Αγορά

16 Jan, 2020 Ώρα 22:09

Διαβάστε για να ξέρετε τους κανονισμούς του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Formula E

Thumbnail

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Formula E έχει ήδη ξεκινήσει στα τέλη του 2019 από την Σαουδική Αραβία και συνεχίζεται το Σάββατο 18 Ιανουαρίου στη Χιλή.

Close

Έχετε αναρωτηθεί πώς διεξάγεται ο θεσμός με τα ηλεκτρικά μονοθέσια; Ποιοι είναι οι ιδιαίτεροι κανονισμοί του, σε τι διαφέρει από τη γνωστή σε όλους Formula 1 και πώς μπορεί να το παρακολουθήσει ο απλός φίλαθλος κατανοώντας το κάθε στάδιο του αγωνιστικού τριήμερου; Στις γραμμές που ακολουθούν αναλύονται η φιλοσοφία, οι κανονισμοί και οι προδιαγραφές που διέπουν το πρωτάθλημα Formula E.

_

Close

Από το 2013

Είναι γεγονός ότι όταν η Formula E αποκάλυψε το αγωνιστικό της μονοθέσιο στη Φρανκφούρτη το φθινόπωρο του 2013, οι ιδρυτές της, ο Alejandro Agag και ο Πρόεδρος της FIA Jean Todt, διακατέχονταν από μεγάλο σκεπτικισμό: είναι σε θέση ένας θεσμός που διεξάγεται στο κέντρο των πόλεων ακολουθώντας εντελώς νέα μονοπάτια να επιτύχει; Θα προσελκύσει τον απαραίτητο αριθμό ομάδων, χορηγών και οδηγών, με ενθουσιασμό για αυτό το νέο τύπο μηχανοκίνητου αθλητισμού;

Close

Έξι χρόνια αργότερα, η απάντηση είναι σαφής: Με αρκετούς κατασκευαστές κύρους - Audi, BMW, Porsche, Mercedes, DS, Jaguar και Nissan – να βρίσκονται πλέον αντιμέτωποι στην πίστα, πολυάριθμους παγκόσμιους κολοσσούς ως χορηγούς και ταχέως αναπτυσσόμενη δημοτικότητα σε όλη την υφήλιο, η Formula E είναι η επόμενη «καυτή μόδα» στο Motorsport.

_

Αγώνες στις πόλεις...

Στη Formula E πολλά πράγματα είναι διαφορετικά. Το ημερολόγιο αγώνων αρχίζει στα τέλη του φθινοπώρου ή στις αρχές του χειμώνα και εκτείνεται στο καλοκαίρι του επόμενου έτους. Αντί για μόνιμες πίστες, οι οποίες βρίσκονται συνήθως μακριά από τις μεγάλες αστικές περιοχές, η Formula E εστιάζει αποκλειστικά σε αγώνες «προσωρινών» πιστών μέσα στις μεγαλουπόλεις. Παρίσι, Βερολίνο, Ρώμη, Λονδίνο, Σεούλ, Πόλη του Μεξικού και Νέα Υόρκη είναι μερικά μόνο παραδείγματα αυτών.

Σε σύγκριση με άλλες σειρές αγώνων, όπως η Formula 1, η Formula E έχει σαφείς κατευθυντήριες γραμμές για τα επόμενα χρόνια. Ακόμα και με έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό συμμετεχόντων κατασκευαστών η σειρά θα παραμείνει επικεντρωμένη σε δύο στοιχεία, χωρίς υπερβολική αύξηση των προϋπολογισμών: αγώνες και εξελίξεις που έχουν προορισμό τη μεταφορά τους στην παραγωγή. 

Ως αποτέλεσμα, τα κεντρικά στοιχεία, όπως το πλαίσιο, η μπαταρία, τα ελαστικά και τα φρένα, θα παραμείνουν τα κοινά μέρη προδιαγραφών για όλες τις ομάδες και τους κατασκευαστές τα επόμενα χρόνια. Μόνο το κινητήριο σύστημα - που αποτελείται από τον κινητήρα, τη μετάδοση, τα τμήματα της ανάρτησης και το σχετικό λογισμικό - θα συνεχίσει να είναι ανοικτό σε εξέλιξη. Επιπρόσθετα, θα αυξηθούν διαδοχικά παράμετροι όπως η επιτρεπόμενη ισχύς σε προκριματικούς και αγώνες ή η μέγιστη επιτρεπτή ανάκτηση ενέργειας στον αγώνα. Αυτό το πλαίσιο κανονισμών είναι δεσμευτικό για τα επόμενα χρόνια και ως εκ τούτου παρέχει σε όλους την απαραίτητη επιχειρησιακή ασφάλεια.

Σε επίπεδο επικοινωνίας, η Formula E είναι ίσως μπροστά από την εποχή της, με ένα τέχνασμα μοναδικό στο διεθνές Motorsport, το FanBoost. Μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας των θεατών στο επίσημο website ή στο Twitter, οι πέντε πιο δημοφιλείς οδηγοί εφοδιάζονται με ενίσχυση ισχύος του μονοθεσίου για περιορισμένο χρονικό διάστημα, ίσως αρκετή για αυτό το κρίσιμο προσπέρασμα.

_

Κανονισμοί Formula E

Χρονοδιάγραμμα του αγωνιστικού Σαββατοκύριακου

Shakedown (μία ημέρα πριν τον αγώνα), 15΄ διάρκεια, 3 γύροι/οδηγό, 110 kW ισχύος στο μονοθέσιο

Πρώτο σκέλος ελεύθερων δοκιμών, 45΄ διάρκεια, 250 kW ισχύος στο μονοθέσιο

Δεύτερο σκέλος ελεύθερων δοκιμών, 30΄ διάρκεια, 250 kW ισχύος στο μονοθέσιο

Χρονομετρημένα δοκιμαστικά, σε 4 groups διάρκειας 6΄ το καθένα, ένας χρονομετρημένος γύρος με 250 kW ισχύος στο μονοθέσιο

Super Pole, ένας γύρος στον οποίο συμμετέχουν οι 6 ταχύτεροι οδηγοί, με 250 kW στο μονοθέσιο

Αγώνας διάρκειας 45΄ συν ένας επιπλέον γύρος, 200 kW ισχύος στο μονοθέσιο

Οι διπλοί αγώνες διεξάγονται ένας ανά ημέρα, με κάθε αγώνα να αντιμετωπίζεται ως αυτόνομο E-Prix

Χρονομετρημένα δοκιμαστικά και Super Pole

Οι 24 οδηγοί χωρίζονται σε 4 groups σύμφωνα με την τρέχουσα κατάταξη στο πρωτάθλημα. Οι έξι πρώτοι στο πρωτάθλημα αποτελούν την πρώτη ομάδα. Κάθε ομάδα έχει 6΄ για να επιτύχει τους καλύτερους δυνατούς χρόνους. Μετά από την έξοδο από τα pits και έναν ή δύο γύρους προθέρμανσης με ισχύ 200 kW, ένας μόνο «flying» γύρος μπορεί να οδηγηθεί με πλήρη ισχύ 250 kW. Οι έξι ταχύτεροι, ανεξάρτητα από την ομάδα που προέρχονται, συμμετέχουν στη Super Pole, όπου κάθε οδηγός κάνει και πάλι έναν αγωνιστικό γύρο σε πλήρη ισχύ (250 kW). Ο νικητής της Super Pole, εξασφαλίζει τρεις επιπλέον βαθμούς. Οι θέσεις στη σειρά εκκίνησης κρίνονται από τους χρόνους στη Super Pole (θέσεις 1-6) και τους χρόνους της αρχικής φάσης των τεσσάρων groups (θέσεις 7-24).

E-Prix

Ο αγώνας - το E-Prix - ξεκινά χωρίς γύρο προθέρμανσης. Τα μονοθέσια βρίσκονται λίγα μέτρα πίσω από τις πραγματικές θέσεις εκκίνησης, πριν οι πιλότοι τα οδηγήσουν στο grid, δευτερόλεπτα πριν σβήσουν τα φώτα. Ο αγώνας διαρκεί 45΄συν ένα γύρο. Η μέγιστη ισχύς στον αγώνα είναι 200 kW.

Ποσότητα ενέργειας

Κάθε οδηγός διαθέτει 52 kWh ενέργειας για τον αγώνα. Μία kWh αυτής της ενέργειας αφαιρείται ανά λεπτό παρουσίας αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα ή για ένα πλήρη γύρο υπό κίτρινη σημαία.

Attack Mode

Από την προηγούμενη, 5η σεζόν παρουσιάστηκε η λεγόμενη «ζώνη ενεργοποίησης», με το μονοθέσιο να λειτουργεί σε «Attack Mode». Όταν ένας οδηγός βρίσκεται σε αυτή τη ζώνη της πίστας, η ισχύς του μονοθεσίου ανεβαίνει βραχυπρόθεσμα στα 235 kW. Ο αριθμός των ζωνών και η διάρκειά τους καθορίζονται ξεχωριστά για κάθε αγώνα και ανακοινώνονται από την FIA πριν ξεκινήσει ο αγώνας. To Attack Mode δεν ενεργοποιείται όταν υπάρχει αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα ή τα μονοθέσια κινούνται σε καθεστώς κίτρινης σημαίας.  

FanBoost

Οι οπαδοί της Formula Ε έχουν την ευκαιρία να υποστηρίξουν τους αγαπημένους τους οδηγούς, με ένα πλεονέκτημα στον αγώνα. Για να το πράξουν, μπορούν να αρχίσουν να ψηφίζουν τη Δευτέρα πριν από τον αγώνα και μέχρι και 15 λεπτά πριν την εκκίνηση μέσω του Twitter, της επίσημης ιστοσελίδας Formula E (fanboost.fiaformulae.com) ή της εφαρμογής Formula E. Οι πέντε οδηγοί με τις περισσότερες ψήφους επιβραβεύονται με το λεγόμενο FanBoost, το οποίο μπορεί να ενεργοποιηθεί από το 22ο λεπτό του αγώνα και προσφέρει βραχυπρόθεσμη αύξηση ισχύος στα 250 kW.

_

Βαθμολόγηση

Οι δέκα πρώτοι πιλότοι σε κάθε αγώνα κερδίζουν βαθμούς σύμφωνα με το επίσημο σύστημα FIA, ανάλογο με τη Formula 1 και το DTM:

Θέση 1: 25 βαθμοί

Θέση 2: 18 βαθμοί

Θέση 3: 15 βαθμοί

Θέση 4: 12 βαθμοί

Θέση 5: 10 βαθμοί

Θέση 6: 8 βαθμοί

Θέση 7: 6 βαθμοί

Θέση 8: 4 βαθμοί

Θέση 9: 2 βαθμοί

Θέση 10: 1 βαθμός

Όπως προαναφέρθηκε, τρεις πρόσθετοι βαθμοί απονέμονται στο νικητή της Super Pole. Ο οδηγός με τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα λαμβάνει ένα επιπλέον βαθμό, εφόσον έχει τελειώσει στην πρώτη δεκάδα και δεν χρησιμοποίησε το FanBoost στον ταχύτερο γύρο του. O πιλότος με τον ταχύτερο χρόνο από τα 4 groups προκριματικών, πριν διεξαχθεί η Super Pole, κερδίζει έναν επιπλέον βαθμό.

Χρόνοι φόρτισης

Η φόρτιση του μονοθεσίου απαγορεύεται τόσο κατά τη διάρκεια των χρονομετρημένων δοκιμαστικών όσο και κατά τη διάρκεια του αγώνα, καθώς και σε όλη τη διάρκεια του “Parc Fermé” και του τεχνικού ελέγχου. Οι ομάδες μπορούν να φορτίζουν τα μονοθέσια στα ενδιάμεσα διαστήματα και κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών.

e-License

Προκειμένου να αποκτήσουν την απαραίτητη «λισάνς» και να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα FIA Formula E, οι οδηγοί – εκτός της αγωνιστικής εμπειρίας – πρέπει να ολοκληρώσουν ειδική εκπαίδευση της FIA με επίκεντρο την ηλεκτρική ασφάλεια, ειδικά χαρακτηριστικά του πλήρως ηλεκτρικού μονοθέσιου, καθώς και τις τεχνικές και αθλητικές προδιαγραφές της Formula Ε.

Σεζόν 2019-2020

Στην 6η της σεζόν, με 14 γύρους, η Formula E θα έχει περισσότερους αγώνες από ποτέ στην ιστορία της. Η σειρά θα επισκεφθεί δώδεκα διάσημες μεγαλουπόλεις, συμπεριλαμβανομένων εννέα πρωτευουσών. Με εξαίρεση δύο πόλεων (Πόλη του Μεξικού και Μαρακές), οι αγώνες θα πραγματοποιηθούν αποκλειστικά σε προσωρινές πίστες στις καρδιές των πόλεων - κάτι μοναδικό στο διεθνές Motorsport.  Όπως και πέρυσι, η σεζόν ξεκίνησε στο Diriyah, προάστιο του Ριάντ,  πρωτεύουσας της Σαουδικής Αραβίας. Ακολουθεί αυτό το Σαββατοκύριακο το Σαντιάγο της Χιλής και στη συνέχεια η Πόλη του Μεξικού, το Μαρακές στο Μαρόκο, η Σάνια στην Κίνα, η Ρώμη, το Παρίσι, η Τζακάρτα στην Ινδονησία και η Σεούλ (με τις δύο τελευταίες για πρώτη φορά στο καλεντάρι και τον αγώνα στη Νότια Κορέα εν μέρει στο Ολυμπιακό Στάδιο), το Βερολίνο, η Νέα Υόρκη (στο Μπρούκλιν!) και τέλος το Λονδίνο, τον Ιούλιο, με ένα διπλό E-Prix.

 

14 Apr, 2025 Ώρα 14:33

Η BYD όρισε το Alpan Group ως επίσημο διανομέα της στην Κύπρο

Thumbnail

Η BYD, ο κορυφαίος κατασκευαστής Οχημάτων Νέας Ενέργειας (NEV) παγκοσμίως, όρισε το Alpan Group, μέλος του Ομίλου Σφακιανάκη, ως επίσημο διανομέα της στην Κύπρο. Αυτή η συνεργασία σηματοδοτεί ένα νέο κεφάλαιο για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα, επιτρέποντας στους καταναλωτές να αποκτήσουν πρόσβαση στα πρωτοποριακά οχήματα Νέας Ενέργειας της BYD, μέσω ενός δυναμικού δικτύου πωλήσεων που υποστηρίζεται από υψηλού επιπέδου υπηρεσίες aftersales.

Close

 

 

Η συνεργασία μεταξύ της BYD και του Alpan Group αντικατοπτρίζει τη δέσμευση και των δύο εταιρειών στη προώθηση βιώσιμων λύσεων μετακίνησης και τεχνολογικής καινοτομίας. Με τις πρωτοποριακές μπαταρίες ισχύος και τις προηγμένες τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, η BYD ηγείται της παγκόσμιας αγοράς των Οχημάτων Νέας Ενέργειας. Παράλληλα, το Alpan Group, με την υποστήριξη του Ομίλου Σφακιανάκη, διαθέτει την απαραίτητη τεχνογνωσία και υποδομή για να ενισχύσει την παρουσία της BYD στην Κύπρο.

 

Close

 

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η BYD έχει ήδη διαθέσει περισσότερα από 10 εκατομμύρια επιβατικά Οχήματα Νέας Ενέργειας, συμβάλλοντας σημαντικά στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και παραμένοντας προσηλωμένη στη δέσμευσή της στη μείωση της θερμοκρασίας της Γης κατά 1°C. Με παρουσία σε περισσότερες από 100 χώρες και πάνω από 400 πόλεις, η BYD επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της αυτή για ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Η έλευση της BYD στην Κύπρο σηματοδοτεί μια νέα εποχή για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα, προσφέροντας στους καταναλωτές πρόσβαση σε πρωτοποριακή τεχνολογία και καινοτόμες λύσεις κινητικότητας.

 

 

Το Alpan Group δεσμεύεται να συμβάλει δυναμικά στον μετασχηματισμό της Κύπρου προς την ηλεκτροκίνηση, επενδύοντας στρατηγικά σε δίκτυα διανομής και σύγχρονες υποδομές. Με διαρκή ανάπτυξη σε νέους κλάδους, η εταιρεία διευρύνει το πελατολόγιό της, παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και δημιουργώντας νέες ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης για τα μέλη της συνεχώς εξελισσόμενης ομάδας της.

 

 

Δήλωση του κ. Σταύρου Τάκη, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου του Alpan Group και του Ομίλου Σφακιανάκη: "Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι που επεκτείνουμε τη συνεργασία μας με τη BYD στην Κύπρο, μέσω του Alpan Group. Η στρατηγική μας είναι να διαδραματίσουμε κεντρικό ρόλο στη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση και να προσφέρουμε στους Κύπριους καταναλωτές προηγμένες και βιώσιμες λύσεις μετακίνησης. Με την τεχνογνωσία και τη δυναμική μας, είμαστε έτοιμοι να υποστηρίξουμε την ανάπτυξη της BYD στην κυπριακή αγορά και να συμβάλουμε στη δημιουργία ενός πιο πράσινου και βιώσιμου μέλλοντος."

Σχετικά με τον Όμιλο Σφακιανάκη

Ο Όμιλος Σφακιανάκη ιδρύθηκε το 1958 και είναι ένας από τους κορυφαίους επιχειρηματικούς ομίλους στην Ελλάδα, με κύρια έμφαση στους τομείς της  Αυτοκίνησης, της Βιομηχανίας και του Λιανικού Εμπορίου. Με έδρα την Αθήνα, ο Όμιλος αποτελεί μία 100% οικογενειακή επιχείρηση και απασχολεί πάνω από 1.700 άτομα σε 14 χώρες της Ευρώπης. Στον τομέα της Αυτοκίνησης, ο Όμιλος διαθέτει την μεγαλύτερη επιχείρηση λιανικής πώλησης οχημάτων στη χώρα, την αποκλειστική διανομή και εμπορία προϊόντων των κορυφαίων κατασκευαστών BYD και Suzuki, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες μακροχρόνιας μίσθωσης αυτοκινήτων (Executive Lease) και την πιο ταχέως αναπτυσσόμενη επιχείρηση Rent-A-Car ως Master Franchisee της Enterprise-National-Alamo σε 14 χώρες.

Σχετικά με το Αlpan Group

Το Alpan Group ιδρύθηκε το 1957 και δραστηριοποιείται τόσο στο χονδρικό όσο και στο λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης, ενώ είναι ο αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας κινητών τηλεφώνων Samsung καθώς και των μικροσυσκευών Kenwood, DeLonghi, Braun και Sage σε όλη την Κύπρο. To Group, μέσω της Electroline, κατέχει ηγετική θέση στην κυπριακή αγορά με 9 καταστήματα ηλεκτρικών ειδών, ενώ με την Samsung κατέχει μερίδιο 45% της συνολικής αγοράς κινητών τηλεφώνων. Επίσης, από το τέλος του 2023, το Group μέσω της Executive Lease άρχισε να δραστηριοποιείται στο χώρο των μακροχρόνιων μισθώσεων αυτοκινήτων. Το Alpan Group από τον Οκτώβριο του 2024 είναι 100% θυγατρική της Σφακιανάκης ΑΕΒΕ και ενοποιείται πλέον στον Όμιλο Σφακιανάκη. O Όμιλος Σφακιανάκη είναι ένας από τους μεγαλύτερους Εμπορικούς Ομίλους που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, ενώ έχει σημαντική δραστηριότητα σε 14 χώρες της Νότιο-Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης με Ενοποιημένο Κύκλο Εργασιών το 2024 € 700 εκατ.

Σχετικά με την BYD

Η BYD είναι μια πολυεθνική εταιρεία υψηλής τεχνολογίας με στόχο την αξιοποίηση των τεχνολογικών καινοτομιών για μια καλύτερη ζωή. Ιδρύθηκε το 1994 ως κατασκευαστής επαναφορτιζόμενων μπαταριών και πλέον διαθέτει ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων που καλύπτει αυτοκίνητα, σιδηροδρομικές μεταφορές, ηλεκτρονικά προϊόντα και τεχνολογίες νέας ενέργειας, με πάνω από 30 βιομηχανικά πάρκα στην Κίνα, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, την Ιαπωνία, τη Βραζιλία, την Ουγγαρία και την Ινδία. Από την παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας έως τις εφαρμογές της, η BYD είναι αφοσιωμένη στην παροχή καινοτόμων λύσεων ενέργειας μηδενικών εκπομπών που μειώνουν την παγκόσμια εξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα. Η παρουσία της στα Οχήματα Νέας Ενέργειας καλύπτει πλέον 6 ηπείρους, περισσότερες από 100 χώρες και περιοχές και περισσότερες από 400 πόλεις. Εισηγμένη τόσο στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ όσο και στο Χρηματιστήριο της Σενζέν, η εταιρεία είναι γνωστή ως μια επιχείρηση του Fortune Global 500 που παρέχει καινοτομίες με στόχο έναν πιο πράσινο κόσμο. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τον ιστότοπο www.bydglobal.com.

Close

Σχετικά με την BYD Auto

Ιδρυθείσα το 2003, η BYD Auto είναι η θυγατρική αυτοκινήτων της BYD, μιας πολυεθνικής εταιρείας υψηλής τεχνολογίας με στόχο την αξιοποίηση των τεχνολογικών καινοτομιών για μια καλύτερη ζωή. Στοχεύοντας στην επιτάχυνση της πράσινης μετάβασης του παγκόσμιου τομέα μεταφορών, η BYD Auto επικεντρώνεται στην ανάπτυξη καθαρά ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων plug-in. Η εταιρεία έχει κυριαρχήσει στις βασικές τεχνολογίες των οχημάτων νέας ενέργειας, όπως μπαταρίες, ηλεκτρικοί κινητήρες, ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και ημιαγωγοί αυτοκινήτων. Τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει σημαντικές τεχνολογικές προόδους, όπως η Blade Battery, η DM-i και DM-p hybrid technology, η e-Platform 3.0, οι τεχνολογίες CTB και iTAC, το σύστημα ελέγχου αμαξώματος BYD DiSus, η αρχιτεκτονική XUANJI και η Super e-Platform. Η εταιρεία είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο που σταμάτησε την παραγωγή οχημάτων που κινούνται αποκλειστικά με ορυκτά καύσιμα για την αλλαγή σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και παραμένει στην κορυφή των πωλήσεων επιβατικών οχημάτων νέας ενέργειας στην Κίνα για 12 συνεχόμενα χρόνια.

Σχετικά με την BYD Europe

Η BYD Europe εδρεύει στην Ολλανδία και αποτελεί τη πρώτη διεθνή θυγατρική του Ομίλου BYD, που έχει ως βασική δέσμευση να εξελίξει το διεθνές εμπορικό σήμα BYD Auto ώστε να παρέχει ασφαλείς και αποδοτικές βιώσιμες λύσεις με οχήματα νέας ενέργειας μέσω παγκοσμίως πρωτοποριακών τεχνολογικών καινοτομιών. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε τον ιστότοπο www.byd.com.