Τεχνολογία

31 Oct, 2017 Ώρα 14:46

Κορυφαίο βραβείο για την BMW Σειρά 6 Gran Turismo

Thumbnail

Στο ετήσιο συνέδριο κατασκευής οχημάτων που πραγματοποιήθηκε στο Bad Nauheim, η BMW Σειρά 6 Gran Turismo απέσπασε το EuroCar Body Award 2017. Μετά το BMW i8 (2014) και την BMW Σειρά 7 (2015), είναι η τρίτη φορά που ένα μοντέλο της εταιρίας κερδίζει τον κορυφαίο τίτλο, σε ένα θεσμό που χρονολογείται από το 2002. Η κριτική επιτροπή που απονέμει το βραβείο στην πιο καινοτόμα δομή αμαξώματος, εντυπωσιάστηκε ιδιαίτερα από την αποδοτική εξέλιξη και φιλοσοφία παραγωγής, καθώς και από τα οφέλη που απολαμβάνει ο πελάτης.

Close

Η Σειρά 6 Gran Turismo που θα κυκλοφορήσει σε όλο τον κόσμο στα τέλη του 2017, τελειοποιεί την αυτοκινητιστική φιλοσοφία την οποία εγκαινίασε η BMW Σειρά 5 Gran Turismo, συνδυάζοντας την άνεση ενός πολυτελούς sedan και την υψηλή αισθητική ενός coupé με απαράμιλλη λειτουργικότητα. Η ευφυής, ελαφριά δομή και η αυξημένη χρήση αλουμινίου και ατσαλιών υψηλής αντοχής στα εξαρτήματα αμαξώματος και πλαισίου, συνετέλεσαν στη μείωση του βάρους της νέας BMW Σειράς 6 Gran Turismo, κατά περίπου 150 κολά συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, ενώ 44 κιλά εξοικονομήθηκαν μόνο από το αμάξωμα. Αυτό βελτιώνει σημαντικά και την αεροδυναμική απόδοση.  

Το εσωτερικό προσφέρει άφθονο χώρο, ενώ η υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων εξασφαλίζει πολύ καλή ορατότητα. Τρία καθίσματα κανονικών διαστάσεων πίσω με πλούσιο χώρο για τα πόδια, εξασφαλίζουν άνεση στο ταξίδι, όπως και η ευρυχωρία στην περιοχή της κεφαλής παρά τη χαμηλότερη γραμμή οροφής. Αυτό είναι αποτέλεσμα βελτιστοποίησης του συστήματος καθισμάτων. Η μονοκόμματη πίσω πόρτα της BMW Σειράς 6 Gran Turismo ανοίγει και κλείνει στάνταρ ηλεκτρικά. Ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι 610 λίτρα και μπορεί να επεκταθεί στα 1800 με την ηλεκτρική αναδίπλωση των καθισμάτων μέσω τηλεχειρισμού.

Close

Έκλεψε την παράσταση η καινοτόμα δομή αμαξώματος της BMW Σειρά 6 Gran Turismo

 

Προηγμένη τεχνολογία

Την 19η έκδοση του θεσμού EuroCar Body παρακολούθησαν 550 ειδικοί αμαξώματος στο Bad Nauheim, στην Έσση. Αντικείμενο του συνεδρίου είναι τα τεχνικά πρότυπα των αμαξωμάτων και η παραγωγή τους, καθώς και η ανάδειξη του πιο καινοτόμου αμαξώματος στον κόσμο στο πλαίσιο του διαγωνισμού EuroCarBody Awards. Τα βραβεία αναγνωρίζουν τα πιο προηγμένα, καινοτόμα αμαξώματα μοντέλων μαζικής παραγωγής. Επί τρεις ημέρες, οι ειδικοί συζήτησαν και αξιολόγησαν δώδεκα υποψηφιότητες, βάσει του κελύφους του αμαξώματος και των ολοκληρωμένων μοντέλων. Για πρώτη φορά, υπήρχαν δύο κατηγορίες συμμετοχών – μία για μοντέλα μεγάλου όγκου παραγωγής και η άλλη για premium οχήματα.

Close
 

Η BMW Σειρά 6 Gran Turismo στο τέλος δεν απέσπασε μόνο το EuroCar Body Award για την premium κατηγορία αλλά συγκέντρωσε και την υψηλότερη συνολική βαθμολογία από τους ανταγωνιστές της. Η 1η θέση της BMW 6 Gran Turismo σε τρεις από τις τέσσερις κατηγορίες τεχνικής αξιολόγησης, αποτέλεσε τη βάση για μία καθαρή, σαρωτική νίκη: τεχνικά, υπερείχε του ανταγωνισμού σε εξέλιξη και δομή, σε απόδοση παραγωγής και ως προς τα οφέλη των πελατών, συγκεντρώνοντας συνολικά 39.10 βαθμούς με άριστα το 50. Το σκορ αυτό την έφερε πολύ μπροστά από τους ανταγωνιστές της.

 

10 Apr, 2025 Ώρα 13:44

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo

Thumbnail

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα. 

Close

Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

 

Close

 

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες,  καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. 

Close

Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.