Γενικά

02 Mar, 2018 Ώρα 09:04

DTM 2018: Λιγότερη αεροδυναμική, τι αλλάζει στους κανονισμούς

Thumbnail

Δύο και κάτι μήνες απέμειναν για την πρεμιέρα του νέου πρωταθλήματος του DTM στην πίστα του Hockenheim και στο φως της δημοσιότητας ήρθαν οι αλλαγές σε τεχνικούς και αγωνιστικούς κανονισμούς. Έμφαση δίνεται, πλέον, στην αεροδυναμική των νέων εκδόσεων των RS 5 DTM , M4 DTM και C 63 DTM και η λογική “καλύτεροι αγώνες μέσω και λόγω της λιγότερης αεροδυναμικής απόδοσης των 18 αγωνιστικών” θα χαρακτηρίζει την αγωνιστική χρονιά. Ως εκ τούτου, τα αυτοκίνητα θα γίνουν περισσότερο απαιτητικά, κάτι το οποίο ήταν απαίτηση καθόλη τη διάρκεια του 2017 απ΄τους οδηγούς και τις ομάδες. Επίσης, σήμερα “πάτησαν” πίστα τα νέα αγωνιστικά και οι οδηγοί συμπλήρωσαν τους πρώτους γύρους για το 2018 στην Vallelunga. Πιο συγκεκριμένα, για την Audi, o Jamie Green και ο πρωταθλητής Rene Rast βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι του RS 5 DTM, η BMW έστειλε τον Marco Wittmann και το πρωτοεμφανιζόμενο Phillip Eng να πάρουν γεύση απ΄την Μ4 DTM και, τέλος, για λογαριασμό της Mercedes, oι Pascal Wehrlein, Gary Paffett και Lucas Auer οδήγησαν την C 63 DTM. Το πρώτο τεστ δοκιμών θα ολοκληρωθεί στις 3 του μήνα.

Close

 

Τεχνικοί Κανονισμοί

Close

Όπως προαναφέραμε, οι αλλαγές για το 2018 εντοπίζονται κυρίως στο αεροδυναμικό πακέτο των αγωνιστικών. Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, οι κυριότερες αλλαγές που εντοπίζουμε είναι στο πτερύγιο που ονομάζεται “aero-flick”, που πλέον είναι ένα αντί δύο της περσινής χρονιάς,σημαντικά μικρότερο σε μέγεθος, ενώ η μπροστινή ποδιά εναρμονίζεται με τους νέους κανονισμούς.

 

Close

 

Συνεχίζοντας στο πλάι, παρατηρούμε ότι το αεροδυναμικό κανάλι έχει απλοποιηθεί, λείπει το αντίστοιχο aero-flick, το side plate κάτω από την πόρτα λάμπει διά της απουσίας του και τα αεροδυναμικά βοηθήματα στην περιοχή των πίσω τροχών δεν υπάρχουν πια. Τέλος, το πίσω μέρος είναι πιο “ομογενοποιημένο”με στοχευμένες αλλαγές και έχει διατηρηθεί η βασική γεωμετρία. Συνεπώς, με όλες τις αλλαγές στο αεροδυναμικό πακέτο, η M4 DTM (εν προκειμένω) παράγει λιγότερη αεροδυναμική, έχει μειωθεί ο συντελεστής οπισθέλκουσας και, αναλόγως τη χάραξη της πίστας, θα δούμε και μεγαλύτερη τελική ταχύτητα.

 

 

Έτσι, εξαιτίας της λιγότερης αεροδυναμικής, οι οδηγοί θα πρέπει να φρενάρουν νωρίτερα και να επιταχύνουν αργότερα στην έξοδο της στροφής και θα πρέπει να “παίζουν” περισσότερο με το τιμόνι στις στροφές, προτού πατήσουν γκάζι ξανά.

 

 

 

Αγωνιστικοί κανονισμοί

Έχουμε ήδη ξεχάσει το αναχρονιστικό μέτρο των επιπρόσθετων βαρών ανάλογα με τις επιδόσεις του κάθε οδηγού στον αγώνα που εν πολλοίς καθόριζε το αποτέλεσμα του αγώνα, και το βάρος των αγωνιστικών θα παραμείνει αμετάβλητο και στους 20 αγώνες. Το ελάχιστο συνολικό βάρος (αυτοκίνητο, οδηγός και εξοπλισμός) ανέρχεται στα 1.115 κιλά, ενώ το αντίστοιχο ελάχιστο βάρος του αυτοκινήτου στα 1.031 κιλά. Συγχρόνως, λόγω και των δύο παραπάνω αγώνων φέτος, οι κινητήρες που θα έχουν στη διάθεσή τους οι ομάδες θα είναι πλέον 8 κι όχι 7, όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος. Επίσης, οι ομάδες θα έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν κατά ένα μέλος τον αριθμό των μηχανικών για τα pit stops. O Michael Bernard, επικεφαλής του τεχνικού τμήματος του DTM, δήλωσε για τις αλλαγές αυτές:

Oι κινητήρες του DTM έχουν σχεδιαστεί για τη μέγιστη χιλιομετρική απόδοση και θέλουμε να αποτρέψουμε οι κινητήρες να υπερβαίνουν το όριο αυτό. Η ITR αύξησε τον αριθμό αγώνων από εννέα γύρους σε δέκα, με τον γύρο στο Brands Hatch να είναι διήμερος χωρίς τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής. Αυτό σημαίνει ότι μιλάμε για 450 με 500 αγωνιστικά χιλιόμετρα παραπάνω. Για να ανταποκριθούμε στα νέα δεδομένα, επιλέξαμε την πιο ευνοϊκή λύση. Έτσι, αντί των εφτά κινητήρων, οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους 8 κινητήρες για τα έξι αυτοκίνητά τους που θα μπορούν να αλλαχθούν χωρίς ποινή.

Η διαδικασία της επανεκκίνησης “τύπου Indy-Car” ,που εφαρμόστηκε πέρσι για πρώτη φορά, μπορεί να δίχασε αρχικά τους αγωνιζόμενους λόγω των ασαφειών των κανονισμών, αλλά φέτος η κατάσταση θα είναι πιο ξεκάθαρη, καθώς ορίζεται αυστηρά ότι ο επικεφαλής του αγώνα είναι αυτός που οριοθετεί την ταχύτητα. Μόλις επιταχύνει, η πράσινη σημαία είναι κυματισμένη και τα κόκκινα φώτα είναι απενεργοποιημένα. Η επιτάχυνση επιτρέπεται μόνο στο προκαθορισμένο τμήμα μεταξύ της πρώτης λευκής γραμμής και της γραμμής τερματισμού. Κανένα αυτοκίνητο δεν επιτρέπεται να βγαίνει από το σχηματισμό πριν περάσει τη γραμμή τερματισμού.

Στην ούτως ή άλλως περιορισμένη επικοινωνία μεταξύ οδηγού και ομάδας μέσω του ασυρμάτου, μελλοντικά το pit board θα χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης ή εισόδου στα pits και η “ιδιότυπη” αυτή επικοινωνία θα γίνεται με γράμματα ή σύμβολα εγκεκριμένα από την DMSB. Υποτίθεται, με αυτό τον τρόπο, θα ελαχιστοποιηθούν οι στρατηγικές εκ μέρους των ομάδων.

Στο τελευταίο τεστ δοκιμών, που θα λάβει χώρα στο Hockenheim από τις 9 έως τις 12 Απρίλη, θα παρουσιαστούν οι 18 οδηγοί και τα αυτοκίνητά τους και τρεις εβδομάδες αργότερα, στην ίδια πίστα, όπως κάθε χρόνο, θα σβήσουν για πρώτη φορά τα πέντε πράσινα φώτα για το 2018.

22 Nov, 2024 Ώρα 18:30

O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000

Thumbnail

Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του. 

Close

Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.  

Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα. 

Close

 

 

Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία 

Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars. 

H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.

«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT». 

 

Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του. 

 

Close

 

Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο 

Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει. 

Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα. 

Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ. 

Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.