O Σουηδός Timmy Hansen στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής έπειτα από ένα δραματικό φινάλε του πρωταθλήματος FIA World Rallycross στο SABAT World RX of South Africa. Μετά από μια σεζόν όπου είχαμε τις πιο στενές μάχες στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα, ήταν αναμενόμενο πως μόνο η τελευταία καρό σημαία θα μας έδειχνε τον φετινό παγκόσμιο πρωταθλητή. Και όλα αυτά σε ένα θεσμό που στηρίζει η Monster Energy με το φινάλε να διεξάγεται στην πόλη του Cape Town. Λίγο πριν τον μεγάλο τελικό, ο Timmy Hansen κρατούσε ένα προβάδισμα δυο βαθμών από τον Νορβηγό Andreas Bakkerud, με τον αδελφό του, Kevin Hansen, ακόμα 11 βαθμούς πιο πίσω. Μια αμφιλεγόμενη φάση στην έκτη στροφή, είχε φοβερό αντίκτυπο στην έκβαση του αγώνα, αλλά και στο τελικό αποτέλεσμα.

Ο Bakkerud, που πήρε την πρωτοπορία μετά από φοβερή εκκίνηση, μπλέχτηκε με τον Timmy Hansen ο οποίος σπίναρε και έπεσα από δεύτερος τέταρτος. Την ίδια στιγμή, ο Kevin σπίναρε επίσης με το άλλο Peugeot 208 και έπεσε στην πέμπτη θέση. Ο Bakkerud φαινότανε σίγουρος για την νίκη αλλά ο Niclas Gronholm με το GRX Taneco Hyundai i20 του, είχε άλλα σχέδια. Ο Φιλανδός, άρπαξε την πρωτοπορία μετά από το συμβάν της έκτης στροφής, αφήνοντας δεύτερο το Bakkerud. Ο Timmy Hansen τερμάτισε τέταρτος πίσω από τον τρίτο Timur Timerzyanov. Οι αγωνοδίκες ξεκίνησαν αμέσως έρευνα γύρω από το συμβάν της έκτης στροφής μετά το τέλος του αγώνα, και θεώρησαν πως δεν χρειαζόταν να λάβουν μέτρα.

Ένα αποτέλεσμα που έφερε τους Timmy Hansen και Bakkerud στην κορυφή με τους ίδιους βαθμούς, 211, αλλά ο τίτλος πήγε στον Timmy ο οποίος κέρδισε τέσσερεις αγώνες στην φετινή περίοδο με τον Bakkerud να κερδίζει μόνο ένα.

Για τον Timmy, τον μεγαλύτερο γιο του Kenneth Hansen, 14-φορές πρωταθλητή του FIA European Rallycross , αυτό ήταν το καλύτερο πιθανό φινάλε που μπορούσε να είχε μια τέτοια σεζόν. «Είμαι σοκαρισμένος. Ήταν η καλύτερη οδήγηση της ζωής μου αυτό το σαββατοκύριακο. Τι σεζόν και αυτή. Πραγματοποιήθηκε μια ευχή μου σήμερα. Χαίρομαι που φθάσαμε στο φινάλε για να κριθεί η χρονιά στο νήμα. Αγώνα με αγώνα έδινα τα πάντα, για να έρθουμε μέχρι εδώ. Στον τελικό μετά από την επαφή με τον Andreas (Bakkerud), ότι έπρεπε να κερδίζω ακόμα μια θέση, και κατάφερα να επιτεθώ και να πάρω την θέση του Timo. Θα ήθελα να κλειδώσω νωρίτερα τον τίτλο αλλά, μιλάμε για ολόκληρη την χρονιά, όχι απλά ένα αγώνα. Το αυτοκίνητο ήταν τέλειο σε κάθε αγώνα, και όλα αυτά λόγω της σκληρής δουλειάς της ομάδας μου.»

O Bakkerud δεν είχε διάθεση για πολλή κουβέντα μετά από το φινάλε, έστω και αν κλείδωσε την δεύτερη θέση του πρωταθλήματος. «Δεν θέλω να μιλήσω για την δεύτερη θέση που πήραμε στο πρωτάθλημα. Θέλω απλά να πω ένα τεράστιο ευχαριστώ στην Monster Energy RX Cartel για την τεράστια τους προσπάθεια καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς».

WRC Rally Chile Bio Bío 2025: Τέσσερις διεκδικητές του φετινού παγκόσμιου τίτλου στο WRC ξεκινούν ένα δύσκολο αγώνα στη Λατινική Αμερική
Σήμερα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου ξεκινάει ο 11ος από τους 14 γύρους του παγκοσμίου πρωταθλήματος WRC. Τα πληρώματα της πρώτης (WRC) και δεύτερης κατηγορίας (WRC2) μετά τον αγώνα στην Παραγουάη πέρασαν την οροσειρά των Άνδεων και μεταφέρθηκαν στη Χιλή όπου εκεί ξεκινάει σήμερα ο δεύτερος αγώνας που γίνεται στην Λατινική Αμερική.
Οι δρόμοι στις ειδικές διαδρομές είναι βατοί και σε γενικές γραμμές καλύτεροι από όσο περίμεναν τα πληρώματα. Όμως υπάρχουν παγίδες και αρκετές δυσκολίες. Για παράδειγμα χθες έβρεχε οπότε αλλάζει η στρατηγική τόσο όσον αφορά τις γόμες όσο και οι σημειώσεις που έγιναν με στεγνό χώμα.
Υπάρχουν ακόμη σε κάποιες ειδικές δένδρα και ομίχλη. Ένα λάθος στο βρεγμένο χώμα αρκεί για να καταλήξει το αυτοκίνητο στην πυκνή βλάστηση. Στο Ράλλυ στη Χιλή υπάρχουν αρκετές τυφλές και «κυματιστές» στροφές.

Στη Χιλή γίνεται ο προτελευταίος χωμάτινος αγώνας. Υπάρχει ακόμη ένας – ο τελευταίος στο φετινό πρωτάθλημα στη Σαουδική Αραβία- και μεσολαβούν δύο ασφάλτινοι. Ένας στην Κεντρική Ευρώπη και ένας στην Ιαπωνία.
Να δούμε λίγο τη βαθμολογία.
Οι Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally) προηγούνται με 198 βαθμούς. Ξεκινούν πρώτοι στη Χιλή και «ανοίγουν» το δρόμο στους υπόλοιπους.
Στην συνέχεια με 191 βαθμούς ακολουθούν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally 1). Με διαφορά μόλις δύο βαθμών, 189 βαθμούς ακολουθούν οι Sebastien Ogier- Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally 1).
Οι τέταρτοι που μπορούν να διεκδικήσουν τίτλο είναι οι Ott Tanak- Martin Jarveoja Estonia (Hyundai i20 Rally1) με 180 βαθμούς.
Θα μπορούσαμε να εντάσσαμε στους διεκδικητές του φετινού τίτλου τους περσινούς παγκόσμιους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) που έχουν 150 βαθμούς. Το γεγονός ότι βρίσκονται 48 βαθμούς πίσω από τους Elfyn Evans- Scott Martin θεωρείται αδύνατον να γίνει ανατροπή. Λάθη με τόσο έμπειρα πληρώματα δεν γίνονται. Και αυτό οι Βέλγοι το γνωρίζουν πολύ καλά.
Αντίθετα για τα τέσσερα πρώτα πληρώματα που οι διαφορές είναι μικρές, εύκολα γίνονται οι ανατροπές.
Χθες έγινε το shakedown μήκους 6.79 χλμ. Οι χρόνοι δεν μετρούν στον αγώνα. Όμως παίρνουμε μια γεύση. Πιο γρήγοροι με χρόνο 3.21.5 ήταν οι Εσθονοί Tanak-Jarveoja. Ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί (3.21.6) ήταν οι Rovanpera-Halttunen και τρίτοι με χρόνο 3.21.8 ήταν οι Εvans-Martin. Οι Ogier-Landais έκαναν 3.22.9 και οι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Hyundai i20 Rally1) «έγραψαν» 3.23.1
Η πραγματική μάχη όμως ξεκινάει σήμερα. Στον αγώνα έχουν δηλώσει 49 πληρώματα. Όμως στο shakedown, τέσσερα πληρώματα δεν εμφανίσθηκαν. Στον αγώνα όμως δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν.
Οι αγωνιζόμενοι από σήμερα μέχρι και την Κυριακή θα κάνουν 16 χωμάτινες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 306.76 χλμ.
Στη Χιλή για τους Elfyn Evans- Scott Martin που ξεκινούν πρώτοι, τα πράγματα θα είναι δύσκολα αν βρέχει. Αυτοί που θέλουν τη βροχή γιατί σίγουρα θα ευνοηθούν από τη θέση που ξεκινούν είναι οι Γάλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ogier ξέρει και διαλέγει τις σωστές γόμες. Και είναι και κάτι ακόμη. Έχει 8 παγκόσμιους τίτλους και πριν αποσυρθεί από το WRC θέλει να κάνει 9 τους τίτλους του.
