Rally

21 Jan, 2025 Ώρα 11:56

H Toyota με το GR Hilux EVO έκανε το 1-2 στο Ράλι Ντακάρ 2025

Thumbnail

Η TOYOTA απέδειξε για μια ακόμα φορά την ανωτερότητα της στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Κατάφερε να πάρει τις δύο πρώτες θέσεις στον σκληρότερο αγώνα του κόσμου, το Ράλι Ντακάρ. Τα GR Hilux EVO δεν άφησαν περιθώρια στον ανταγωνισμό παίρνοντας μια καθαρή νίκη απέναντι στους αντιπάλους τους.

Close

 

 

Ο Σαουδάραβας Yazeed Al Rajhi και ο συνοδηγός του Timo Gottschalk κατάφεραν να τερματίσουν στην πρώτη θέση με διαφορά 3 λεπτών και 57 δευτερολέπτων από τους δεύτερους Henk Lategan και Brett Cummings, επίσης με GR Hilux EVO.

Οι Lategan και  Cummings ήταν επικεφαλής του αγώνα για εννέα ειδικές διαδρομές  αλλά τελικά έχασε από τους Yazeed Al Rajhi και Timo Gottschalk.

Close

Για τον Σαουδάραβα Al Rajhi, ήταν ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα να κερδίσει το Ράλι Ντακάρ στην πατρίδα του. Παράλληλα, ο νικητής είναι τώρα και επικεφαλής της βαθμολογίας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally Raid 2025 (W2RC), καθώς το Ράλι Ντακάρ ήταν και ο 1ος γύρος του πρωταθλήματος. Παράλληλα, η Toyota προηγείται στη βαθμολογία των κατασκευαστών του W2RC με 34 βαθμούς διαφορά από την ομάδα που βρίσκεται στη δεύτερη θέση.

Τερματισμός επίσης για τους Seth Quintero και Dennis Zenz. Το πλήρωμα έφερε το GR Hilux EVO στην 9η θέση ενώ θα μπορούσε και για περισσότερα αν δεν αντιμετώπιζε προβλήματα με τα ελαστικά του. Πήρε επίσης και δύο νίκες σε ειδικές διαδρομές. Οι Lucas Moraes και Armand Monleon ξεκίνησαν την προσπάθεια τους  πιέζοντας για τις πρώτες θέσεις, όμως ένα τεχνικό πρόβλημα τους στοίχισε σημαντικό χρόνο. Κέρδισαν και δύο ειδικές διαδρομές για να τερματίσουν τελικά στην 15η θέση γενικής. Τέλος, οι Saood Variawa, και Francois Cazalet, παρά το ότι κέρδισαν και μία διαδρομή τερμάτισαν μόλις στη 29η θέση ύστερα από προβλήματα και μια έξοδο.

Close

 

Δύο πληρώματα της TGR δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν το Ράλι Ντακάρ 2025. Το πρώτο που εγκατέλειψε ήταν το βετεράνο δίδυμο των Giniel de Villiers και Dirk von Zitzewitz, οι οποίοι αναγκάστηκαν να σταματήσουν τον αγώνα μετά την έκτη διαδρομή όταν ο συνοδηγός είχε θέματα με τον αυχένα του. Η δεύτερη εγκατάλειψη ήταν αυτή των Guy Botterill και Dennis Murphy, οι οποίοι οδηγούσαν σταθερά στον αγώνα μέχρι την ένατη διαδρομή. Αντιμετώπισαν προβλήματα με τις αναρτήσεις μέχρι που μια έξοδος έβαλε τέλος στην προσπάθεια τους. Συνολικά, η Toyota κέρδισε οκτώ από τις δώδεκα ειδικές διαδρομές του αγώνα καταλαμβάνοντας τις τέσσερις από τις δέκα πρώτες της γενικής κατάταξης.

Η TGR απέδειξε για μια ακόμη φορά την ηγετική θέση της στον κόσμο των αγώνων rally-raid, καθώς στέφθηκε Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών του W2RC 2024, κατακτώντας τον τρίτο διαδοχικό τίτλο από την έναρξη του πρωταθλήματος το 2022. 

Η επιτυχία του GR DKR Hilux Evo, σε συνδυασμό με την εμπειρία των οδηγών, των συνοδηγών και των μηχανικών της TGR, υπογραμμίζει την ακλόνητη δέσμευση της ομάδας για επιδόσεις, ανθεκτικότητα και αξιοπιστία. 

Τελική κατάταξη Dakar Rally 2025 

1 Y. Al Rajhi / T. Gottscalk   (Overdrive Racing)    52:52.15sec

2 H. Lategan / B. Cummings     (Toyota GAZOO Racing)    +03:57

3 M. Ekström / E. Bergkvist    (Ford M-Sport)        +20:21

4 N. Al-Attiyah / E. Boulanger (The Dacia Sandriders)    +23:58

5 M. Guthrie / K. Walch           (Ford M-Sport)        +01:02:10

6 M. Serradori / L. Minaudier  (Century Racing Team)    +01:12:04

7 J. Yacopini / D. Oliveras    (Overdrive Racing)    +01:57:47

8 J. Ferreira / F. Palmeirp    (X-Raid Mini JCW Team)    +02:15:57

9 S. Quintero / D. Zenz           (Toyota GAZOO Racing)    +02:20:04

10 B. Baragwanath / L. Cremer  (Century Racing Team)    +02:59:26

 

07 Jan, 2025 Ώρα 08:45

WRC 2025: Με 70 συμμετοχές το Rallye Monte Carlo- Στις 23 Ιανουαρίου ξεκινάει το Παγκόσμιο πρωτάθλημα Ράλλυ

Thumbnail

Στις 25 Ιανουαρίου ξεκινάει ο πρώτος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ από το πριγκιπάτο του Μονακό. Είναι το 93ο Rallye Monte Carlo που φέτος έχει δύο σημαντικές αλλαγές. Η πρώτη είναι ότι τα αυτοκίνητα Rally1 δεν θα έχουν υβριδικό σύστημα. Η δεύτερη αλλαγή είναι στα ελαστικά. Η Pirelli αποχώρησε από το WRC και τη θέση της πήρε η Hankook.

Close

H εκκίνηση θα δοθεί από την πλατεία Casino, στο Μονακό την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου. Το Rallye Monte Carlo είναι και μεγάλο αλλά και δύσκολο. Οι αγωνιζόμενοι σε τέσσερις αγωνιστικές ημέρες θα καλύψουν 1649.89 χλμ. Από αυτά τα 1325.45 είναι απλές διαδρομές και τα 324.44 είναι δύσκολες ειδικές διαδρομές.

Ο αγώνας είναι ασφάλτινος αλλά ανάλογα με τις περιοχές που θα γίνεται οι καιρικές συνθήκες διαφέρουν. Αλλού η άσφαλτος θα είναι στεγνή, αλλού βρεγμένη και αλλού γεμάτη από χιόνι. Σε κάποια κομμάτια των ειδικών διαδρομών συχνά υπάρχει πάγος. Σ αυτές τις ειδικές συγκεντρώνεται ο περισσότερος κόσμος αφού υπάρχει αρκετό θέαμα.

Close

 

 

Η αγωνιστική ομάδα της Toyota θα έχει πέντε εργοστασιακά Yaris Rally1, Η Hyundai έχει τρία  i20 Rally1 και η Ford θα δώσει τη δική της μάχη με δύο Puma Rally1.

Στις δοκιμές που έκαναν τα πληρώματα με λάστιχα χιονιού αντιμετώπισαν πρόβλημα με την  πρόσφυση. Και αυτό γιατί τα καρφιά για το χιόνι και τον πάγο «ξεκόλλαγαν» από τα ελαστικά. Είναι ένα πρόβλημα που η κορεάτικη εταιρία ελαστικών προσπαθεί να λύσει. Αν δεν λυθεί εγκαίρως θα υπάρχουν παράπονα προς την Hankook.

Φέτος δήλωσαν συμμετοχή 70 πληρώματα. Εκτός από τα 10 στην κατηγορία Rally1, θα δούμε 24 πληρώματα στην κατηγορία WRC2. ‘Έντονο συναγωνισμό έχουμε και στην WRC3.

H HYUNDAI SHELL MOBIS WORLD RALLY TEAM με τρία i20 N Rally1 θα προσπαθήσει να κάνει ένα καλό ξεκίνημα με τους Βέλγους παγκόσμιους πρωταθλητές 2024,  Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe. Το δεύτερο εργοστασιακό i20 N Rally1 θα οδηγούν οι Εσθονοί Ott Tanak- Martin Jarveoja και το τρίτο i20 N Rally1 θα οδηγούν οι Γάλλοι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria που το 2024 έτρεχαν με Ford Puma.

Close

Η Toyota έχει πέντε πληρώματα. Οι Elfyn Evans- Scott Martin που το 2024 έφθασαν πολύ κοντά στον τίτλο θα προσπαθήσουν φέτος για ένα πρωτάθλημα. Τα άλλα τέσσερα πληρώματα είναι οι Sebastien Ogier- Vincent Landais, Takamoto Katsuta – Aaron Johnston, Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (φέτος θα ακολουθήσουν κανονικά όλο το πρωτάθλημα και οι Sami Pajari – Marko Salminen

Η Ford θα παλέψει με δύο Puma Rally 1 Hybrid με τους Gregoire Munster – Louis Louka και Joshua Mcerlean- Eoin Treacy.

Οι τρείς πιο αξιόλογες συμμετοχές στο WRC 2 είναι των Oliver Solberg  Elliott Edmondson με Toyota Yaris GR, Nikolay Gryazin -Konstantin Aleksandrov με Skoda Fabia RS και Yohan Rossel – Florian Barral με Citroen C3.

Ο Oliver Solberg τρέχει για πρώτη με Toyota (GR Yaris Rally2) και στο Monte Carlo θα προσπαθήσει βασικά να γνωρίσει το αυτοκίνητο σε αγωνιστικούς ρυθμούς.

Μια σημαντική συμμετοχή στο WRC3 είναι του 17χρονου Eliott Delecour που είναι γιός του γνωστού οδηγού Francois Delecour. Ο νεαρός κάνει το αγωνιστικό του ντεμπούτο με Skoda Fabia.

Ο Neuville φέτος αποχωρίζεται από τα πλαϊνά στις πόρτες του αυτοκινήτου τον αριθμό «11» ( τον είχε από το WRC το 2013), Το 2025 θα έχει τον αριθμό «1». Πιο απλά κάνει χρήση του δικαιώματος που του δίνει η FIA. Να έχουν το δικαίωμα αυτοί που κερδίζουν το παγκόσμιο πρωτάθλημα να χρησιμοποιούν τον αριθμό «1». Φυσικά αρκετοί οδηγοί που έχουν κερδίσει τον τίτλο στο WRC κράτησαν τον αριθμό που είχαν όλα τα χρόνια.

Οι συμμετοχές του αγώνα