Rally

24 Sep, 2021 Ώρα 20:16

Ξεκίνησε το Ράλλυ Κύπρος 2021

Thumbnail

Από την Πλατεία Ελευθερίας και με πανηγυρικό τρόπο δόθηκε την Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου η εκκίνηση στο 49ο Ράλλυ διεθνές Ράλλυ Κύπρος που διοργανώνει ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου. Η αγωνιστική δράση εξελίσσεται το Σαββατοκύριακο με 12 ειδικές διαδρομές πριν τον τερματισμό την Κυριακή (26/9 – 18:00) πάλι στην Πλατεία Ελευθερίας όπου ο εθνικός μας αγώνας επιστρέφει μετά από πέραν των δύο δεκαετιών, στέλνοντας σε όλο τον κόσμο την εικόνα του αναγεννημένου ιστορικού κέντρου της πρωτεύουσας.

Close

 

 

Την εκκίνηση έδωσαν o Πρέσβης του Κατάρ στη Λευκωσία Α.Ε. Ali Bin Yousef Al Mulla, ο Πρόεδρος του Κυπριακού Συνδέσμου Αυτοκινήτου κ. Αντώνης Μιχαηλίδης, o Πρόεδροw της Επιτροπής Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Λευκωσίας κ. Βαλέριο Δανιηλίδη εκ μέρους του Δημάρχου Λευκωσίας, η κυρία Ισαβέλλα Τύμβιου, Δημοτική Σύμβουλος Λευκωσίας και ο κ. Νίκος Ψάλτης εκ μέρους της χορηγού εταιρείας Ψάλτης Auto Parts και ENEOS Motor Oil.

 

Close

 

Πρώτοι ξεκίνησαν οι Nasser Al Attiyah / Matthieu Baumel με Volkswagen Polo, νικητές τρεις φορές τα τέσσερα τελευταία χρόνια. Ο Al Attiyah έχει το ρεκόρ νικών στον εθνικό μας αγώνα με 7 νίκες. Μετράει 17 πρωταθλήματα Μέσης Ανατολής και προηγείται και στο φετινό μετά από τρεις αγώνες. Εάν κερδίσει και φέτος και δεν σκοράρει πόντους ο Al Thefiri τότε θα στεφθεί πρωταθλητής στην Κύπρο για 18η φορά.

 

 

Ακολούθησαν οι Κύπριοι πρωτοπόροι του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Αλέξανδρος Τσουλόφτας / Στέλιος Ηλία (Volkswagen Polo) και ο Abdullah Al Rawahi από το Ομάν με συνοδηγό τον At Al Hmoud (Ιορδανία) και αυτοκίνητο Ford Fiesta. 

 

 

Πιο πίσω οι Πρωταθλητές Κύπρου Σίμος Γαλαταριώτης / Αντώνης Ιωάννου, νικητές στο Ράλλυ Κύπρος 2018 με Volkswagen Polo και οι Πέτρος Παντελή / Πάμπος Λαός (Citroen DS3) για ν’ ακολουθήσουν ο Τουρκοκύπριος Rauf Denktas με τον Mehmet Mison και Hyundai i20. Το πλήρωμα αγωνίζεται με την τουρκική σημαία. 

 

 

Μετέχουν 32 πληρώματα εκπροσωπώντας την Κύπρο αλλά και εννιά χώρες τριών ηπείρων: Κατάρ, Κουβέιτ, Ομάν, Ιορδανία, Ρωσία, Τουρκία, Ανδόρα, Πολωνία και Νέα Ζηλανδία. 

Ο εθνικός μας αγώνας είναι ο τέταρτος στο φετινό Μεσανατολικό Πρωτάθλημα ενώ απομένουν οι αγώνες του Κουβέιτ και του Ομάν για να πέσει η αυλαία. Το Ράλλυ Κύπρος είναι 4ος και 5ος αγώνας Παγκύπριου Πρωταθλήματος (κάθε μέρα και ξεχωριστός αγώνας), ενώ απομένουν ακόμα δύο γύροι (σε Λεμεσό και Πάφο) για να ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα.

 

 

Τα αυτοκίνητα διανυκτερεύουν στο Service Park στην Αγλαντζιά και το πρωί του Σαββάτου (25/9) ξεκινούν στις 8:30πμ για τις διαδρομές Νικητάρι, Καπουράς και Κούρδαλι που θα επαναληφθούν το απόγευμα. Το πρωί της Κυριακής (26/9) θα γίνουν οι διαδρομές Λυθροδόντας, Άγιος Επιφάνειος και Αγία Μαρίνα και θα επαναληφθούν το απόγευμα.

Τη φετινή διοργάνωση χορηγούν η Cablenet, τα λιπαντικά ENEOS Motor Oil της Ψάλτης Auto Parts, η Honda Γαλαταριώτης, η ANCO Catering Equipment, η Prodata και το νερό Φαρμακάς, ενώ υποστηρίζουν οι Δήμοι Λευκωσίας και Αγλαντζιάς καθώς και η Αστυνομία Κύπρου.

 

 

Περισσότερες πληροφορίες στο www.cyprusrally.com.cy.

Όλες οι ανακοινώσεις και πληροφορίες για το Ράλλυ Κύπρος αναρτώνται στον ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων του αγώνα στην εφαρμογή Sportity που είναι διαθέσιμη σε Google Play και App Store. Η πρόσβαση στην εφαρμογή είναι εφικτή με χρήση του κωδικού CR2021.

Ζωντανά αποτελέσματα στο https://timing.sporttraxx.com/races/cyprus-2021/#itinerary. 

Ο αγώνας καλύπτει συνολικά 665,74χλμ εκ των οποίων τα 180,92χλμ είναι οι 12 χωμάτινες ειδικές διαδρομές. 

Close

 

19 May, 2025 Ώρα 11:34

WRC Vodafone Rally de Portugal 2025: Νικητές οι Γάλλοι Ogier- Landais με Toyota GR YARIS Rally 1

Thumbnail

Ο  42χρονος Sebastien Ogier, οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC κέρδισε για 7η φορά τον αγώνα στην Πορτογαλία. Θα πρέπει όμως να παραδεχθούμε ότι ο πιο γρήγορος και πιο μαχητικός οδηγός σε αυτόν τον αγώνα ήταν ο «άχρωμος» και πάντα αγέλαστος Εσθονός οδηγός του HYUNDAI i20 N Rally 1, Ott Tanak.

Close

 

 

Μαζί με το συνοδηγό του Martin Jarveoja έκαναν έναν εκπληκτικό αγώνα και σίγουρα αν δεν τους πρόδιδε την προτελευταία ειδική του Σαββάτου, το  υδραυλικό σύστημα, θα ήταν στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Οι Εσθονοί Ott Tanak- Martin Jarveoja, ήταν από την Παρασκευή μέχρι και την 16η Ε.Δ του Σαββάτου στην πρώτη θέση. Έκαναν ένα τρομερό αγώνα και άνοιγαν από ειδική σε ειδική την ψαλίδα από τα υπόλοιπα πληρώματα.

To τιμόνι στο Hyundai i20 Rally1 τους πρόδωσε και έτσι από την πρώτη θέση έπεσαν στην 3η..

Close

 

 

Παρά την απογοήτευση που είχαν, δεν το έβαλαν κάτω. Με επισκευασμένο το υδραυλικό σύστημα, την Κυριακή (18/5) τα έδωσαν όλα. Κάλυψαν τη διαφορά που είχαν με τους Φινλανδούς Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen και κατάφεραν δύο ειδικές πριν τον τερματισμό να περάσουν στη δεύτερη θέση. Σίγουρα δεν είχαν ελπίδες να πλησιάσουν τους νικητές. Ο Ogier ξέρει πολύ καλά το παιχνίδι της τακτικής. Ξέρει πότε πρέπει να πάει οριακά και πότε φυλαγμένα με σκοπό να ανέβει χωρίς ρίσκο το πρώτο σκαλί στο βάθρο.

Παρά το γεγονός ότι οι Εσθονοί κέρδισαν όλες τις τελευταίες ειδικές καθώς επίσης και την Fafe 2 (Wolf Power Stage) και πήραν πολύτιμους βαθμούς, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούσαν να απειλήσουν τους Γάλλους. Οι Ott Tanak- Martin Jarveoja, την Κυριακή κέρδισαν από τις πέντε τις τέσσερις ειδικές διαδρομές.

Περίεργο είναι που οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen ενώ βρίσκονταν στη 2η θέση, δύο ειδικές πριν το τερματισμό, δεν πίεσαν όσο έπρεπε και «έπεσαν» στην 3η θέση. Είναι περίεργο γιατί ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Kalle Rovanpera μετά την περιορισμένη συμμετοχή του το 2024 δεν μπορεί να βρει το ρυθμό του.

 

Close

 

Προβληματισμένοι ήταν και οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας Elfyn Evans- Scott Martin. Δεν έκαναν καλό αγώνα και τερμάτισαν στην 6η θέση πίσω από τους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe  (HYUNDAI i20 N Rally 1) και Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (TOYOTA GR YARIS Rally 1).

 

 

Θα μπορούσε να πήγαιναν ακόμη καλύτερα οι Sesks-Francis (Ford Puma Rally1). Έκαναν τον πρώτο χρόνο στο shakedown αλλά η καλή ψυχολογία τους χάλασε όταν ξεκίνησαν τα προβλήματα από την πρώτη κιόλας διαδρομή.Η πρώτη ειδική διαδρομή στο 3ο σκέλος ήταν καταστροφική. Ένα κλατάρισμα στη μέση της Ε.Δ φτάνει για να χάσεις 10 λεπτά. Και όταν οι διαφορές στους πρώτους υπολογίζονται με δευτερόλεπτα τα δέκα λεπτά ποινή αρκούν για να σε ρίξουν χαμηλά στη σειρά κατάταξης.

 

 

Από τις 24 ειδικές διαδρομές ο Tanak σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε 11 ειδικές διαδρομές, ο Οgier κέρδισε πέντε οι  Fourmaux και Rovanpera κέρδισαν από δύο και από μία κέρδισαν οι  Εvans, Katsuta, Neuvile. Στην power-stage η σειρά των 5 ταχύτερων ήταν Tάνακ, Νeuville, Rovanpera, Katsuta, Ogier.

Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Εvans με 118 και ακολουθούν οι Rovanpera 88, Ogier 86, Tanak 84 και Neuville 78.

Η πρώτη δεκάδα μετά τον τερματισμό