Το ημερολόγιο του 2020 για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross της FIA θα περιλαμβάνει 11 γύρους μεταξύ άλλων και στο θρυλικό Nurburgring στη Γερμανία ενώ επιστρέφει και η πίστα Montalegre στην Πορτογαλία. Παράλληλα, το 2020 θα ξεκινήσει επίσης και η ηλεκτροκίνητη σειρά Rallycross, με το όνομα Projekt E, η οποία θα κυκλοφορήσει σε σειρά ευρωπαϊκών γύρων του παγκόσμιου πρωταθλήματος.

Δύο αγώνες δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη εν αναμονή της τελικής επικύρωσης τους από το συμβούλιο της FIA. Τα παραδοσιακά πρωταθλήματα FIA European Rallycross Championship, Euro Supercar και το Super1600 θα συνεχίσουν να συμμετέχουν στο πρωτάθλημα όπως και η σειρά RX2 International που παρουσίασε η Cooper Tires.
Πιο συγκεκριμένα, το ημερολόγιο του 2020, που και φέτος υποστηρίζεται από τη Monster Energy, ξεκινά με το RX της Βαρκελώνης στις 18-19 Απριλίου και ολοκληρώνεται με το παραδοσιακό φινάλε στο Cape Town στις 14-15 Νοεμβρίου, που έχει συμβόλαιο με τον θεσμό μέχρι το 2021.

O αγώνας της Πορτογαλίας, στην πόλη Montalegre, επιστρέφει μετά από ένα χρόνο απουσίας. Η Πορτογαλία είχε το προνόμιο να φιλοξενήσει τον πρώτο γύρο του πρώτου πρωταθλήματος FIA World Rallycross το 2014. Το Spa-Francorchamps, με της επικές μάχες στην τρομακτική Eau Rouge-Raidillon, θα είναι ο τρίτος αγώνας της χρονιάς του 2020 στις 16-17 Μαΐου - το World RX της Benelux. Το World RX της Γερμανίας, κάνει το ντεμπούτο του στις 1-2 Αυγούστου μέσα στο στάδιο Mullenbachsleife εντός της πίστας Grand Prix Nurburgring. Οι αγώνες συνεχίζονται με τις παραδοσιακές στάσεις σε Νορβηγία (13-14 Ιουνίου), Holjes στη Σουηδία (4-5 Ιουλίου) και Loheac στη Γαλλία (5-6 Σεπτεμβρίου).

Ο Paul Bellamy, Ανώτερος Αντιπρόεδρος του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην IMG, δήλωσε: «Το World RX συνεχίζει να ανθίζει καθώς το αποτύπωμα μας μεγαλώνει. Πέρσι, προσθέσαμε το Abu Dhabi και το Spa-Francorchamps. Την επόμενη σεζόν το Nurburgring θα ενταχθεί στην οικογένεια και θα έχουμε περισσότερες λεπτομέρειες για τους δύο άλλους προορισμούς για το 2020 σύντομα. Είμαστε επίσης ενθουσιασμένοι που φέρνουμε το Projekt E, την πρώτη σειρά ηλεκτρικών κινητήρων, στους αγώνες Rallycross ως περαιτέρω απόδειξη της δέσμευσής μας για ένα κόσμο που ενσωματώνει γρήγορα τις τεχνολογίες EV».
Το Projekt E είναι μια συνεργασία μεταξύ της IMG και της αυστριακής εταιρείας STARD (Stohl Advanced Research and Development). Τα ημερολόγια για το Projekt E και τη σειρά RX2 International θα κυκλοφορήσουν σύντομα.


WRC Rally Chile Bio Bío 2025: Τέσσερις διεκδικητές του φετινού παγκόσμιου τίτλου στο WRC ξεκινούν ένα δύσκολο αγώνα στη Λατινική Αμερική
Σήμερα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου ξεκινάει ο 11ος από τους 14 γύρους του παγκοσμίου πρωταθλήματος WRC. Τα πληρώματα της πρώτης (WRC) και δεύτερης κατηγορίας (WRC2) μετά τον αγώνα στην Παραγουάη πέρασαν την οροσειρά των Άνδεων και μεταφέρθηκαν στη Χιλή όπου εκεί ξεκινάει σήμερα ο δεύτερος αγώνας που γίνεται στην Λατινική Αμερική.
Οι δρόμοι στις ειδικές διαδρομές είναι βατοί και σε γενικές γραμμές καλύτεροι από όσο περίμεναν τα πληρώματα. Όμως υπάρχουν παγίδες και αρκετές δυσκολίες. Για παράδειγμα χθες έβρεχε οπότε αλλάζει η στρατηγική τόσο όσον αφορά τις γόμες όσο και οι σημειώσεις που έγιναν με στεγνό χώμα.
Υπάρχουν ακόμη σε κάποιες ειδικές δένδρα και ομίχλη. Ένα λάθος στο βρεγμένο χώμα αρκεί για να καταλήξει το αυτοκίνητο στην πυκνή βλάστηση. Στο Ράλλυ στη Χιλή υπάρχουν αρκετές τυφλές και «κυματιστές» στροφές.

Στη Χιλή γίνεται ο προτελευταίος χωμάτινος αγώνας. Υπάρχει ακόμη ένας – ο τελευταίος στο φετινό πρωτάθλημα στη Σαουδική Αραβία- και μεσολαβούν δύο ασφάλτινοι. Ένας στην Κεντρική Ευρώπη και ένας στην Ιαπωνία.
Να δούμε λίγο τη βαθμολογία.
Οι Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally) προηγούνται με 198 βαθμούς. Ξεκινούν πρώτοι στη Χιλή και «ανοίγουν» το δρόμο στους υπόλοιπους.
Στην συνέχεια με 191 βαθμούς ακολουθούν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally 1). Με διαφορά μόλις δύο βαθμών, 189 βαθμούς ακολουθούν οι Sebastien Ogier- Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally 1).
Οι τέταρτοι που μπορούν να διεκδικήσουν τίτλο είναι οι Ott Tanak- Martin Jarveoja Estonia (Hyundai i20 Rally1) με 180 βαθμούς.
Θα μπορούσαμε να εντάσσαμε στους διεκδικητές του φετινού τίτλου τους περσινούς παγκόσμιους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) που έχουν 150 βαθμούς. Το γεγονός ότι βρίσκονται 48 βαθμούς πίσω από τους Elfyn Evans- Scott Martin θεωρείται αδύνατον να γίνει ανατροπή. Λάθη με τόσο έμπειρα πληρώματα δεν γίνονται. Και αυτό οι Βέλγοι το γνωρίζουν πολύ καλά.
Αντίθετα για τα τέσσερα πρώτα πληρώματα που οι διαφορές είναι μικρές, εύκολα γίνονται οι ανατροπές.
Χθες έγινε το shakedown μήκους 6.79 χλμ. Οι χρόνοι δεν μετρούν στον αγώνα. Όμως παίρνουμε μια γεύση. Πιο γρήγοροι με χρόνο 3.21.5 ήταν οι Εσθονοί Tanak-Jarveoja. Ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί (3.21.6) ήταν οι Rovanpera-Halttunen και τρίτοι με χρόνο 3.21.8 ήταν οι Εvans-Martin. Οι Ogier-Landais έκαναν 3.22.9 και οι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Hyundai i20 Rally1) «έγραψαν» 3.23.1
Η πραγματική μάχη όμως ξεκινάει σήμερα. Στον αγώνα έχουν δηλώσει 49 πληρώματα. Όμως στο shakedown, τέσσερα πληρώματα δεν εμφανίσθηκαν. Στον αγώνα όμως δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν.
Οι αγωνιζόμενοι από σήμερα μέχρι και την Κυριακή θα κάνουν 16 χωμάτινες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 306.76 χλμ.
Στη Χιλή για τους Elfyn Evans- Scott Martin που ξεκινούν πρώτοι, τα πράγματα θα είναι δύσκολα αν βρέχει. Αυτοί που θέλουν τη βροχή γιατί σίγουρα θα ευνοηθούν από τη θέση που ξεκινούν είναι οι Γάλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ogier ξέρει και διαλέγει τις σωστές γόμες. Και είναι και κάτι ακόμη. Έχει 8 παγκόσμιους τίτλους και πριν αποσυρθεί από το WRC θέλει να κάνει 9 τους τίτλους του.
