Αγορά

31 Oct, 2019 Ώρα 12:01

Γίνονται... ένα FCA και PSA Group

Thumbnail

Ως ένα mega deal μπορεί να κανείς να χαρακτηρίσει το πάντρεμα του PSA Group με το αντίστοιχο FCA προκειμένου να συνεχίσουν μαζί στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου που ολοένα γίνεται και πιο ανταγωνιστική.  Η συνεργασία των Γάλλων με τους Ιταλο-αμερικανούς σημαίνει πως βρίσκεται στα σκαριά η τέταρτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου που ο στόχος δεν θα παραμείνει εκεί αλλά θα τεθεί ακόμα πιο ψηλά.

Close

Τα μέλη του Δ.Σ. των δύο Group έδωσαν τα χέρια στην έκτακτη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε αργά το βράδυ της Τετάρτης. Οι δύο όμιλοι θα συγχωνευτούν, με τη συστέγασή τους σε μία κοινή εταιρεία. Στόχος τους είναι να οικοδομήσουν έναν παγκόσμιο ηγέτη στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της νέας εποχής.

Όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση, κάθε πλευρά θα κατέχει μερίδιο της τάξεως του 50%. Η συγχώνευση των δύο κολοσσών θα δημιουργήσει τον τέταρτο μεγαλύτερο όμιλο οχημάτων, με έσοδα 170 δις ευρώ, κέρδη 11 δις και πωλήσεις που ξεπερνούν τα 8,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Close
Η έδρα του νέου ομίλου θα βρίσκεται στην Ολλανδία, με το Διοικητικό Συμβούλιο να απαρτίζεται από 11 μέλη. Τα έξι εξ αυτών θα οριστούν από το Groupe PSA και τα πέντε από τη FIAT Chrysler Automobiles. Πρόεδρος θα είναι ο John Elkann και Διευθύνων Σύμβουλος ο Carlos Tavares. H θητεία τους, όπως και αυτή των μελών του Δ.Σ., θα έχει ισχύ 5 χρόνων.

Μόλις ολοκληρωθεί η συγχώνευση, η εταιρεία θα εισαχθεί στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης, του Παρισιού και του Μιλάνου, με τη FCA να διανέμει στους μετόχους μέρισμα ύψους 5,5 δισ. ευρώ αίροντας συγχρόνως τη συμμετοχή της στην εταιρεία Comau και την Peugeot να διανέμει από την πλευρά της στους δικούς της μετόχους το 46% της συμμετοχής στην εταιρεία Faurecia.

Close

 

Tags
22 Jul, 2025 Ώρα 13:46

Στους εκθεσιακούς χώρους του Ομίλου Πηλακούτα το ολοκαίνουριο Dacia Bigster

Thumbnail

Η Dacia, αφού έχει ήδη κατακτήσει την κορυφή στην Ευρώπη στην κατηγορία B-SUV με το Duster, μπαίνει τώρα και στη μεγαλύτερη κατηγορία με ένα ολοκαίνουριο μοντέλο. Ο λόγος για το Dacia Bigster, ένα μοντέλο που βρίσκεται ήδη στους εκθεσιακούς χώρους του Ομίλου Πηλακούτα. Το Bigster εκφράζει τις αξίες της μάρκας κάνοντας το έτσι προσιτό στο ευρύ κοινό. Στιβαρό, περιπετειώδες και με στυλ προσφέρει γενναιόδωρες διαστάσεις και πληθώρα τεχνολογιών άνεσης, ασφάλειας και συνδεσιμότητας.

Close

 

 

Το νέο Dacia Bigster παρουσιάζεται στην αγορά με νέα εξηλεκτρισμένα σύνολα, Mild Hybrid και Full Hybrid. Kαι ο Όμιλος Πηλακούτα φρόντισε να δώσει την ευκαιρία στον Κύπριο αγοραστή να γνωρίζει από κοντά τις αξίες και τα πλεονεκτήματα του νέου Bigster, με μια ειδική τιμή γνωριμίας από €24.900.

Ο εξωτερικός του σχεδιασμός είναι καθόλα σύγχρονος και προσδίδει δυναμισμό και στιβαρότητα, δείχνοντας έτσι και τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Ξεχωρίζουν στοιχεία όπως το συμπαγές, κατακόρυφο εμπρός μέρος, η γυαλιστερή μαύρη γρίλια με το σήμα στο κέντρο της, οι τονισμένοι θόλοι των τροχών και τα προστατευτικά που καλύπτουν περιφερειακά το αμάξωμα. Τα φωτιστικά σώματα βρίσκονται στις γωνίες του αμαξώματος και διαθέτουν την υπογραφή σχήματος Y.

Close

 

 

Στο εσωτερικό οι σχεδιαστές έδωσαν μεγάλη βάση στα ουσιώδη: χώροι, εργονομία και άνεση. Το Bigster είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα στην κατηγορία των C-SUV, κάτι που αποδεικνύεται από τους πολλούς χώρους φύλαξης μικροαντικειμένων, το εσωτερικό ύψος και τους χώρους για τους πίσω επιβάτες. Προσφέρει επίσης ένα κορυφαίο σε διαστάσεις χώρο αποσκευών που φθάνει τα 667 λίτρα ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο χώρος πολλαπλασιάζεται και προσφέροντας ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο με μήκος τα 2,7 μέτρα.

Με περισσότερο στυλ και σχεδίαση και με πληθώρα πρόσθετων συστημάτων και χαρακτηριστικών, στο εσωτερικό συναντούμε την  κεντρική οθόνη αφής 10,1", και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10’’.

 

 

Στη βάση της γκάμας των κινητήρων βρίσκεται η έκδοση 1.2Τ TCe 140 που συνδυάζει ένα νέας γενιάς 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων και Mild Hybrid σύστημα 48V, με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Στη συνέχεια, ο ίδιος κινητήρας παρουσιάζεται και στην έκδοση TCe 130 ίππων 4x4. Διαθέτει ένα σύστημα τετρακίνησης που συνδυάζεται επίσης με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 ταχυτήτων, και ένα Mild Hybrid σύστημα 48V για μεγιστοποίηση της απόδοσης. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το νέο Bigster TCe 130 4x4 διαθέτει σύστημα 4κίνησης με πέντε επιλογές, ανάλογα με το είδος του εδάφους (AUTO, SNOW, MUD/SAND, OFF-ROAD και ECO).

Στην κορυφή της γκάμας το η full υβριδική έκδοση HYBRID 155 που συνδυάζει ένα 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων 107 ίππων με δύο ηλεκτροκινητήρες (ένα ηλεκτροκινητήρα 50 ίππων και έναν κινητήρα μίζα/γεννήτρια υψηλής τάσης) και μπαταρία 1,4 kWh (230V). Οι ίπποι ανεβαίνουν στους 155 ενώ το αυτόματο ηλεκτρικό κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει τέσσερις ταχύτητες για τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως και άλλες δύο για τους ηλεκτροκινητήρες. 

Το Bigster μπορεί να κινηθεί ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, έως και στο 80% του χρόνου κυκλοφορίας του στην πόλη ενώ ξεκινά πάντα ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.