Γενικά

28 Nov, 2017 Ώρα 10:30

Παγκύπριο Πρωτάθλημα Αναβάσεων By EKO – Νικητής και πρωταθλητής ο Δημήτρης Λάμπρου σε ένα αγώνα γεμάτο θέαμα

Thumbnail

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο 5ος αγώνας του Πρωταθλήματος Αναβάσεων By EKO με την ανάβαση Αγίου Τύχωνα. Τον αγώνα διοργάνωσε με άψογο τρόπο η Λέσχη Αυτοκινήτου Λεμεσού υπό την αιγίδα της Κυπριακής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου.

Close

 

Close

Πολύς ο κόσμος που βρέθηκε στον Άγιο Τύχωνα σε μια ηλιόλουστη μέρα για να παρακολουθήσει τις μάχες σε διάφορες κατηγορίες από κοντά.

Close

Στη μεγάλη κατηγορία Ε2 την πρώτη θέση φλέρταραν τρεις οδηγοί, ο περσινός πρωταθλητής Δημήτρης Λάμπρου, ο τ/κ Deniz Denner και ο Μιχάλης Σοφοκλέους. Ένα πρόβλημα στο limited slip δεν επέτρεψε στον Μιχάλη Σοφοκλέους να δώσει τη μάχη, αφήνοντας τους άλλους δύο να παλέψουν. Τελικός νικητής και πρωταθλητής με μισό δευτερόλεπτο διαφορά στο χρόνο ο Δημήτρης Λάμπρου ο οποίος πανηγύρισε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τον τίτλο του! Δεύτερος και άξιος συγχαρητηρίων ο Deniz Denner με συνοδηγό τον Topcu Omer ενώ τρίτος γενικής ήταν ο Σταύρος Αντωνίου ο οποίος όπως δήλωσε και ο αδελφός του Αντώνης Χρίστου (ο οποίος ήταν 6ος γενικής) έμεινε ευχαριστημένος από την πρώτη ουσιαστική επαφή με το αυτοκίνητο.

 

 

Τέταρτος γενικής ήταν ο Σταύρος Ζήνωνος με το δυνατό EVO 6 του ενώ πρώτος στην RCE1 ήταν ο Αβράμης Αβραάμ ο οποίος επιδιόρθωσε το αυτοκίνητο του μετά το ατύχημα που είχε στις Πλάτρες για να δώσει το παρόν του στον τελεευταίο αγώνα του πρωταθλήματος.

 

 

 

 

Ο Γιώργος Γεωργίου με το ξεχωριστό Extreme Car ήταν έβδομος γενικής ενώ πρώτος στην RC2 ήταν ο Γιώργος Κακουρή με το EVO 9, ακολουθούμενος από τον Chris Αντρέου επίσης στην RC2.

Πρώτος στην RCS αλλά και στην 2WD S ήταν ο Στέλιος Κυθρεώτης της HP Motorsport – ENEOS ο οποίος αν και είχε σοβαρό θέμα με την ανάρτηση του αποφάσισε να τρέξει αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις, ακολουθούμενος από τον Νίκο Σπύρου με το δυνατό Honda του που πάντα εντυπωσιάζει. Πρώτος στην RCS1 ήταν ο Μάριος Κωνσταντινίδης με το VW Golf ο οποίος οδήγησε γρήγορα και σταθερά.

 

 

 

Στους άτυχους της μέρας και ο Φαίδωνας Ιάσωνος ο οποίος είχε θέμα με τον κινητήρα και αποχώρησε αμέσως μετά την πρώτη διαδρομή.

Καλή παρουσία έκανε και ο Χάρης Περίκκος της HP Motorsport – ENEOS με το δεύτερο Honda της ομάδας, ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι ο κ. Νικόλας Ψάλτης της εταιρείας Psaltis Ανταλλακτικά όχι μόνο στήριξε το θεσμό αλλά τρέχει κιόλας σαν συνοδηγός με οδηγό τον Χρίστο Κάττο.

Συγχαρητήρια αξίζουν σε όλους τους οδηγούς που έτρεξαν στον αγώνα αυτό αλλά και στο Πρωτάθλημα Αναβάσεων by EKO. Ένα πρωτάθλημα που αφήνει τις καλύτερες παρακαταθήκες για το πρωτάθλημα του 2018.

Ιδιαίτερα, αξίζει να δώσουμε συγχαρητήρια στον πρωταθλητή της 2WD S Χρήστο Πολυκάρπου ο οποίος και απουσίασε από τον τελευταίο αγώνα αλλά ήταν παρών στη διοργάνωση, και ο οποίος ετοιμάζει ήδη το δυνατό του BMW για την επόμενη αγωνιστική χρονιά. Ο Χρήστος ήταν ένας από τους βασικότερους συντελεστές της επιτυχίας της φετινής διοργάνωσης.

 

 

Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου έχει προχωρήσει σε καινοτομίες στο χώρο των αναβάσεων, αφού έχει δημιουργήσει Επιτροπή Αναβάσεων, υπό την εποπτεία του αθλητή αναβάσεων και μέλους της Ομοσπονδίας Χρήστου Πολυκάρπου με την αρμοδιότητα να εντοπίζουν – δεχόμενοι και τις εισηγήσεις αθλητών – να ελέγχουν και να καταρτίζουν διαδρομές οι οποίες είναι κατάλληλες για αγώνες αναβάσεων και τις οποίες εφόσον είναι κατάλληλες, να τις παραδίδουν στα Σωματεία τα οποία θα είναι δεσμευμένα να επιλέξουν κάποιες από τις εγκεκριμένες αυτές διαδρομές.

Παράλληλα, ο promoter του Πρωταθλήματος Αναβάσεων ο οποίος είναι και αθλητής στους αγώνες, Στέλιος Κυθρεώτης, δήλωσε:

«Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συναθλητές μου, τους χορηγούς και υποστηρικτές καθώς και την Κυπριακή Ομοσπονδία αφού περνώντας αρκετές δυσκολίες με διαδρομές που δεν είχαν ενδιαφέρον, ή/και με περιορισμένες συμμετοχές, καταφέραμε όλοι μαζί να φέρουμε τον κόσμο πίσω στους αγώνες. Μιλώντας με τους συναθλητές μου, αλλά και με αρκετό φίλαθλο κόσμο, όλα δείχνουν πως το πρωτάθλημα που ετοιμάζουμε για το 2018 θα είναι ακόμα πιο δυνατό, μιας και αρκετοί φίλοι μας έχουν ήδη δηλώσει ότι θα συμμετέχουν στο πρωτάθλημα. Να πούμε μόνο ότι το 2018, όχι από τον πρώτο αγώνα αλλά σε επόμενο αγώνα, αναμένεται η επιτροφή του πρωταθλητή Μάικ Χαραλάμπους, αλλά και πολλών άλλων. Εμείς από την πλευρά μας με τη δύναμη της προβολής του Car.com.cy και του Ομίλου μας, της Digital Tree, αλλά και με τις μέχρι τώρα εμπειρίες μας στο χώρο, σε συνεργασία με τη νέα επιτροπή αναβάσεων και την Ομοσπονδία, θα κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να έχουμε μία ακόμη καλή αγωνιστική χρονιά με περισσότερες συμμετοχές και πιο ενδιαφέρουσες διαδρομές, Eυχαριστώ ξανά τόσο την εταιρεία ΕΚΟ για τη βασική χορηγία του πρωταθλήματος αλλά και την εταιρεία Psaltis Ανταλλακτικά για τη στήριξη».

 

Βασικός χορηγός του πρωταθλήματος Αναβάσεων είναι η ΕΚΟ και η ΕΚΟ Racing 98

Χορηγοί είναι η εταιρεία Psaltis Ανταλλακτικά

Υποστηρικτές είναι η Online πλατφόρμα Deliveryman.com.cy και ο Phileas Guides.

Χορηγός επικοινωνίας είναι η μεγαλύτερη κυπριακή ιστοσελίδα αυτοκινήτου, το Car.com.cy

Μεγάλο ευχαριστώ στην Ν Psillos Mobiles για τις πολλές του φωτογραφίες. Δείτε τις εδώ.

22 Nov, 2024 Ώρα 18:30

O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000

Thumbnail

Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του. 

Close

Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.  

Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα. 

Close

 

 

Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία 

Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars. 

H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.

«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT». 

 

Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του. 

 

Close

 

Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο 

Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει. 

Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα. 

Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ. 

Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.