Rally

26 Sep, 2021 Ώρα 11:53

Άνετα πρώτος ο Τσουλόφτας στα μισά της Κυριακής

Thumbnail

Κερδίζοντας και τις τρεις πρωινές διαδρομές της Κυριακής (26/9) οι Τσουλόφτας / Ηλία με Volkswagen Polo έβαλαν υποθήκη νίκης στο Ράλλυ Κύπρος 2021. Το κυπριακό πλήρωμα βρίσκεται 6 λεπτά και 58 δευτερόλεπτα μπροστά από τους Al Rawahi / Al Hmoud (Ford Fiesta) οι οποίοι κληρονόμησαν τη δεύτερη θέση, μετά την απόφαση των Γαλαταριώτη / Ιωάννου να μην εκκινήσουν στο δεύτερο σκέλος, την Κυριακή. Στην τρίτη θέση βρίσκονται οι Παντελή / Π. Λαός (Citroen DS3), 26,6 δευτερόλεπτα πίσω από τους δεύτερους.

Close

Απομένουν οι τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές του απογεύματος, με τον Τσουλόφτα να καλείται να κάνει διαχείριση του προβαδίσματος του, για να πάρει την πρώτη του νίκη στο Ράλλυ Κύπρος. Το ενδιαφέρον πέφτει στη διεκδίκηση της 2ης θέσης, αλλά και στην προσπάθεια που θα κάνουν οι Γιάγκου / Εγγλέζου (Hyundai NG i20) για να ανέβουν στο βάθρο, βρισκόμενοι 61 δευτερόλεπτα πίσω από την τρίτη θέση, με το τέλος της 9ης ειδικής διαδρομής.

 

Close

 

Σημειώνεται ότι με απόφαση των αγωνοδικών στο τέλος του πρώτου σκέλους, επιβλήθηκε ποινή συνολικά ενός λεπτού στους Γαλαταριώτη / Ιωάννου καθώς διαπιστώθηκε ότι παρέκκλιναν της πορείας του ράλλυ σε δύο σημεία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το πλήρωμα να πέσει από την πρώτη, στη δεύτερη θέση, 33.1 πίσω από τους πρωτοπόρους.

Close

Στην MERC 2 οι Αντωνίου / Πιερή (Mitsubishi Lancer Evo X) προηγούνται των Χριστοδούλου / Ξενοφώντος (Subaru Impreza) κατά 3,5 δευτερόλεπτα, ενώ οι Τελεβάντος / Σταύρου με Peugeot 208 προηγούνται στη δικίνητη κατηγορία.

Αυτοί που είναι εκτός

Από τα 31 πληρώματα που πήραν εκκίνηση στον αγώνα -εν τέλει οι Φιλίππου / Σ. Λαός δεν εκκίνησαν αφού απέτυχαν να περάσουν και τον συμπληρωματικό τεχνικό έλεγχο που αιτήθηκαν-, το πρωί της Κυριακής (26/9) εκκίνησαν τα 28. Οριστικά αποχώρησαν οι Al Attiyah / Baumel και Denktas / Mison, ενώ οι Γαλαταριώτης / Ιωάννου αποσύρθηκαν. Παρότι δεν ολοκλήρωσαν το πρώτο σκέλος, εντούτοις, εκκίνησαν το δεύτερο σκέλος υπό το καθεστώς του SupeRally τα πληρώματα Μιχαηλίδης / Λ. Λαός,  Al Wahaibi / Sircombe,  Ζήνωνος / Χριστοφή, Δημοσθένους / Παύλου, Χριστοδούλου / Νέστωρος, Έλληνας / Πουγιούκκας, Aref / Jan Khout, Χρ. Παντελή / Η. Πιερή, Lavrentiev / Szechenyi και Morozov / Morozova.

Το μεσημέρι της Κυριακής (26/9) θα γίνουν οι διαδρομές Λυθροδόντας (13:27), Άγιος Επιφάνειος (14:25) και Αγία Μαρίνα (15:13) με τον τερματισμό στις 18:00 στην πλατεία Ελευθερίας.

Τη φετινή διοργάνωση χορηγούν η Cablenet, τα λιπαντικά ENEOS Motor Oil της Ψάλτης Auto Parts, η Honda Γαλαταριώτης, η ANCO Catering Equipment, η Prodata και το νερό Φαρμακάς, ενώ υποστηρίζουν οι Δήμοι Λευκωσίας και Αγλαντζιάς καθώς και η Αστυνομία Κύπρου.

Περισσότερες πληροφορίες στο www.cyprusrally.com.cy.

Ζωντανά αποτελέσματα στο https://timing.sporttraxx.com/races/cyprus-2021/#itinerary

Ο αγώνας καλύπτει συνολικά 665,74χλμ εκ των οποίων τα 180,92χλμ είναι οι 12 χωμάτινες ειδικές διαδρομές. 

12 Sep, 2025 Ώρα 11:48

WRC Rally Chile Bio Bío 2025: Τέσσερις διεκδικητές του φετινού παγκόσμιου τίτλου στο WRC ξεκινούν ένα δύσκολο αγώνα στη Λατινική Αμερική

Thumbnail

Σήμερα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου ξεκινάει ο 11ος από τους 14 γύρους του παγκοσμίου πρωταθλήματος WRC. Τα πληρώματα της πρώτης (WRC) και δεύτερης κατηγορίας (WRC2) μετά τον αγώνα στην Παραγουάη πέρασαν την οροσειρά των Άνδεων και μεταφέρθηκαν στη Χιλή όπου εκεί ξεκινάει σήμερα ο δεύτερος αγώνας που γίνεται στην Λατινική Αμερική.

Close

Οι δρόμοι στις ειδικές διαδρομές είναι βατοί και σε γενικές γραμμές καλύτεροι από όσο περίμεναν τα πληρώματα. Όμως υπάρχουν παγίδες και αρκετές δυσκολίες. Για παράδειγμα χθες έβρεχε οπότε αλλάζει η στρατηγική τόσο όσον αφορά τις γόμες όσο και οι σημειώσεις που έγιναν με στεγνό χώμα.

Υπάρχουν ακόμη σε κάποιες ειδικές δένδρα και ομίχλη. Ένα λάθος στο βρεγμένο χώμα αρκεί για να καταλήξει το αυτοκίνητο στην πυκνή βλάστηση. Στο Ράλλυ στη Χιλή υπάρχουν αρκετές τυφλές και «κυματιστές» στροφές.

Close

 

Close

 

Στη Χιλή γίνεται ο προτελευταίος χωμάτινος αγώνας. Υπάρχει ακόμη ένας – ο τελευταίος στο φετινό πρωτάθλημα στη Σαουδική Αραβία- και μεσολαβούν δύο ασφάλτινοι. Ένας στην Κεντρική Ευρώπη και ένας στην Ιαπωνία.

 

Να δούμε λίγο τη βαθμολογία.

Οι Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally) προηγούνται με 198 βαθμούς. Ξεκινούν πρώτοι στη Χιλή και «ανοίγουν» το δρόμο στους υπόλοιπους.

Στην συνέχεια με 191 βαθμούς ακολουθούν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally 1). Με διαφορά μόλις δύο βαθμών, 189 βαθμούς ακολουθούν οι Sebastien Ogier- Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally 1).

Οι τέταρτοι που μπορούν να διεκδικήσουν τίτλο είναι οι Ott Tanak- Martin Jarveoja Estonia (Hyundai i20 Rally1) με 180 βαθμούς.

Θα μπορούσαμε να εντάσσαμε στους διεκδικητές του φετινού τίτλου τους περσινούς παγκόσμιους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) που έχουν 150 βαθμούς. Το γεγονός ότι βρίσκονται 48 βαθμούς πίσω από τους Elfyn Evans- Scott Martin θεωρείται αδύνατον να γίνει ανατροπή. Λάθη με τόσο έμπειρα πληρώματα δεν γίνονται. Και αυτό οι Βέλγοι το γνωρίζουν πολύ καλά.

Αντίθετα για τα τέσσερα πρώτα πληρώματα που οι διαφορές είναι μικρές, εύκολα γίνονται οι ανατροπές.

Χθες έγινε το shakedown μήκους 6.79 χλμ. Οι χρόνοι δεν μετρούν στον αγώνα. Όμως παίρνουμε μια γεύση. Πιο γρήγοροι με χρόνο 3.21.5 ήταν οι Εσθονοί Tanak-Jarveoja. Ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί (3.21.6) ήταν οι Rovanpera-Halttunen και τρίτοι με χρόνο 3.21.8 ήταν οι Εvans-Martin. Οι Ogier-Landais έκαναν 3.22.9 και οι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Hyundai i20 Rally1) «έγραψαν» 3.23.1

Η πραγματική μάχη όμως ξεκινάει σήμερα. Στον αγώνα έχουν δηλώσει 49 πληρώματα. Όμως στο shakedown, τέσσερα πληρώματα δεν εμφανίσθηκαν. Στον αγώνα όμως δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν.

Οι αγωνιζόμενοι από σήμερα μέχρι και την Κυριακή θα κάνουν 16 χωμάτινες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 306.76 χλμ.

Στη Χιλή για τους Elfyn Evans- Scott Martin που ξεκινούν πρώτοι, τα πράγματα θα είναι δύσκολα αν βρέχει. Αυτοί που θέλουν τη βροχή γιατί σίγουρα θα ευνοηθούν από τη θέση που ξεκινούν είναι οι Γάλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ogier ξέρει και διαλέγει τις σωστές γόμες. Και είναι και κάτι ακόμη. Έχει 8 παγκόσμιους τίτλους και πριν αποσυρθεί από το WRC θέλει να κάνει 9 τους τίτλους του.