Επίσημο: Lamborghini Urus

Η αναμονή τελείωσε, το ίδιο και τα αμέτρητα teasers και διαρροές. Η Lamborghini -με κάθε επισημότητα- επιστρέφει στην SUV κατηγορία, με την Urus, ένα μοντέλο, που σύμφωνα με τους Ιταλούς δεν υπάρχει όμοιο του. Αυτό είναι το τρίτο της εταιρίας από την Sant’Agata, με το Super Sport Utility Vehicle της να δημιουργεί μια νέα πτυχή στην κατηγορία των πολυτελών SUV, καθώς θέτει νέα standards σε δύναμη, απόδοση και δυναμική οδήγησης, που μαζί με τον ασύγκριτο σχεδιασμό της, την πολυτέλεια της και την καθημερινή της χρηστικότητα την καθιστούν μοναδική.

 

 

Η Lamborghini έχει παράδοση να ονομάζει τα αυτοκίνητά της από διάσημους ταύρους. Και η Urus δεν αποτελεί εξαίρεση. Συνεχίζοντας αυτή την παράδοση, για το super SUV της η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία έδωσε το όνομα του ταύρου Urus, επίσης γνωστός ως Aurochs. Αυτός είναι ένας από τους πιο μεγάλους, άγριους προγόνους των κατοικίδιων βοοειδών. Αν και ο Urus δεν είναι τεχνικά ισπανικός ταύρος, είναι παρόμοιος σε εμφάνιση με τους ταύρους που “αγωνίζεται” στις σημερινές αρένες.

Η Urus είναι αναμφισβήτητα μια Lamborghini. Αποτελώντας την έκδοση παραγωγής του concept που είδαμε πριν πεντέμισι χρόνια, και αντλώντας στοιχεία από τα supercar μοντέλα της, που είναι θεμελιώδη για την κληρονομιά της, η Urus έχει εξαιρετικές αναλογίες και κραυγαλέα εμφάνιση.

 

 
 

Κάθε επιφάνεια της Urus συμβάλλει σαφώς στην αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου, με το εμπρός splitter και τις πολύ μεγάλες εισαγωγές αέρα να διασφαλίζουν τη βέλτιστη ροή του αέρα. Σε συνδυασμό με τις εκτεταμένες καλυμμένες περιοχές του πατώματος, τα αεροδυναμικά πτερύγια στις εξωτερικές άκρες των πίσω παραθύρων, και την “πλωτή” πίσω αεροτομή μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση.

Σύμφωνα με την Lamborghini, η Urus είναι το νέο σημείο αναφοράς για τα SUV και μια αληθινή Lamborghini. Είναι χτισμένη πάνω στην πλατφόρμα MLB Evo του VW Group, την ίδια που χρησιμοποιεί η Bentley Bentayga, η Porsche Cayenne, και πολλά μοντέλα της Audi (Q5, Q7, Α4, Α5, Α7, Α8), με το βάρος του αμαξώματος να μην ξεπερνά τα 2.200 κιλά.

 

 
 

Το πλαίσιο είναι ένα μείγμα από αλουμίνιο και χάλυβα, ενώ και στο αμάξωμα έχει χρησιμοποιηθεί αλουμίνιο σε κάποια μέρη, όπως στις πόρτες. To μήκος της Urus αγγίζει τα 5.112 χλστ., το πλάτος τα 2.016 χλστ., και το ύψος τα 1.638 χλστ., ενώ το μεταξόνιο τα 3.003 χλστ. Η εμφάνιση της είναι επιβλητική, καθώς σε σύγκριση με τα άλλα SUV του VW Group, το ύψος της Urus είναι κατά 10 εκατοστά πιο χαμηλό, που μαζί με την κεκλιμένη γραμμή της οροφής, χαρίζουν στην Urus μια σαφώς πιο επιθετική όψη.

Κάτω από το μυώδες καπό της Urus υπάρχει ο αλουμινένιος 4,0-λιτρος twin-turbo V8 κινητήρας, που κινεί μεταξύ άλλων την νέα Porsche Cayenne Turbo. Είναι η πρώτη φορά που τοποθετείται turbo κινητήρας σε μοντέλο της Lamborghini, κάτι που αντικατοπτρίζει την χρηστικότητα του αυτοκινήτου. Ειδικά σε συνθήκες εκτός δρόμου απαιτείται ψηλή ροπής σε χαμηλές στροφές, κάτι που μπορεί να διασφαλιστεί μόνο από έναν τέτοιο κινητήρα, παρέχοντας παράλληλα βέλτιστη ανταπόκριση και αποτελεσματικότητα.

 

 

Η απόδοση του φτάνει τα 650 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., με τον κόφτη να “μπαίνει” στις 6.800 σ.α.λ.. Η μέγιστη ροπή ανέρχεται στα 850 Nm, διαθέσιμη από τις 2.250 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ., με την ειδική ισχύ της Urus να είναι 162,7 άλογα ανά λίτρο, και την αναλογία κιλών ανά ίππο στο 3.38, καθιστώντας το SUV με την καλύτερη αναλογία κιλών ανά ίππο.

Η Urus διαθέτει αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων οκτώ ταχυτήτων, με μετατροπέα ροπής. Το συμπαγές ηλεκτρο-υδραυλικά ελεγχόμενο πλανητικό κιβώτιο παρέχει πολύ κοντές σχέσεις μετάδοσης στις πρώτες σχέσεις, και μακρύτερες στις επόμενες. Έτσι, η Urus επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα, από τα 0-200 χλμ/ώρα σε 12,8 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 305 χλμ/ώρα.

 

 

Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, με το σύστημα τετρακίνησης να είναι ιδανικά ρυθμισμένο για ασφαλής και υψηλής απόκρισης δυναμική οδήγησης σε κάθε δρόμο και επιφάνεια, σε όλες τις καιρικές συνθήκες. Το κεντρικό διαφορικό -αυτόματου κλειδώματος- Torsen παρέχει μέγιστο έλεγχο και ευελιξία σε όλες τις συνθήκες, ιδιαίτερα σε εκτός δρόμου διαδρομές. Σε νορμάλ συνθήκες η ροπή είναι χωρισμένη 40/60 στον μπροστά/πίσω άξονα, ενώ μπορεί να φτάσει σε μέγιστη τιμή 70% εμπρός ή 87% πίσω.

Ο οδηγός θα έχει την δυνατότητα να επιλέξει μεταξύ έξι προγραμμάτων, τα οποία επιλέγονται από το Tamburo, τον διακόπτη στην βάση της κεντρικής κονσόλας. Αυτά είναι τα εξής: Strada (για καθημερινή χρήση στον δρόμο), Sport (για πιο σβέλτες μετακινήσεις), Corsa (για χρήση εντός πίστας), Sabbia (για κίνηση σε άμμο), Terra (για κίνηση εκτός δρόμου) και Neve (για κίνηση στο χιόνι).

H Urus είναι ένα πολυτελές SUV και δεν το κρύβει, παραμένει όμως ένα δυναμικό supercar. Ο σχεδιασμός και το φινίρισμα του εσωτερικού αντανακλούν αυτό του εξωτερικού από άποψη χρωμάτων και εξατομίκευσης. Αναπόφευκτα, όμως, η καμπίνα του ιταλικού SUV φέρει αρκετά στοιχεία από την Audi.

 

 

Πιο συγκεκριμένα, στο κέντρο της κονσόλας υπάρχει η μεγάλη οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, 10,1 ιντσών, ενώ λίγο πιο κάτω υπάρχει άλλη μια οθόνη για τον έλεγχο του κλιματισμού, όμοια με αυτή που έχουμε δει στα νέα A8 και A7, η οποία έχει διαγώνιο 8,6 ίντσες.

Ο -12,3 ιντσών- πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός, διαθέτοντας την έκδοση της δεύτερης γενιάς του Virtual Cockpit της Lamborghini. Ακόμα, υπάρχουν εξαγωνικοί αεραγωγοί, που χαρίζουν στην καμπίνα μια σπορ εμφάνιση, ενώ τα πάντα είναι επενδυμένα με δέρμα.

Από θέμα χώρων, η Urus μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες, με τον χώρο αποσκευών να έχει χωρητικότητα 616 λίτρων, που φτάνει μέχρι τα 1.596 λίτρα.

Sources: 
Autoblog