Με το 44o Ράλι Αφροδίτη το Σαββατοκύριακο 11-12 Δεκεμβρίου ολοκληρώθηκε η αγωνιστική χρονιά του HONDA/GALATARIOTIS – ENI Παγκυπρίου Πρωταθλήματος Ράλι της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Αγώνας ο οποίος διεξήχθη στο δάσος Πάφου και έκρινε τον φετινό πρωταθλητή.
Στο μεγάλο φινάλε τρία πληρώματα βρίσκονταν στη διεκδίκηση του τίτλου και για να υλοποιήσουν το στόχο τους έπρεπε να αντιμετωπίσουν οκτώ τεχνικές και ελικοειδής ειδικές διαδρομές που ήταν στο πρόγραμμα το Σαββατοκύριακο.
Οι περσινοί πρωταθλητές Σίμος Γαλαταριώτης-Αντώνης Ιωάννου με το VW POLO GTI R5 ήταν καταιγιστικοί και δεν άφησαν περιθώρια αμφισβήτησης από τους αντιπάλους τους. Κέρδισαν τις εφτά από τις οκτώ ειδικές διαδρομές και έφυγαν από την Πάφο με τον τίτλο του πρωταθλητή. Αυτό ήταν το δεύτερο συνεχόμενο πρωτάθλημα για το πλήρωμα και το τέταρτο συνολικά μέχρι στιγμής.

Στην δεύτερη θέση γενικής τερμάτισαν οι Χρίστος Δημοσθένους και Κύπρος Χριστοδούλου που οδήγησαν για πρώτη φορά το νέο τους όπλο, ένα Skoda Fabia R5.

Ο Πέτρος Παντελή με συνοδηγό τον Πάμπο Λαό ήταν στην διεκδίκηση του πρωταθλήματος όμως ένα πρόβλημα το Σάββατο με το Psaltis / SKF Citroen DS3 R5 δεν του άφησε περιθώρια να διεκδικήσει κάτι καλύτερο και έτσι συμβιβάστηκαν με την τρίτη θέση γενικής και τη δεύτερη στην τελική βαθμολογία.

Οι Χρίστος Χριστοδούλου-Ευάγγελος Ξενοφώντος στο μπάκετ ενός Subaru Impreza ολοκλήρωσαν τον αγώνα τέταρτοι γενικής κερδίζοντας παράλληλα την κατηγορία RC2. Με ακόμα ένα Subaru Impreza, οι Σωκράτης Σωκράτους-Γιάννος Ευριπίδου τερμάτισαν στην πέμπτη θέση και κέρδισαν επίσης την κατηγορία RCS2. Μετά από μεγάλο διάστημα αποχής από τους αγώνες, οι Γιώργος Νέστωρος-Γιάννος Καλλής επανήλθαν στην αγωνιστική δράση και έφεραν το Psaltis /ENEOS Mitsubishi Lancer EVO X στην έκτη θέση και δεύτερο στην κατηγορία RC2. Οι Ελισσαίος Γεωργίου-Ιάκωβος Καζάγκας (Mitsubishi Lancer EVO VI) έκαναν ένα σταθερό αγώνα χωρίς προβλήματα και κατάφεραν να κερδίσουν θέσεις στην γενική κατάταξη όπου τερμάτισαν τελικά στην έβδομη γενικής και δεύτεροι στην κατηγορία RCS2.

Στην όγδοη θέση τερμάτισαν οι Σταύρος Αντωνίου-Δημήτρης Πιερή με το Psaltis Autoparts / ENEOS Mitsubishi Lancer EVO X R4, όμως αυτό καμία σημασία δεν είχε για το πλήρωμα αφού ήθελαν ένα τερματισμό σε οποιαδήποτε βαθμολογημένη θέση για να εξασφαλίσουν τον τίτλο στην κατηγορία RC2, κάτι που κατάφεραν στο τέλος της ημέρας. Οι Κώστας Μιχαηλίδης-Λευτέρης Λαός και Κώστας Νικηφόρου-Σώτος Καροτσάκης, αμφότεροι με Subaru Impreza, ολοκλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Στην δικίνητη κατηγορία ταχύτεροι όλων ήταν οι Χρίστος Σκορδής-Πρόδρομος Χρυσάνθου με Ford Fiesta οι οποίοι κέρδισαν και την κατηγορία RC5. Μόλις πέντε δευτερόλεπτα πιο πίσω τερμάτισαν οι Κρις Ανδρέου-Περικλής Νικολαΐδης με το Peugeot 208 Rally4, κερδίζοντας και την κατηγορία RC4.

Την κατηγορία RCT1 κέρδισαν οι Ρίκκος Παναγιώτου-Νέστωρας Νεστορίδης με Suzuki Vitara, ενώ η ολική ανατροπή έγινε στην κατηγορία RCS1 όπου ο Θωμάς Θεοφάνους με συνοδηγό τον Κωνσταντίνο Ευριπίδου και ένα Peugeot 306, στον τελευταίο αγώνα κατάφερε να κερδίσει παρά το γεγονός ότι επέστρεψε στην Κυριακή υπό καθεστώς Rally2 αντιμετωπίζοντας μάλιστα αρκετά προβλήματα με το αγωνιστικό.
Οι πρωτοπόροι πριν από το φινάλε Μιχάλης Σοφοκλέους-Ευαγόρας Παντελίδης (VW GOLF GTI) αποχώρησαν το Σάββατο και την Κυριακή δεν μπόρεσαν να συνεχίσουν και μοιραία έχασαν το τίτλο στον τελευταίο αγώνα μένοντας τελικά δεύτεροι στην γενική κατάταξη της κατηγορίας.
Κύριος Χορηγός του αγώνα είναι η εταιρεία Ψάλτης Auto Parts με τις μπαταρίες Exide και την Comline Auto Parts.

WRC Rally Chile Bio Bío 2025: Τέσσερις διεκδικητές του φετινού παγκόσμιου τίτλου στο WRC ξεκινούν ένα δύσκολο αγώνα στη Λατινική Αμερική
Σήμερα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου ξεκινάει ο 11ος από τους 14 γύρους του παγκοσμίου πρωταθλήματος WRC. Τα πληρώματα της πρώτης (WRC) και δεύτερης κατηγορίας (WRC2) μετά τον αγώνα στην Παραγουάη πέρασαν την οροσειρά των Άνδεων και μεταφέρθηκαν στη Χιλή όπου εκεί ξεκινάει σήμερα ο δεύτερος αγώνας που γίνεται στην Λατινική Αμερική.
Οι δρόμοι στις ειδικές διαδρομές είναι βατοί και σε γενικές γραμμές καλύτεροι από όσο περίμεναν τα πληρώματα. Όμως υπάρχουν παγίδες και αρκετές δυσκολίες. Για παράδειγμα χθες έβρεχε οπότε αλλάζει η στρατηγική τόσο όσον αφορά τις γόμες όσο και οι σημειώσεις που έγιναν με στεγνό χώμα.
Υπάρχουν ακόμη σε κάποιες ειδικές δένδρα και ομίχλη. Ένα λάθος στο βρεγμένο χώμα αρκεί για να καταλήξει το αυτοκίνητο στην πυκνή βλάστηση. Στο Ράλλυ στη Χιλή υπάρχουν αρκετές τυφλές και «κυματιστές» στροφές.

Στη Χιλή γίνεται ο προτελευταίος χωμάτινος αγώνας. Υπάρχει ακόμη ένας – ο τελευταίος στο φετινό πρωτάθλημα στη Σαουδική Αραβία- και μεσολαβούν δύο ασφάλτινοι. Ένας στην Κεντρική Ευρώπη και ένας στην Ιαπωνία.
Να δούμε λίγο τη βαθμολογία.
Οι Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally) προηγούνται με 198 βαθμούς. Ξεκινούν πρώτοι στη Χιλή και «ανοίγουν» το δρόμο στους υπόλοιπους.
Στην συνέχεια με 191 βαθμούς ακολουθούν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally 1). Με διαφορά μόλις δύο βαθμών, 189 βαθμούς ακολουθούν οι Sebastien Ogier- Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally 1).
Οι τέταρτοι που μπορούν να διεκδικήσουν τίτλο είναι οι Ott Tanak- Martin Jarveoja Estonia (Hyundai i20 Rally1) με 180 βαθμούς.
Θα μπορούσαμε να εντάσσαμε στους διεκδικητές του φετινού τίτλου τους περσινούς παγκόσμιους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) που έχουν 150 βαθμούς. Το γεγονός ότι βρίσκονται 48 βαθμούς πίσω από τους Elfyn Evans- Scott Martin θεωρείται αδύνατον να γίνει ανατροπή. Λάθη με τόσο έμπειρα πληρώματα δεν γίνονται. Και αυτό οι Βέλγοι το γνωρίζουν πολύ καλά.
Αντίθετα για τα τέσσερα πρώτα πληρώματα που οι διαφορές είναι μικρές, εύκολα γίνονται οι ανατροπές.
Χθες έγινε το shakedown μήκους 6.79 χλμ. Οι χρόνοι δεν μετρούν στον αγώνα. Όμως παίρνουμε μια γεύση. Πιο γρήγοροι με χρόνο 3.21.5 ήταν οι Εσθονοί Tanak-Jarveoja. Ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί (3.21.6) ήταν οι Rovanpera-Halttunen και τρίτοι με χρόνο 3.21.8 ήταν οι Εvans-Martin. Οι Ogier-Landais έκαναν 3.22.9 και οι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Hyundai i20 Rally1) «έγραψαν» 3.23.1
Η πραγματική μάχη όμως ξεκινάει σήμερα. Στον αγώνα έχουν δηλώσει 49 πληρώματα. Όμως στο shakedown, τέσσερα πληρώματα δεν εμφανίσθηκαν. Στον αγώνα όμως δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν.
Οι αγωνιζόμενοι από σήμερα μέχρι και την Κυριακή θα κάνουν 16 χωμάτινες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 306.76 χλμ.
Στη Χιλή για τους Elfyn Evans- Scott Martin που ξεκινούν πρώτοι, τα πράγματα θα είναι δύσκολα αν βρέχει. Αυτοί που θέλουν τη βροχή γιατί σίγουρα θα ευνοηθούν από τη θέση που ξεκινούν είναι οι Γάλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ogier ξέρει και διαλέγει τις σωστές γόμες. Και είναι και κάτι ακόμη. Έχει 8 παγκόσμιους τίτλους και πριν αποσυρθεί από το WRC θέλει να κάνει 9 τους τίτλους του.
