Ειδήσεις

15 Mar, 2018 Ώρα 13:54

30 χρόνια πρωτοπορίας στην ασφάλεια για τη Mercedes Benz

Thumbnail

Το εργοστάσιο της Mercedes, γνωστό για τις καινοτομίες που εφαρμόζει στα μοντέλα του στο χώρο της ασφάλειας, γιορτάζει φέτος τα τριάντα χρόνια από την πρώτη παρουσίαση του αερόσακου για το συνοδηγό. Μια καινοτομία που έθεσε μια νέα διάσταση στην παθητική ασφάλεια. Ένας τομέας στον οποίο ανέκαθεν η Mercedes-Benz ήταν πρωτοπόρος. Η πρώτη εμφάνιση του αερόσακου για τον οδηγό ήρθε το 1981. Το δεύτερο μεγάλο βήμα ήρθε πριν από 30 χρόνια, στην άνοιξη του 1988, με την παρουσίαση του αερόσακου μπροστά για τον συνοδηγό. Από τότε ακολούθησαν και άλλοι αερόσακοι σαν μέρος της ασφάλειας που παρέχει ένα αυτοκίνητο. Ανάμεσα σε αυτούς και ο πλαϊνός αερόσακος που προστέθηκε πριν 20 χρόνια στην E-Class 210. Από τότε προστέθηκαν αερόσακοι για γόνατα, στις ζώνες ασφαλείας, τα πίσω καθίσματα (θωρακική προστασία) και πολλά άλλα.

Close

 

Close

 

Η εξέλιξη του αερόσακου στην Mercedes-Benz ξεκίνησε το 1966, με την εταιρεία να εγγράφει την πατέντα (αριθμός DE 21 52 902 C2) τον Οκτώβριο του 1971. Από τότε ο σχεδιασμός του αερόσακου δεν άλλαξε ιδιαίτερα: Ένα σύνολο αισθητήρων αντιλαμβάνονται σε κλάσματα του δευτερολέπτου την ταχεία επιβράδυνση κατά την διάρκεια της σύγκρουσης, και ενεργοποιούν τα συστήματα ασφαλείας όπως τον αερόσακο. Σε συνδυασμό με το σφίξιμο της ζώνης ασφαλείας, τα δυο συστήματα έσωσαν αμέτρητες ζωές από τότε. 

Close

 

 

Σήμερα, πολλοί αερόσακοι μπροστά δεν ενεργοποιούνται ταυτόχρονα αλλά ανάλογα με το αν υπάρχουν πολλαπλές συγκρούσεις σε διάφορα σημεία του οχήματος έτσι ώστε να προστατεύονται οι επιβάτες από όλους τους πιθανούς κινδύνους. Από το 1988 μέχρι το 1998, οι αερόσακοι έγιναν πραγματική παράδοση στην ασταμάτητη εξέλιξη της ασφάλειας στην Mercedes-Benz. Ο πρώτος πλαϊνός αερόσακος εγκαταστάθηκε το 1998 στην E-Class 210 ενώ ακολούθησαν πλαϊνοί αερόσακοι για το κεφάλι και τον θώρακα (2001), τον αερόσακο για τα γόνατα (2009) αλλά και οι αερόσακοι για την ζώνη ασφαλείας και οι αερόσακοι-μαξιλάρι (2013). Εξαρχής η Mercedes-Benz ξεκαθάρισε το ότι ο αερόσακος δεν είχε σκοπό την αντικατάσταση της ζώνης ασφαλείας, που παραμένει η βάση για την ασφάλεια μέσα σε ένα αυτοκίνητο. Τα δύο συστήματα δούλευαν μαζί για πάρα πολλά χρόνια ενώ ο συνδυασμός τους είχε σαν αποτέλεσμα την εμφάνιση του αερόσακου μέσα στην ζώνη για τους πίσω επιβάτες στα αυτοκίνητα της Mercedes-Benz το 2013. 

 

30 Sep, 2025 Ώρα 09:01

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda

Thumbnail

Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για  την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.

Close

Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

 

Close

 

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.

Close

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.

Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.

Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.