκες, συμπεριλαμβανομένων 11 στη σειρά από το 2010 έως το 2021. Οι αναβάτες της Honda έχουν επίσης κατακτήσει την pole εδώ από το 2011 έως το 2019. Ο Johann Zarco (Ducati) το 2021 ήταν ο πρώτος αναβάτης χωρίς Honda που ξεκίνησε από την pole στο MotoGP™ στο Sachsenring πριν από τον Jorge Lorenzo το 2010 (Yamaha).

Yamaha: Η τελευταία νίκη της Yamaha στην πρώτη κατηγορία στο Sachsenring ήταν η νίκη του Fabio Quartararo το 2022. Η Yamaha έχει 5 νίκες εδώ από το 1998, με τρεις αναβάτες: Valentino Rossi (3), Max Biaggi (1) και Quartararo (1).

Ducati: Η Ducati έχει 2 νίκες στο MotoGP™ στο Sachsenring με τον Casey Stoner το 2008 από την pole και τον Jorge Martin το 2023. Το Γερμανικό GP του 2023 ήταν το πρώτο 1-2-3-4-5 της  Ducati και το πρώτο από τον ίδιο κατασκευαστή στο MotoGP™ από την Honda στο Rio GP το 2003. Οι αναβάτες της Ducati ανέβηκαν στην pole στους τρεις τελευταίους Αγώνες MotoGP™ εδώ με τον Zarco το 2021 και τον Francesco Bagnaia τόσο το 2022 όσο και το 2023.

Aprilia: Το καλύτερο αποτέλεσμα της Aprilia στην κορυφαία κατηγορία στο Sachsenring είναι η 4η θέση του Aleix Espargaro το 2022.

KTM: Το καλύτερο αποτέλεσμα MotoGP™ της KTM στο Sachsenring είναι η 2η του Miguel Oliveira το 2021.

8 αναβάτες στο τρέχον grid πλήρους απασχόλησης MotoGP™ έχουν βάθρα στο Sachsenring στην κατηγορία: Marc Marquez (8), Maverick Viñales (2), Quartararo (2), Zarco (2), Oliveira (1), Miller (1) , Bagnaia (1) και Martin (1). 3 έχουν πάρει την pole: Marc Marquez (7), Bagnaia (1) και Zarco (1).

ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΝ… 

987 – Εάν ο Marc Marquez κερδίσει τον Αγώνα Grand Prix, θα σηματοδοτηθούν 987 ημέρες από την τελευταία του νίκη στο Emilia Romagna GP του 2021. Υπήρξαν 581 ημέρες μεταξύ της νίκης του στη Βαλένθια το 2019, της τελευταίας του πριν από τον τραυματισμό του στο χέρι στη Χερέθ το 2020, και της επόμενης νίκης του στο Γερμανικό GP του 2021.

329 – Ο Aleix Espargaro έχει προγραμματιστεί να κάνει την 329η εκκίνηση του σε GP σε όλες τις κατηγορίες στο Γερμανικό GP, οδηγώντας τον πάνω από τον Loris Capirossi (328) για να γίνει ο 3ος αναβάτης με τις περισσότερες εκκινήσεις πίσω από τον Valentino Rossi (432) και τον Andrea Dovizioso (346) .

200/100 – Στο Γερμανικό GP, ο Francesco Bagnaia έχει προγραμματιστεί να κάνει την 200η εκκίνηση του GP ενώ ο Fabio Quartararo έχει προγραμματιστεί να κάνει την 100ή του εκκίνηση στο MotoGP™.

69 – Εάν τουλάχιστον ένας αναβάτης με Ducati προκριθεί στους τρεις πρώτους, θα είναι ο 69ος συνεχόμενος Αγώνας που ξεκινάει ένας αναβάτης της Ducati στην πρώτη σειρά, από τη Βαλένθια το 2020.

55 – Η Ducati βρίσκεται σε ένα σερί 54 διαδοχικών Αγώνων GP με τουλάχιστον έναν αναβάτη να τερματίζει στο βάθρο. Εάν ανέβουν στο βάθρο αυτό το Σαββατοκύριακο, θα επεκτείνουν το δικό τους ρεκόρ στο 55.

20 – Ο Pedro Acosta θα είναι 20 ετών και 43 ημερών την Κυριακή, οπότε θα είναι η τελευταία του ευκαιρία να γίνει ο νεότερος νικητής της πρώτης κατηγορίας και να πάρει το ρεκόρ από τον Marc Marquez (20 ετών 63 ημερών στο Όστιν το 2013).

6 – Υπάρχουν έξι αναβάτες πλήρους απασχόλησης στο grid που θα μπορούσαν να κερδίσουν την παρθενική τους νίκη στο MotoGP™ αυτό το Σαββατοκύριακο: Alex Marquez, Raul Fernandez, Luca Marini, Takaaki Nakagami, Augusto Fernandez και ο νεοφερμένος Pedro Acosta.

1 – Οι αναβάτες της KTM/GASGAS και της Aprilia θα μπορούσαν να δώσουν στο εργοστάσιό τους μια παρθενική νίκη στην κορυφαία κατηγορία στο Sachsenring.

Στοιχεία και στατιστικά MotoGP™

Δύο αναβάτες έχουν κερδίσει βαθμούς στους πρώτους 8 Αγώνες MotoGP™ Grand Prix: ο Brad Binder και ο Fabio Di Giannantonio. Με τον Marc Marquez να πέφτει και τον Acosta να τερματίζει εκτός των βαθμών στη 10η θέση στο Sprint στο Assen, δεν υπάρχουν πλέον αναβάτες που να έχουν κερδίσει βαθμούς σε όλα τα Sprint του 2024.

Το καλύτερο αποτέλεσμα στην πρώτη κατηγορία για Γερμανό αναβάτη στο Sachsenring από το 1998 είναι μία 2η θέση για τον Jonas Folger το 2017. Υπήρξαν άλλα οκτώ βάθρα GP για Γερμανούς αναβάτες στο Sachsenring από το 1998: Ralf Waldmann (3ος σε 250cc το 1999), Steve Jenkner (3ος στα 125cc το 2002), Stefan Bradl (2ος στα 125cc το 2008 και στη Moto2™ το 2011), Sandro Cortese (3ος στα 125cc το 2010 και νικητής στη Moto3™ το 2012), Jonas Folger (2ος στα 125cc το 2012) πρόσφατα, ο Marcel Schrötter (3ος στη Moto2™ το 2019).

Μερικές από τις ομορφότερες αφίσες που κυκλοφόρησαν ενόψει του φετινού Αγώνα, είναι οι παρακάτω: