Rally

20 Dec, 2022 Ώρα 08:25

Κρίθηκαν όλοι οι τίτλοι στο Ράλι Αφροδίτης

Thumbnail

Η αυλαία του Παγκυπρίου Πρωταθλήματος Ράλι by Psaltis/ENEOS έπεσε με τον τελευταίο αγώνα του ημερολογίου, το Ράλι Αφροδίτης, που διεξήχθη το διήμερο 18-19 Δεκεμβρίου στην Πάφ. Διοργανωτής ήταν η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου και τα  24 πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή είχαν να διανύσουν 116 αγωνιστικά χιλιόμετρα στις τέσσερις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές του Σαββατοκύριακου, οι οποίες αποδείχτηκαν για ακόμα μια φορά σκληρές, αναγκάζοντας αρκετούς να αποχωρήσουν από τον αγώνα.

Close

 

 

Στο αγωνιστικό μέρος, οι φετινοί πρωταθλητές Γαλαταριώτης/Ιωάννου, δεν δυσκολεύτηκαν στο μπάκετ του VW Polo Gti R5 να κερδίσουν όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα και να κλείσουν με ιδανικό τρόπο τη σεζόν όντας οι νικητές στον αγώνα. Οι δεύτεροι χρόνοι που σημείωσαν οι Παντελή/Λαός με το Psaltis Autoparts / SKF Citroen DS3 R5 σχεδόν σε όλες τις ειδικές διαδρομές, έφεραν το πλήρωμα στην δεύτερη θέση γενικής του αγώνα αλλά και της τελικής κατάταξης στο πρωτάθλημα.

 

Close

 

Η μεγάλη εμφάνιση ειδικότερα τη δεύτερη μέρα οι Τιμοθέου/Π. Σιάλο με Peugeot 208 Rally4, τους έφερε τρίτους γενικής όμως το σημαντικότερο ήταν ότι το πλήρωμα ήταν πρώτο στην δικίνητη κατηγορία, μία νίκη με την οποία κέρδισαν και το πρωτάθλημα στην 2WD και στην RC4. Οι Παντελή/Αριστοδήμου είχαν ψηλά στάνταρ απόδοσης με το Psaltis Autoparts Peugeot 208 και έφτασαν μέχρι και την τρίτη θέση γενικής πριν τη χάσουν από τους Τιμοθέου/Σιάλο στην τελευταία ειδική διαδρομή.

 

 

Στο τέλος συμβιβάστηκαν με την τέταρτη θέση γενικής ενώ κέρδισαν και την RC4. Πέμπτοι ολοκλήρωσαν οι Παφίτης/Γραμμένος με Mitsubishi Lancer Evo IX, οι οποίοι κέρδισαν παράλληλα και την RC2. Ακολούθησαν στην έκτη θέση οι Χριστοδούλου/Ξενοφώντος με Subaru Impreza STI και στην έβδομη οι Σοφοκλέους/Παντελίδης με VW GOLF. Οι τελευταίοι ήταν στη μάχη για τον τίτλο στην RCS1 και οδηγώντας πολύ γρήγορα την Κυριακή κατάφεραν να υπερτερήσουν έναντι των άμεσων αντιπάλων τους και να υλοποιήσουν το στόχο τους. 

 

 

Οι Καθητζιώτης/Ξενοφώντος πήγαν πρωτοπόροι στην Πάφο στην κατηγορία RCS1, όμως δεν κατάφεραν να διατηρήσουν τη θέση και έτσι έμειναν δεύτεροι στην τελική κατάταξη της RCS1, ενώ στον αγώνα τερμάτισαν όγδοοι γενικής.

 

 

Τον καλύτερο τερματισμό τους μέχρι στιγμής πετύχαν οι Μαραγκός/Καρεκλάς, όπου ήταν ένατοι γενικής με το Mazda RX8, ενώ την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Παναγιώτου/Νεστωρίδης με Suzuki Vitara. Στην 11η θέση τερμάτισαν οι Σκορδής/Προδρόμου με Ford Fiesta, ενώ ήταν και πρώτοι στην RC5, θέση η οποία τους χάρισε τον τίτλο στην κατηγορία. 

 

 

Οι Γιώργος και Παύλος Εγγλέζου με το KYB Mitsubishi Lancer Evo IX επέστρεψαν την Κυριακή στον αγώνα υπο καθεστώς Rally 2 και τερμάτισαν τελικά στην 12η θέση και δεύτεροι στην RC2, αποτέλεσμα που τους έδωσε το πρωτάθλημα στην κατηγορία.

Στην 13η θέση τερμάτισαν οι Σωτήρης και Χρίστος Πετρακίδης (Ford Fiesta) και στην 14η οι Κωνστιάντος/Μυλωνάς (VW GOLF GTI), οι οποίοι ήταν το μοναδικό αρχάριο πλήρωμα στον αγώνα. 

Κύριος Χορηγός του αγώνα είναι η εταιρεία Ψάλτης Auto Parts με τις μπαταρίες Exide και την Comline Auto Parts.  

Close
19 May, 2025 Ώρα 11:34

WRC Vodafone Rally de Portugal 2025: Νικητές οι Γάλλοι Ogier- Landais με Toyota GR YARIS Rally 1

Thumbnail

Ο  42χρονος Sebastien Ogier, οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC κέρδισε για 7η φορά τον αγώνα στην Πορτογαλία. Θα πρέπει όμως να παραδεχθούμε ότι ο πιο γρήγορος και πιο μαχητικός οδηγός σε αυτόν τον αγώνα ήταν ο «άχρωμος» και πάντα αγέλαστος Εσθονός οδηγός του HYUNDAI i20 N Rally 1, Ott Tanak.

Close

 

 

Μαζί με το συνοδηγό του Martin Jarveoja έκαναν έναν εκπληκτικό αγώνα και σίγουρα αν δεν τους πρόδιδε την προτελευταία ειδική του Σαββάτου, το  υδραυλικό σύστημα, θα ήταν στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Οι Εσθονοί Ott Tanak- Martin Jarveoja, ήταν από την Παρασκευή μέχρι και την 16η Ε.Δ του Σαββάτου στην πρώτη θέση. Έκαναν ένα τρομερό αγώνα και άνοιγαν από ειδική σε ειδική την ψαλίδα από τα υπόλοιπα πληρώματα.

To τιμόνι στο Hyundai i20 Rally1 τους πρόδωσε και έτσι από την πρώτη θέση έπεσαν στην 3η..

Close

 

 

Παρά την απογοήτευση που είχαν, δεν το έβαλαν κάτω. Με επισκευασμένο το υδραυλικό σύστημα, την Κυριακή (18/5) τα έδωσαν όλα. Κάλυψαν τη διαφορά που είχαν με τους Φινλανδούς Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen και κατάφεραν δύο ειδικές πριν τον τερματισμό να περάσουν στη δεύτερη θέση. Σίγουρα δεν είχαν ελπίδες να πλησιάσουν τους νικητές. Ο Ogier ξέρει πολύ καλά το παιχνίδι της τακτικής. Ξέρει πότε πρέπει να πάει οριακά και πότε φυλαγμένα με σκοπό να ανέβει χωρίς ρίσκο το πρώτο σκαλί στο βάθρο.

Παρά το γεγονός ότι οι Εσθονοί κέρδισαν όλες τις τελευταίες ειδικές καθώς επίσης και την Fafe 2 (Wolf Power Stage) και πήραν πολύτιμους βαθμούς, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούσαν να απειλήσουν τους Γάλλους. Οι Ott Tanak- Martin Jarveoja, την Κυριακή κέρδισαν από τις πέντε τις τέσσερις ειδικές διαδρομές.

Περίεργο είναι που οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen ενώ βρίσκονταν στη 2η θέση, δύο ειδικές πριν το τερματισμό, δεν πίεσαν όσο έπρεπε και «έπεσαν» στην 3η θέση. Είναι περίεργο γιατί ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Kalle Rovanpera μετά την περιορισμένη συμμετοχή του το 2024 δεν μπορεί να βρει το ρυθμό του.

 

Close

 

Προβληματισμένοι ήταν και οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας Elfyn Evans- Scott Martin. Δεν έκαναν καλό αγώνα και τερμάτισαν στην 6η θέση πίσω από τους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe  (HYUNDAI i20 N Rally 1) και Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (TOYOTA GR YARIS Rally 1).

 

 

Θα μπορούσε να πήγαιναν ακόμη καλύτερα οι Sesks-Francis (Ford Puma Rally1). Έκαναν τον πρώτο χρόνο στο shakedown αλλά η καλή ψυχολογία τους χάλασε όταν ξεκίνησαν τα προβλήματα από την πρώτη κιόλας διαδρομή.Η πρώτη ειδική διαδρομή στο 3ο σκέλος ήταν καταστροφική. Ένα κλατάρισμα στη μέση της Ε.Δ φτάνει για να χάσεις 10 λεπτά. Και όταν οι διαφορές στους πρώτους υπολογίζονται με δευτερόλεπτα τα δέκα λεπτά ποινή αρκούν για να σε ρίξουν χαμηλά στη σειρά κατάταξης.

 

 

Από τις 24 ειδικές διαδρομές ο Tanak σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε 11 ειδικές διαδρομές, ο Οgier κέρδισε πέντε οι  Fourmaux και Rovanpera κέρδισαν από δύο και από μία κέρδισαν οι  Εvans, Katsuta, Neuvile. Στην power-stage η σειρά των 5 ταχύτερων ήταν Tάνακ, Νeuville, Rovanpera, Katsuta, Ogier.

Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Εvans με 118 και ακολουθούν οι Rovanpera 88, Ogier 86, Tanak 84 και Neuville 78.

Η πρώτη δεκάδα μετά τον τερματισμό