Νέα μοντέλα

06 Mar, 2018 Ώρα 17:13

Προκαλεί η Ferrari 488 Pista

Thumbnail

Όπως συμβαίνει παραδοσιακά, στα εγκαίνια της έκθεσης της Γενεύης, στο περίπτερο της φημισμένης ιταλικής μάρκας, επικράτησε και φέτος το αδιαχώρητο. Ο λόγος ήταν η παγκόσμια πρεμιέρα της 488 Pista.

Close

Εκατοντάδες εκπρόσωποι του Τύπου συγκεντρώθηκαν στο stand της Ferrari για να παρακολουθήσουν τα αποκαλυπτήρια του νέου μέλους του cavallino rampante. Οι μηχανικοί του Maranello δημιούργησαν ένα εξαιρετικό supercar με αγωνιστικό DNA και εκπληκτικές επιδόσεις. 

 

Close

 

Close

Η 488 Pista αποτελεί την «σκληροπυρηνική» εκδοχή της GTB. Είναι ελαφρύτερη κατά 90 κιλά, χάρη στη χρήση carbon σε σπόιλερ, προφυλακτήρες, πτέρυγα, ζάντες και κάλυμμα του κινητήρα, με το συνολικό βάρος να ανέρχεται στα 1.280 κιλά. Για τη βελτίωση της αεροδυναμικής έχουν υιοθετεί στοιχεία από τα αγωνιστικά οχήματα. Το εμπρόσθιο S-Duct προέρχεται από την F1, οι διαχύτες έχουν μεγαλύτερη γωνία κλίσης, ενώ τα πρωτοποριακά συστήματα «Side-Slip Angle Control System», «E-Diff3» και «F1-Trac» περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό. 

Επίσης, υπάρχει το «Ferrari Dynamic Enhancer», ένα προηγμένο σύστημα που ρυθμίζει αυτόματα την πίεση από τις δαγκάνες των φρένων, βελτιώνοντας την συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις στροφές. Η ιταλική εταιρεία κάνει λόγο για ένα supercar με κορυφαία αγωνιστική αίσθηση και απόλυτη ακρίβεια τόσο στην πίστα όσο και στον δημόσιο δρόμο, υπακούοντας πιστά στις εντολές του οδηγού, ακόμη και αν αυτός δεν είναι επαγγελματίας. 

Βελτιώσεις έχουν γίνει σε ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης και κιβώτιο ταχυτήτων, με τον ήχο να συναρπάζει σε κάθε αλλαγή των σχέσεων και βύθισμα του ποδιού στο γκάζι. Οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε αγωνιστικού τύπου καθίσματα, με το ταμπλό και το κεντρικό τούνελ να αποτελούνται από ανθρακονήματα. 

Για την κίνηση φροντίζει ο πανίσχυρος V8 3.9 λίτρων biturbo κινητήρας, ο οποίος στην περίπτωση της 488 Pista αποδίδει 720 ίππους και 770 Nm στις 3.000 σ.α.λ. και μάλιστα με 7η σχέση στο κιβώτιο. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε 2,85 δευτερόλεπτα και τα 200 χλμ./ώρα σε 7,6΄΄, ενώ η τελική ταχύτητα ξεπερνά τα 340 χλμ./ώρα. 

12 Sep, 2025 Ώρα 13:18

Volkswagen ID. Cross Concept

Thumbnail

Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Close

 

 

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

 

Close

 

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.

Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

 

Close

 

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.

Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

 

 

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.

Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

 

 

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.