Ειδήσεις

07 Feb, 2018 Ώρα 12:39

Πώς η Supra έγινε ακριβότερη από την Ferrari

Thumbnail

Ο καιρός, όπως και τα αυτοκίνητα, μας αρέσει περισσότερο όταν γυρίζει. Για την ύπαρξη ποικιλίας, την αποφυγή της ρουτίνας και το γενικότερο ενδιαφέρον στη ζωή. Δες το “The Fast and The Furious“. Από αφοσιωμένη ταινία street racing και αυτοκινητόβιας κουλτούρας, εξελίχτηκε σε ένα γραφικό franchise ταινιών δράσης όπου κοντράκηδες και κλέφτες βίντεο (εξαιρείται ο Hobbs που είναι σκληρό μαχήμι) έχουν φτάσει να μάχονται (και να πελατώνουν) κομάντο της SAS, πράκτορες της CIA, ενώ σειρά δεν αποκλείεται να πάρουν ο Darth Vader με τους Χ-Μen.

Close

Στα καλά “γυρίσματα” του καιρού, πάμε στην αρχή. Στην πρώτη -και μακράν καλύτερη- ταινία της σειράς. Θυμάσαι τον γλίτση οδηγό της Ferrari με την ξανθιά γλάστρα δίπλα, που απαντάει στην ερώτηση του Brian “-Πόσο πάει;” με ένα οκνηρό “-Παραπάνω απ’όσα μπορείς να διαθέσεις, ψηλέ”. Στη συνέχεια πατάει κι ένα ξερόγκαζο ως άλλο ερωτικό κάλεσμα, βέβαιος για τη νίκη της πανάκριβης Ιταλίδας

 

Close
 
 

Άσχετα από το “χωνί” που κατανάλωσε, δεν είχε άδικο. H 355 Spider που οδηγούσε, κόστιζε καινούργια περί τις 140.000 δολάρια. Η Supra, από την άλλη, ίσα που ξεπερνούσε τις 55 στην πλουσιότερη έκδοση. Αν υποθέσουμε πως αυτή που φιλοξενεί το δίδυμο Dom-Brian κουβαλάει αναβαθμίσεις ύψους 15 χιλιάδων (όπως αναφέρει ο Jesse όταν αντικρίζει το κουφάρι που του παρουσιάζει ο Brian) φτάνουμε αισίως τα 75 χιλιάρικα. Τα μισά, δηλαδή, από το ιταλικό υπεραυτοκίνητο.

Σήμερα, ωστόσο, ο τροχός έχει αλλάξει καρέ. Η Supra θεωρείται τοτέμ της ιαπωνικής κουλτούρας και μνημείο αυτοκινητικής κληρονομιάς. Υπό κανονικές συνθήκες, οι τιμές στα μεταχειρισμένα (πάντα στην Αμερική) κυμαίνονται από 30 μέχρι 45 χιλιάδες. Από τη στιγμή, όμως, που η Toyota ανακοίνωσε πως η νέα Supra (αν διατηρήσει το όνομα, δηλαδή) δεν θα διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο και θα παράγει μάξιμουμ “μόλις” 33ο ίππους (όσους και η 4η γενιά), οι τιμές φούσκωσαν περισσότερο κι από τις τουρμπίνες του 2JZ. Πλέον, υπάρχουν μουρλοί που ζητάνε μέχρι και 100.000, με τις νορμάλ περιπτώσεις να αρκούνται σε 60 με 65 χιλιάδες.

Close

 

 

Στην αντίπερα όχθη, η 355 δεν γέρασε το ίδιο ζηλευτά. Ενώ είναι μια από τις πιο αισθησιακές Ferrari που έχουν κυκλοφορήσει, μένει πίσω από θέμα ιστορικού αντικτύπου. Πέρα από την πρεμιέρα για το ημιαυτόματο κιβώτιο και την αυλαία για τα pop-up φωτιστικά σώματα, το Μαρανέλο έβγαλε δυνατότερες, γρηγορότερες και πιο φωνακλούδες V8 παρουσίες. Η εμφάνιση παραμένει σαγηνευτική, ειδικά σε σχέση με την 360 που την διαδέχτηκε, όμως δεν είναι αρκετή για να κρατήσει ψηλά την τιμή της μετοχής. Μια F355 σε άριστη κατάσταση και με “χτένι”, δεν κοστολογείται παραπάνω από 50-55 χιλιάδες δολάρια. Και εδώ υπάρχουν φρενοβλαβείς που θέλουν μέχρι και 200.000, όμως ο μέσος όρος διαμορφώνεται περίπου 5 χιλιάδες κάτω σε σχέση με τον αντίστοιχο της Supra.

Αν τυγχάνει να οδηγείς μια 355, καταρχάς συγχαρητήρια. Δευτερευόντως, το νου σου ποιον προκαλείς σε “άνοιγμα” και, προς Θεού, μην ανοίξεις κουβέντα με κάτοχο Supra MKIV. Δύσκολο ματς, από όλες τις απόψεις.

30 Sep, 2025 Ώρα 09:01

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda

Thumbnail

Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για  την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.

Close

Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

 

Close

 

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.

Close

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.

Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.

Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.