Ειδήσεις

16 Feb, 2018 Ώρα 13:28

ΜΟΤ για μοτοσυκλέτες στην Κύπρο - Τι πρέπει να γνωρίζουμε!

Thumbnail

Την εισαγωγή του θεσμού της τεχνικής επιθεώρησης των μοτοσικλετών πέραν των 125 κυβικών εκατοστών από το 2021, προνοεί εναρμονιστική νομοθεσία, που τροποποιεί τον Περί Μηχανοκινήτων Οχημάτων Νόμο.

Close

Ο τροποποιητικός νόμος και οι σχετικοί κανονισμοί, που εισαγάγουν στο εθνικό δίκαιο την οδηγία 2014/45, συζητήθηκαν σήμερα στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Μεταφορών, στην πρώτη της συνεδρία μετά την ανάπαυλα για τις γιορτές των Χριστουγέννων και τις προεδρικές εκλογές.

Όπως ανέφερε εκπρόσωπος της Νομικής Υπηρεσίας, η οδηγία θα πρέπει να ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο μέχρι τις 26 Μαρτίου του τρέχοντος έτους, καθώς η Κυπριακή Δημοκρατία έχει λάβει αιτιολογημένη γνώμη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Close

Η οδηγία καθορίζει διάφορα θέματα, από τον εποπτικό φορέα και τα προσόντα του προσωπικού, νέα σημεία ελέγχων στην επιθεώρηση των οχημάτων (όπως το κεντρικό διαγνωστικό σύστημα του αυτοκινήτου), την ανταλλαγή πληροφοριών με άλλες εθνικές αρχές, την κατηγοριοποίηση αστοχιών για τις οποίες ελέγχεται ένα όχημα, με τη σημαντικότερη αλλαγή να αφορά στη θέσπιση τεχνικών ελέγχων μοτοσικλετών πάνω των 125 κυβ. εκατοστών.

 

Close

 

«Η σοβαρότερη αλλαγή που προτάθηκε από την ΕΕ είναι ότι θα γίνεται περιοδικός τεχνικός έλεγχος των μοτοσικλετών από 125 κυβ. εκατοστά και άνω κάθε πέντε χρόνια», ανέφερε σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνεδρίας ο Πρόεδρος της Επιτροπής Γιώργος Προκοπίου, προσθέτοντας πως αυτό θα ισχύσει από το 2021 και μετά.

Εξήγησε ακόμη πως μέχρι τώρα, δεν διεξάγεται τεχνικός έλεγχος σε μοτοσικλέτες γενικότερα, παρά μόνο στις μοτοσικλέτες ενοικιάσεως που διεξάγεται κάθε δύο χρόνια.

Ο Διευθυντής του Τμήματος Οδικών Μεταφορών (ΤΟΜ), Σωτήρης Κωλέτας εξήγησε ότι η οδηγία αφήνει στη διακριτική ευχέρεια των κρατών να καθορίσουν τη συχνότητα των τεχνικών ελέγχων στις μοτοσικλέτες.

«Εμείς θεωρήσαμε ότι η περίοδος των 5 χρόνων για τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο των μοτοσικλετών είναι ικανοποιητική», είπε, εξηγώντας πως βάσει στατιστικών στην ΕΕ τα οδικά ατυχήματα που οφείλονται σε καθαρά τεχνική βλάβη τόσο μοτοσικλετών όσο και αυτοκινήτων ανέρχονται σε λιγότερο από 3%. Σημειώνεται ότι ο τεχνικός έλεγχος των αυτοκινήτων γίνεται κάθε δύο χρόνια, ενώ τα οχήματα δημόσιας χρήσης κάθε χρόνο.

Ο κ. Κωλέτας είπε παράλληλα πως υπήρχε γενικότερο θέμα για τη μη επιπλέον επιβάρυνση των πολιτών.

Ο επικεφαλής του ΤΟΜ ανέφερε ακόμα πως αν και το θέμα των τελών επιθεώρησης μοτοσικλετών θα καθοριστεί σε κατοπινό στάδιο, σε πρώτο στάδιο εξετάζεται η τιμή των €25.

Σύμφωνα με τον κ. Κωλέτα, τα συνεργεία που θα διεξάγουν τους τεχνικούς ελέγχους μοτοσικλετών θα πρέπει να εξασφαλίσουν διαφορετικά μηχανήματα, αφού τα σημεία ελέγχου είναι διαφορετικά και λιγότερα απ’ ότι στον τεχνικό έλεγχο που διεξάγεται στα αυτοκίνητα.

Στη συνεδρία η ΠΟΒΕΚ έθεσε ζητήματα που απορρέουν από τη Λευκή Βίβλο της ΕΕ και την οδηγία, όπως τον ετήσιο έλεγχο οχημάτων που συμπληρώνουν τα 160.000 χιλιόμετρα, ή την υποχρεωτική επιθεώρηση οχημάτων που μεταβιβάζονται. Ζήτησαν επίσης τη διαφορετική αντιμετώπιση των ιστορικών οχημάτων.

Απαντώντας, ο κ. Κωλέτας είπε πως η οδηγία αφήνει στη διακριτική ευχέρεια τη θέσπιση ετήσιου ελέγχου σε οχήματα που έχουν διανύσει πέραν των 160.000 χλμ, προσθέτοντας πως στην Κύπρο δεν υπάρχουν συνθήκες οδήγησης και χρήσης των αυτοκινήτων όπως έχουν τα άλλα κράτη-μέλη λόγω των μικρών αποστάσεων που διανύονται. «Δεν χρειάζεται αυτή η συχνή επιθεώρηση. Αν εισαγάγουμε τέτοιες πρόνοιες, θα επιφέρουμε περισσότερο κόστος στον κόσμο», είπε.

Συμπλήρωσε τέλος ότι στην Κύπρο γίνονται κάθε χρόνο 100.000 μεταβιβάσεις και μια επιβολή τεχνικού ελέγχου θα σήμαινε σημαντική οικονομική επιβάρυνση.

19 Apr, 2024 Ώρα 13:45

Η περιοχή του πλανήτη όπου απαγορεύονται όσα Ι.Χ. είναι εξοπλισμένα με αυτόνομη οδήγηση

Thumbnail

Την ώρα που σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αναπτύξουν ακόμα πιο προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, μια επαρχία του Καναδά κάνει την δική της… «επανάσταση».

Close

Η Βρετανική Κολομβία επικαιροποίησε πρόσφατα τον νόμο για τα μηχανοκίνητα οχήματα, απαγορεύοντας τη χρήση οχημάτων που είναι εξοπλισμένα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3. Αυτό δεν είναι απλώς μια απαγόρευση της χρήσης τέτοιων συστημάτων. Ο νόμος καθιστά παράνομη ακόμα και την απλή οδήγηση οποιουδήποτε αυτοκινήτου έχει στον εξοπλισμό του σύστημα επιπέδου 3, είτε το χρησιμοποιείτε είτε όχι.

 

Close

 

Οι επικαιροποιημένοι κανόνες υπογράφηκαν στις 18 Μαρτίου και τέθηκαν σε ισχύ στις 5 Απριλίου. Αυτή τη στιγμή στην αγορά υπάρχουν δύο μοντέλα που παρέχουν αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, και είναι η Mercedes-Benz S-Class και η EQS του 2024 τα συστήματα των οποίων έχουν εγκριθεί μόνο για περιορισμένη χρήση στην Καλιφόρνια και τη Νεβάδα, με ταχύτητες κάτω από τα 65χλμ./ώρα.

Close

Αν σας πιάσουν να οδηγείτε Ι.Χ. με αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3, τα πρόστιμα κυμαίνονται από 368 έως 2.000 δολάρια σε καναδικό νόμισμα ή ακόμη και έξι μήνες φυλάκιση.

“Αυτοί οι νέοι κανονισμοί θα κρατήσουν τους ανθρώπους ασφαλέστερους στους δρόμους μας και θα ενθαρρύνουν ακόμη περισσότερο τη χρήση των ενεργών μεταφορών”, δήλωσε ο Rob Fleming, υπουργός Μεταφορών και Υποδομών.