Εγγραφές Μηχανοκίνητων Οχημάτων: Αύξηση στις εγγραφές, φωνάζουν όμως οι εισαγωγείς!

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Στατιστικής Υπηρεσίας, κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2017, οι συνολικές εγγραφές οχημάτων αυξήθηκαν κατά  29,4% και έφτασε στις 32.833, σε σύγκριση με 25.375 κατά την ίδια περίοδο του 2016.

Δελτίο Τύπου Στατιστικής Υπηρεσίας
Η Στατιστική Υπηρεσία ανακοινώνει την έκδοση της έκθεσης "Εγγραφές Μηχανοκίνητων Οχημάτων", που καλύπτει την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2017.

Οι κυριότερες εξελίξεις που σημειώθηκαν στις εγγραφές οχημάτων κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2017, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2016, ήταν:

(α) Ο συνολικός αριθμός των νεοεγγραφέντων οχημάτων σημείωσε αύξηση 29,4% τους πρώτους εννέα μήνες του 2017 και έφτασε στις 32.833, σε σύγκριση με 25.375 κατά την ίδια περίοδο του 2016.

(β) Οι εγγραφές επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν αυξήθηκαν κατά 29,3% και έφτασαν στις 27.140, σε σύγκριση με 20.991 το πρώτο εννιάμηνο του 2016. Από το σύνολο των επιβατηγών αυτοκινήτων σαλούν, 10.362 ή 38,2% ήταν καινούρια και 16.778 ή 61,8% ήταν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

(γ) Οι εγγραφές των εμπορικών και φορτηγών αυτοκινήτων έφτασαν τις 3.180 την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2017, σε σύγκριση με 2.188 την αντίστοιχη περίοδο του 2016, σημείωσαν δηλαδή αύξηση 45,3%.

Τα ελαφρά φορτηγά αυξήθηκαν κατά 43,4% και έφθασαν τα 2.676 την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου του 2017, σε σύγκριση με 1.866 την αντίστοιχη περίοδο του 2016.

Τα βαριά φορτηγά αυξήθηκαν κατά 45,8% σε 309 κατά το πρώτο εννιάμηνο του 2017, από 212 την αντίστοιχη περίοδο του 2016.

Οι ελκυστήρες δρόμου (ρυμουλκά) αυξήθηκαν κατά 77,3% σε 195 την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2017, από 110 την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2016.

(δ) Οι εγγραφές μοτοποδηλάτων < 50κε αυξήθηκαν κατά 24,6% και έφτασαν τις 218 την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2017, σε σύγκριση με 175 την αντίστοιχη περίοδο του 2016.

(ε) Οι εγγραφές μοτοσικλετών > 50κε αυξήθηκαν κατά 6,3% και έφτασαν τις 1.913 τους πρώτους εννέα μήνες του 2017, σε σύγκριση με 1.800 την αντίστοιχη περίοδο του 2016.


Η έκθεση πωλείται προς €10,00 το αντίτυπο. Επίσης η έκθεση διατίθεται δωρεάν σε ηλεκτρονική μορφή στην ιστοσελίδα της Στατιστικής Υπηρεσίας, στο μέρος Εκδόσεις κάτω από το Στατιστικό Υπόθεμα ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.

 

Φωνάζουν οι εισαγωγείς!

Την ίδια στιγμή όμως σύμφωνα με άλλες πηγές οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων οχημάτων, καταγγέλλουν την ανεξέλεγκτη άφιξη στην Κύπρο οχημάτων αμφιβόλου ποιότητας και χωρίς την καταβολή των απαραίτητων φορολογιών, με αποτέλεσμα να προκαλούνται σοβαρές επιπτώσεις στην αγορά και στους καταναλωτές, καθώς και απώλειες εσόδων για το Κράτος.

Η αύξηση στις εγγραφές μεταχειρισμένων οχημάτων, τα οποία υπερίσχυσαν σημαντικά έναντι των καινούργιων το πρώτο επτάμηνο του 2017, δεν φαίνεται να οφείλεται στις πωλήσεις που γίνονται από αδειδοτημένους πωλητές, αλλά από ιδιώτες, οι οποίοι εμπορεύονται αυτοκίνητα που δεν υπόκεινται στους απαραίτητους ελέγχους.

Όπως ανέφερε στο InBusinessNews ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγής Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων, Νίκος Λάντας το θέμα απασχολεί σοβαρά τόσο τον Σύνδεσμο όσο και το Υπουργείο Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, ενώ από κοινού επιχειρείται να τεθεί ένας φραγμός προκειμένου «να σταματήσει η πειρατεία» και να μην μπορεί ο καθένας να φέρνει στην Κύπρο αυτοκίνητα που δεν έτυχαν των αναγκαίων ελέγχων.

«Μεγάλη μερίδα των πωλήσεων δεν γίνονται από τα γραφεία μας, καθώς αρκετοί αναλαμβάνουν τον ρόλο του dealer και εισάγουν ανεξέλεγκτα οχήματα από το εξωτερικό», τόνισε ο κ. Λάντας, σημειώνοντας ότι έχει καταρτιστεί από τα αρμόδια κυβερνητικά τμήματα φάκελος με ονόματα ιδιωτών, οι οποίοι διερευνώνται και ενδεχομένως να κληθούν να καταβάλουν τις ανάλογες φορολογίες για τα αυτοκίνητα που εμπορεύονται. 

Οι εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εκτιμούν ότι το παράνομο παζάρι μπορεί να καταλαμβάνει μέχρι και το 50% της αγοράς, προκαλώντας απώλειες εσόδων από τις φορολογίες και αφήνοντας εκτεθειμένους τους αγοραστές. «Η εν λόγω κατάσταση έχει προκαλέσει μείωση των πωλήσεων που γίνονται από αδειδοτημένα σημεία, τα οποία δεν μπορούν να ανταγωνιστούν κάποιους που καταβάλλουν μόνο το κόστος αγοράς ενός αυτοκινήτου και όχι τις φορολογίες», επεσήμανε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγής Μεταχειρισμένων Αυτοκινήτων.

Παράλληλα, έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τα αυτοκίνητα που φτάνουν στην Κύπρο από μη αδειοδοτημένους εισαγωγείς, λέγοντας ότι δεν υπάρχει κανένας έλεγχος όσον αφορά την ποιότητα και ασφάλεια του οχήματος, όπως επίσης και καμία εγγύηση μετά την αγορά. «Πολλές φορές φέρνουν στην Κύπρο χτυπημένα αυτοκίνητα, τα οποία επιδιορθώνουν και τα βγάζουν στην αγορά σαν να είναι καινούργια», τόνισε ο κ. Λάντας, προσθέτοντας ότι πρόθεση του αρμόδιου Υπουργείου είναι να γίνονται πιο αποτελεσματικοί έλεγχοι στα λιμάνια με στόχο την πάταξη του φαινομένου.

Φυσικά σαν συντάκτης του συγκεκριμένου άρθρου οφείλω να πω ότι η δήλωση «Πολλές φορές φέρνουν στην Κύπρο χτυπημένα αυτοκίνητα, τα οποία επιδιορθώνουν και τα βγάζουν στην αγορά σαν να είναι καινούργια» δεν αφορά μόνο στην μη εξουσιοδοτημένη αγορά αλλά πιθανότατα και κάποιους κακούς εισαγωγείς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Είναι γνωστό σε όλους μας τι γίνεται στην αγορά εδώ και χρόνια. Δεν είναι δικαιολογία για να κρυβόμαστε πίσω από τα δάκτυλά μας ρίχνοντας τα σπασμένα αλλού. Το πρόβλημα όμως είναι πρόβλημα και πρέπει να επιλυθεί.

Sources: 
Δ.Τ., Inbusiness