Η τελευταία ειδική διαδρομή (SS20) έκρινε τον νικητή του Ράλι στην Κροατία. Ήταν ένα συγκλονιστικό φινάλε. Μέχρι και την 18η ειδική διαδρομή ο Kalle Rovanpera είχε το προβάδισμα στο Ράλι της Κροατίας. Είχε «χτίσει» απόσταση ασφαλείας πάνω από ένα λεπτό από τον δεύτερο οδηγό και δεν πήγαινε στο όριο. Έκανε αγώνα τακτικής. Όμως σε μια από της ειδικές του Σαββάτου τρύπησε το ελαστικό του και έχασε 54,5 δευτερόλεπτα. Το βράδυ της χθεσινής ημέρας η διαφορά του Rovanpera με τον Tänak μειώθηκε στα 19.9 δευτερόλεπτα.

Το πρωί στην πρώτη ειδική διαδρομή το δίδυμο του εργοστασιακού Toyota Yaris Rally 1, Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen κινήθηκε πιο γρήγορα και η διαφορά από 19.9 δευτερόλεπτα αυξήθηκε στα 31.1 δευτερόλεπτα. Έμεναν άλλες τρείς ειδικές. Στο τέλος της SS18 η διαφορά ανάμεσα στον Φινλανδό και τον Εσθονό ήταν +28.4 δευτερόλεπτα. Το πλήρωμα της Toyota δεν είχε κάποιο λόγο να ανησυχεί. Να όμως που στην προτελευταία ειδική διαδρομή Trakošćan – Vrbno, έγινε η ανατροπή.
Ο Kalle Rovanpera και ο συνοδηγός του Jonne Halttunen επέλεξαν τέσσερα σκληρά ελαστικά της Pirelli και δύο ελαστικά για βροχή. Αντίθετα ο Tänak ξεκίνησε με τέσσερα ελαστικά soft Pirelli και δύο για βροχή.

Η επιλογή ευνόησε τον Εσθονό και για πρώτη φορά, μια ειδική πριν τον τερματισμό το πλήρωμα της Hyundai βρέθηκε επικεφαλής του αγώνα αφήνοντας πίσω του κατά 1.4 δευτερόλεπτα τους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen.
Από εκεί και πέρα όλα κρίθηκαν στην τελευταία ειδική διαδρομή SS20 (Wolf Power Stage), που ξεκίνησε στις 13:18 (τοπική ώρα).
Ο μεγάλος άτυχος ήταν ο T.Neuville.Μόλις ξεκίνησε την τελευταία ειδική διαδρομή διαπίστωσε ότι δεν είχε ενδοεπικοινωνία και εκτός των άλλων είχε και ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Χωρίς επικοινωνία βγήκε από τον δρόμο, έχασε πολύτιμο χρόνο, ξαναμπήκε στην ειδική και τερμάτισε με καθυστέρηση κρατώντας όμως την 3η θέση στη γενική κατάταξη.
Προτελευταίος ξεκίνησε την ειδική ο Rovanpera ο οποίος έκανε έναν εκπληκτικό αγώνα. Τελευταίος ξεκίνησε ο Tanak ο οποίος παρά τις προσπάθειες που έκανε δεν μπόρεσε να πιάσει το χρόνο του Rovanpera που ήταν τελικά και ο νικητής του πραγματικά δύσκολου ράλι στην Κροατία. Ο συνολικός χρόνος του Rovanpera ήταν 2.48.21.5 ενώ ο Tanak τερμάτισε με +04.3 δευτερόλεπτα πίσω του.
Τα συνολικά χιλιόμετρα του αγώνα ήταν 1642.1 και οι αγωνιζόμενοι στις 20 ειδικές διαδρομές έκαναν 291.8 αγωνιστικά χιλιόμετρα.


Rally Italia Sardegna 2025: Στις 5 Ιουνίου αυλαία για τον 6ο γύρο του WRC
Αν βρισκόσασταν αυτή την εποχή στη Σαρδηνία και αγαπούσατε τα ράλλυ, σίγουρα δεν θα απολαμβάνατε μόνο τις όμορφες παραλίες. Θα παίρνατε τα βουνά και τα λαγκάδια για να παρακολουθήσετε έναν αγώνα που κρύβει πολλά και θα έχει αρκετές εκπλήξεις.

Η Σαρδηνία είναι ένα από τα μεγαλύτερα νησιά της Μεσογείου. Ανήκει στην Ιταλία και βρίσκεται ανάμεσα στην Ευρώπη και την Αφρική.
Από αύριο, Πέμπτη, 5 Ιουνίου έως και την Κυριακή, 8 Ιουνίου γίνεται σ αυτό το όμορφο νησί, στη Σαρδηνία, ο 6ος αγώνας του WRC . Στον αγώνα δήλωσαν συμμετοχή 79 πληρώματα αλλά τελικά 68 θα βρεθούν στην αφετηρία. Από τα 68 πληρώματα τα 12 είναι στην κατηγορία Rally1 Cars. Το σύνολο των χιλιομέτρων που θα καλύψουν τις τρείς ημέρες είναι 1.190 km
Σήμερα, Πέμπτη θα γίνει το Shakedown και στις 8 το βράδυ θα γίνει η πανηγυρική εκκίνηση. Ο πραγματικός όμως αγώνας, η μάχη με τα χρονόμετρα ξεκινά την Παρασκευή το πρωί.

Το αγωνιστικό πρόγραμμα
Την Παρασκευή, 6 Ιουνίου οι αγωνιζόμενοι θα κάνουν έξι ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 120.70 km. Το πρώτο αγωνιστικό θα ξεκινήσει στις 09.01 την SS1 Arzachena 1 (13.97km). Στη συνέχεια θα γίνουν η SS2 Telti – Calangianus – Berchidda 1 (18.43km), η SS3 Sa Conchedda 1 (27.95km). Στις 14:05 είναι προγραμματισμένο το Service A, Olbia (40 mins)
Θα ακολουθήσουν άλλες τρείς Ε.Δ . Η SS4 Arzachena 2 (13.97km), η SS5 Telti – Calangianus – Berchidda 2 (18.43km) και η SS6 Sa Conchedda 2 (27.95km). Στις 20:05 θα γίνει το 2ο Flexi Service B, Olbia (45 mins)

Το Σάββατο, 7 Ιουνίου, θα κάνουν και πάλι έξι ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 121.70 km.
Το πρόγραμμα έχει ως εξής:
09:05 SS7 Coiluna – Loelle 1 (21.18km)
10:16 SS8 Lerno – Su Filigosu 1 (24.34km)
11:31 SS9 Tula – Erula 1 (15.28km)
🛠️ 13:20 Service C, Olbia (40 mins)
15:05 SS10 Coiluna – Loelle 2 (21.18km)
16:16 SS11 Lerno – Su Filigosu 2 (24.34km)
17:31 SS12 Tula – Erula 2 (15.28km)
🛠️ 19:10 Flexi Service D, Olbia (45 mins)

Την Κυριακή, 8 Ιουνίου, θα κάνουν 4 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 77.78 km.
07:25 SS13 San Giacomo – Plebi 1 (25.19km)
08:35 SS14 Porto San Paolo 1 (13.70km)
10:50 SS15 San Giacomo – Plebi 2 (25.19km)
13:15 SS16 Porto San Paolo 2 (13.70km)
🏁 16:00 Finish, Olbia
Τα συνολικά χιλιόμετρα που θα κάνουν είναι 1.190,50. Από αυτά τα 870,42 είναι απλές διαδρομές και τα 320.08 είναι δύσκολες χωμάτινες Ε.Δ

Οι διοργανωτές του Ράλλυ στη Σαρδηνία ξέρουν ότι έχουν να αντιμετωπίσουν τους δύσκολους Ιταλούς θεατές και γι αυτό έχουν πάρει δρακόντεια μέτρα. Αν κάποιοι δεν πειθαρχήσουν στα μέτρα ασφαλείας η εντολή που έχει δοθεί είναι η Ε.Δ να γίνεται απλή.
Αυτή τη φορά οι διοργανωτές έχουν προγραμματίσει να υπάρχει ασταμάτητη μουσική για να ψυχαγωγήσουν τους ενθουσιώδεις νέους. Μάλιστα το βράδυ της Παρασκευής αφού τα αυτοκίνητα μπουν στο πάρκ φερμέ, στο κεντρικό βάθρο της Isola Bianca θα ανέβει το ιταλικό συγκρότημα the Colors. Οι μουσικοί θα δώσουν δωρεάν, μια συναυλία που θα μείνει αξέχαστη.
Όμως για κάποιους άλλους δεν θα υπάρχει ούτε μουσική αλλά ούτε και διασκέδαση. Οι πρωταγωνιστές του WRC που κυνηγάνε το παγκόσμιο πρωτάθλημα θα βρίσκονται μακριά και με ωτοασπίδες.
Οι Elfyn Evans- Scott Martin προηγούνται με 118 βαθμούς. Ακολουθούν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen με 88 βαθμούς. Σε απόσταση αναπνοής με 86 βαθμούς είναι οι Sebastien Ogier- Vincent Landais και με δύο βαθμούς λιγότερους, δηλαδή 84 ακολουθούν οι Ott Tanak- Martin Jarveoja που το 2024 είχαν κερδίσει το συγκεκριμένο αγώνα.
Οι περσινοί παγκόσμιοι πρωταθλητές, Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe, αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα και βρίσκονται στην 5η θέση με 78 βαθμούς.
Η βαθμολογία

