Ειδήσεις

26 Mar, 2018 Ώρα 09:38

60 χρόνια καινοτομιών για τη Mercedes-Benz

Thumbnail

Σε κάθε εποχή της ιστορίας του αυτοκινήτου χρειάζονται δυνατές καινοτομίες στον χώρο της ασφάλειας και άνεσης. Πριν από 60 χρόνια η Mercedes-Benz προχώρησε με μια πληθώρα καινοτομιών στο χώρο του αυτοκινήτου. Από την ζώνη ασφαλείας μέχρι το σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης αλλά και το υδραυλικό τιμόνι και κλιματισμό για την καμπίνα, αποτέλεσαν μερικές από τις λύσεις που έφερε στην αγορά ο Γερμανικός κολοσσός. 

Close

 

Close

 

Η δεκαετία του 50 έφερε μαζί της και την «έκρηξη» της μαζικής παραγωγής του αυτοκινήτου στον δυτικό κόσμο. Σαν αποτέλεσμα οι δρόμοι γέμισαν με περισσότερα αυτοκίνητα, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο και τα ατυχήματα, για αυτό οι τεχνικοί και μηχανικοί της Mercedes-Benz έδωσαν περισσότερη έμφαση στην εξέλιξη της ασφάλειας των αυτοκίνητων τους. Το 1958, 18 χρόνια πριν γίνει εξαναγκαστική δια νόμου η χρήση της ζώνης ασφαλείας στην Ομοσπονδιακή Δημοκρατία της Γερμανίας, η Mercedes-Benz παρουσίασε την ζώνη σαν επιλογή! Η πρώτη ζώνη ασφαλείας εμφανίστηκε μάλιστα μέσα στην Mercedes-Benz 300 SL Roadster και είχε σαν βάση την ζώνη που βρίσκει κάποιος πάνω στα καθίσματα ενός αεροσκάφους. Το σύστημα της ζώνης ασφαλείας συνέχισε να εξελίσσεται από την Mercedes-Benz με την ζώνη να μεγαλώνει και να καλύπτει, εκτός από την μέση και τον κορμό από τον ώμο διαγώνια όπως την ξέρουμε σήμερα.

Close

 

 

Πηγαίνοντας ακόμη πιο πίσω, στον Μάιο του 1948, η Mercedes-Benz ξεκίνησε εκ νέου την εξέλιξη, ύστερα από το τέλος του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Το επίκεντρο της έρευνας ήταν από τότε η ασφάλεια των επιβατών αλλά και λύσεις άνεσης για τον οδηγό. Η πρώτη καινοτομία άνεσης ήταν το υδραυλικό τιμόνι. Όπως και η ζώνη ασφαλείας, η πρώτη εμφάνιση του υδραυλικού τιμονιού πραγματοποιήθηκε στα μοντέλα 300 το 1958 μαζί με τον κλιματισμό καμπίνας! Το αποτέλεσμα ήταν πιο ξεκούραστοι και συγκεντρωμένοι οδηγοί, μειώνοντας ακόμη περισσότερο τα ατυχήματα.  Ο κλιματισμός καμπίνας ονομάστηκε αρχικά σαν «σύστημα ψύξης» και στόχευσε πελάτες που βρίσκονταν σε τροπικά κλίματα. 

 

 

Η συστηματική εξέλιξη και καινοτομία της Mercedes-Benz εκείνης της εποχής παρήγαγε ακόμη και το σύστημα άμεσου ψεκασμού που εμφανίστηκε πρώτα στην Mercedes-Benz 220 SE (115 ίππων) τον Σεπτέμβριο του 1958. Η καινούργια τεχνολογία αυτή έφερε μαζί της καλύτερη απόδοση αλλά και περισσότερη οικονομία. 

 

 

30 Sep, 2025 Ώρα 09:01

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda

Thumbnail

Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για  την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.

Close

Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

 

Close

 

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.

Close

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.

Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.

Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.