Τεχνολογία

26 Mar, 2018 Ώρα 17:47

Τεχνολογία όπου το αυτοκίνητο ψάχνει μόνο του θέση στάθμευσης...

Thumbnail

Το άγχος της αναζήτησης ελεύθερων χώρων στάθμευσης σε πολυσύχναστα παρκινγκ μπορεί μία μέρα να αποτελεί παρελθόν, χάρη στη νέα τεχνολογία “collaborative parking” – κατά λέξη ‘συνεργατικό παρκάρισμα’  που δοκιμάζεται στους δρόμους – και τους σταθμούς στάθμευσης – του Milton Keynes, στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Close

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ford οι οδηγοί μπορεί να περνούν, κατά μέσο όρο, πάνω από μία ημέρα το χρόνο στην αναζήτηση χώρου στάθμευσης. Η νέα τεχνολογία παρουσιάζει ένα χάρτη διαθέσιμων χώρων στάθμευσης με πληροφορίες από τους αισθητήρες των οχημάτων, ειδικά σε επίσημα παρκινγκ αυτοκινήτων.

Close

Οι δοκιμές της νέας τεχνολογίας γίνονται στην Μεγάλη Βρετανία από την Ford

 

Close

Στήριξη από την Κυβέρνηση

Η Ford είναι από του εταίρους του project που βρίσκονται πίσω από το “collaborative parking” και άλλες τεχνολογίες συνεργασίας οχήματος με υποδομή στο πλαίσιο ενός προγράμματος 20 εκατομμυρίων λιρών που χρηματοδοτεί η κυβέρνηση.

Το “Collaborative parking” λαμβάνει δεδομένα από αισθητήρες παρκαρίσματος των οχημάτων που χρησιμοποιούν το παρκινγκ. Έτσι, ενημερώνει τον χάρτη που δείχνει ποιοι χώροι μπορεί να είναι ελεύθεροι –  μπορεί επίσης να συμπεριλάβει δεδομένα από τα συστήματα παρακολούθησης των ίδιων των σταθμών στάθμευσης.

 

 

10 Apr, 2025 Ώρα 13:44

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo

Thumbnail

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα. 

Close

Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

 

Close

 

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες,  καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις. 

Close

Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.