Rally

15 Mar, 2018 Ώρα 09:00

Ράλι Μεξικό 2018: Νίκη και κορυφή για την ομάδα της Ford

Thumbnail

Ο πρώτος οδηγός της ομάδας της Ford, Sebastien Ogier, έφυγε από το ράλι του Μεξικό όχι μόνο με μια εκπληκτική νίκη αλλά και με τους βαθμούς που τον ανεβάζουν στην πρώτη θέση της βαθμολογίας. 

Close

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2017 πήρε τα ηνία στο μέσο του δευτέρου σκέλους αφού την πρώτη μέρα «καθάριζε» το δρόμο μιας και ξεκινούσε πρώτος. Κατάφερε να φτιάξει ένα προβάδισμα 35 δευτερολέπτων το βράδυ του Σαββάτου και ξεκίνησε την Κυριακή με στόχο να εξασφαλίσει τη δεύτερη του φετινή νίκη. Ο κοντινότερους του αντίπαλος ήταν ο Kris Meeke ο οποίος υπέπεσε σε ένα λάθος για να χρεωθεί άλλα 47 δευτερόλεπτα, κάτι που έδωσε την ευκαιρία στον οδηγό της Ford Να κλειδώσει τη νίκη. Με αυτό τον τρόπο,  Γάλλος κατάφερε να αντιστρέψει το μέτριο ξεκίνημα της Παρασκευής και να πάρει μια σημαντική νίκη για τη συνέχεια.

Close

 

Close

 

Χάρη στη δεύτερη του νίκη στο φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, ο Sebastien Ogier πήρε κεφάλι στη βαθμολογία οδηγών. Συγκεκριμένα με τους 25 βαθμούς της πρώτης θέσης έφτασε τους 56, τέσσερις περισσότερους από το δεύτερο Thierry Neuville. Παράλληλα στη βαθμολογία των κατασκευαστών η ομάδα της M-Sport ανέβηκε από την τέταρτη θέση, στη δεύτερη, δείχνοντας έτσι τις προθέσεις της για το φετινό τίτλο.

Αποτελέσματα

1 Sebastien Ogier        Ford        3:53.58.0

2 Dani Sordo               Hyundai    1.13.6

3 Kris Meeke               Citroen        1.29.2

4 Andreas Mikkelsen   Hyundai    1.48.4

5 Sebastien Loeb         Citroen        2.34.6

6 Thierry Neuville        Hyundai    9.13.0

7 Pontus Tidemand     Skoda        10.34.7

8 Jari-Matti Latvala     Toyota        15.47.1

9 Gus Greensmith       Ford        17.19.3

10 Pedro Heller           Ford        24.28.1 

 

12 Sep, 2025 Ώρα 11:48

WRC Rally Chile Bio Bío 2025: Τέσσερις διεκδικητές του φετινού παγκόσμιου τίτλου στο WRC ξεκινούν ένα δύσκολο αγώνα στη Λατινική Αμερική

Thumbnail

Σήμερα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου ξεκινάει ο 11ος από τους 14 γύρους του παγκοσμίου πρωταθλήματος WRC. Τα πληρώματα της πρώτης (WRC) και δεύτερης κατηγορίας (WRC2) μετά τον αγώνα στην Παραγουάη πέρασαν την οροσειρά των Άνδεων και μεταφέρθηκαν στη Χιλή όπου εκεί ξεκινάει σήμερα ο δεύτερος αγώνας που γίνεται στην Λατινική Αμερική.

Close

Οι δρόμοι στις ειδικές διαδρομές είναι βατοί και σε γενικές γραμμές καλύτεροι από όσο περίμεναν τα πληρώματα. Όμως υπάρχουν παγίδες και αρκετές δυσκολίες. Για παράδειγμα χθες έβρεχε οπότε αλλάζει η στρατηγική τόσο όσον αφορά τις γόμες όσο και οι σημειώσεις που έγιναν με στεγνό χώμα.

Υπάρχουν ακόμη σε κάποιες ειδικές δένδρα και ομίχλη. Ένα λάθος στο βρεγμένο χώμα αρκεί για να καταλήξει το αυτοκίνητο στην πυκνή βλάστηση. Στο Ράλλυ στη Χιλή υπάρχουν αρκετές τυφλές και «κυματιστές» στροφές.

Close

 

Close

 

Στη Χιλή γίνεται ο προτελευταίος χωμάτινος αγώνας. Υπάρχει ακόμη ένας – ο τελευταίος στο φετινό πρωτάθλημα στη Σαουδική Αραβία- και μεσολαβούν δύο ασφάλτινοι. Ένας στην Κεντρική Ευρώπη και ένας στην Ιαπωνία.

 

Να δούμε λίγο τη βαθμολογία.

Οι Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally) προηγούνται με 198 βαθμούς. Ξεκινούν πρώτοι στη Χιλή και «ανοίγουν» το δρόμο στους υπόλοιπους.

Στην συνέχεια με 191 βαθμούς ακολουθούν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally 1). Με διαφορά μόλις δύο βαθμών, 189 βαθμούς ακολουθούν οι Sebastien Ogier- Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally 1).

Οι τέταρτοι που μπορούν να διεκδικήσουν τίτλο είναι οι Ott Tanak- Martin Jarveoja Estonia (Hyundai i20 Rally1) με 180 βαθμούς.

Θα μπορούσαμε να εντάσσαμε στους διεκδικητές του φετινού τίτλου τους περσινούς παγκόσμιους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) που έχουν 150 βαθμούς. Το γεγονός ότι βρίσκονται 48 βαθμούς πίσω από τους Elfyn Evans- Scott Martin θεωρείται αδύνατον να γίνει ανατροπή. Λάθη με τόσο έμπειρα πληρώματα δεν γίνονται. Και αυτό οι Βέλγοι το γνωρίζουν πολύ καλά.

Αντίθετα για τα τέσσερα πρώτα πληρώματα που οι διαφορές είναι μικρές, εύκολα γίνονται οι ανατροπές.

Χθες έγινε το shakedown μήκους 6.79 χλμ. Οι χρόνοι δεν μετρούν στον αγώνα. Όμως παίρνουμε μια γεύση. Πιο γρήγοροι με χρόνο 3.21.5 ήταν οι Εσθονοί Tanak-Jarveoja. Ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί (3.21.6) ήταν οι Rovanpera-Halttunen και τρίτοι με χρόνο 3.21.8 ήταν οι Εvans-Martin. Οι Ogier-Landais έκαναν 3.22.9 και οι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Hyundai i20 Rally1) «έγραψαν» 3.23.1

Η πραγματική μάχη όμως ξεκινάει σήμερα. Στον αγώνα έχουν δηλώσει 49 πληρώματα. Όμως στο shakedown, τέσσερα πληρώματα δεν εμφανίσθηκαν. Στον αγώνα όμως δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν.

Οι αγωνιζόμενοι από σήμερα μέχρι και την Κυριακή θα κάνουν 16 χωμάτινες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 306.76 χλμ.

Στη Χιλή για τους Elfyn Evans- Scott Martin που ξεκινούν πρώτοι, τα πράγματα θα είναι δύσκολα αν βρέχει. Αυτοί που θέλουν τη βροχή γιατί σίγουρα θα ευνοηθούν από τη θέση που ξεκινούν είναι οι Γάλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ogier ξέρει και διαλέγει τις σωστές γόμες. Και είναι και κάτι ακόμη. Έχει 8 παγκόσμιους τίτλους και πριν αποσυρθεί από το WRC θέλει να κάνει 9 τους τίτλους του.