Classic

12 Apr, 2018 Ώρα 22:27

Ο φύλακας της κορυφαίας συλλογής αυτοκινήτων Renault

Thumbnail

Με 120 χρόνια λαμπρής ιστορίας, η Renault έχει παρουσιάσει μερικά από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία του αυτοκινήτου. Ξεχωρίζοντας διαχρονικά για το σχεδιασμό τους, την τεχνολογία, αλλά και τον πρωτοποριακό τους χαρακτήρα, τα μοντέλα της γαλλικής φίρμας αποτελούν συχνά σημείο αναφοράς, αλλά και έμπνευσης για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η εντυπωσιακή συλλογή Renault Classic περιλαμβάνει 750 οχήματα απ’ όλες τις περιόδους της ιστορίας της εταιρείας, ενώ εξαιρετικής σημασίας είναι και το γεγονός ότι τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα διατηρούνται σε πλήρως λειτουργική κατάσταση. Το έργο της αναπαλαίωσης και διατήρησης αυτής της μοναδικής κληρονομιάς έχει αναλάβει μία ομάδα εξειδικευμένων ταλαντούχων τεχνικών, όπως ο  François Chiron.  

Close

O François Chiron

Close

 

Ειδίκευυση

Close

Ο Chiron εντάχθηκε στο δυναμικό της Renault το 1999 ως εξειδικευμένος τεχνίτης κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης. Η εμπειρία του σε αυτό τον τομέα, του επέτρεψε να αναπτύξει τις δεξιότητες του σε τέτοιο επίπεδο ώστε να επιλεγεί για την ομάδα που συντηρεί τη συλλογή Renault Classic, μια συλλογή που περιλαμβάνει από άρματα μάχης που έχει δημιουργήσει η Renault, μέχρι και μονοθέσια της Formula 1. Παρά το ότι ειδικεύεται σε κινητήρες και συστήματα μετάδοσης, η ποικιλία των εργασιών που αναλαμβάνει ο Chiron είναι τεράστια, ενώ καλύπτει ένα πολύ ευρύ χρονικό, αλλά και τεχνολογικό πεδίο.

Οι εργασίες αποκατάστασης είναι αρκετά επίπονες, με δεδομένο το κορυφαίο επίπεδο πιστότητας που επιτυγχάνεται, ενώ συχνά οι μηχανικοί έχουν να αντιμετωπίσουν και την έλλειψη πληροφοριών, όπως στην περίπτωση της Nervastella, του αυτοκινήτου που έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας το 1934. Χαρακτηριστικό είναι ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση οι μηχανικοί εργάστηκαν έχοντας στη διάθεση τους μόνο δύο φωτογραφίες. Στη συνέχεια το σχεδιαστικό τμήμα υπολόγισε όλες τις σχετικές διαστάσεις ώστε ένας ειδικός ξυλουργός να επισκευάσει το πλαίσιο και αντίστοιχα οι μηχανικοί το αμάξωμα. Μετά την αποκατάσταση του το αυτοκίνητο οδηγήθηκε και πάλι, δεκαετίες μετά τη δημιουργία του, στην πίστα του Montlhéry που βρίσκεται περίπου 30χλμ. νότια από το Παρίσι.

 

Και πρωτότυπα

Εκτός από αυτοκίνητα παραγωγής και αγωνιστικά μοντέλα διαφόρων κατηγοριών, η συλλογή των 750 οχημάτων της Renault Classic περιλαμβάνει και αρκετά πρωτότυπα, όπως το Renault Project 900 του 1959, το όχημα που έθεσε τις βάσεις για την κατηγορία των πολυμορφικών οχημάτων, στην οποία η Renault κυριάρχησε με τα Scenic / Grand Scenic και Espace.

Η Renault, μέσω της συλλογής Renault Classic, διατηρεί πιο ζωντανή από ποτέ την ιστορία της εταιρείας, προβάλλοντας το πνεύμα και τον πρωτοποριακό χαρακτήρα της μεγαλύτερη γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.  

 

28 Nov, 2024 Ώρα 10:10

Πωλείται το σημαντικότερο F1 μονοθέσιο στην ιστορία της Mercedes – Εκτιμάται στα 50 εκατ. ευρώ

Thumbnail

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν λίγους σχεδιαστικούς περιορισμούς στα πρώτα χρόνια της Formula 1, πολύ πριν οι αυστηροί κανονισμοί οριστικοποιηθούν. Η Mercedes-Benz εκμεταλλεύτηκε αυτή την ευκαιρία στα μέσα της δεκαετίας του 1950 και δημιούργησε την W 196 R, ένα ανοικτό αγωνιστικό. Ονομάστηκε Stromlinienwagen, και η RM Sotheby’s πουλάει ένα τέτοιο αγωνιστικό, το οποίο συνοδεύει μεγάλη ιστορία.

Close

 

 

Το αυτοκίνητο έκανε το αγωνιστικό του ντεμπούτο στο Grand Prix του Μπουένος Άιρες τον Ιανουάριο του 1955, με τον Juan Manuel Fangio να πιλοτάρει το σασί Νο 9 και να πετυχαίνει τη νίκη. Το αυτοκίνητο θα ολοκληρώσει την αγωνιστική του καριέρα με άλλη μια νίκη με τον Sir Stirling Moss στο τιμόνι, κερδίζοντας τον ταχύτερο γύρο στο ιταλικό Grand Prix του 1955.

 

Close

 

Η Mercedes διατήρησε αρχικά και τα 10 εναπομείναντα μοντέλα W 196 και τα διατήρησε σε λειτουργική κατάσταση. Ωστόσο, τελικά δώρισε τέσσερα από τα αυτοκίνητα αυτά, συμπεριλαμβανομένου του Νο 9. Το αυτοκίνητο βρήκε νέα στέγη στο Ίδρυμα Indianapolis Motor Speedway, όπου βρίσκεται από τότε, έχοντας υποστεί δύο αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της ζωής του.

 

 

Σύμφωνα με τον οίκο RM Sotheby’s, αυτό είναι το μοναδικό Stromlinienwagen που προσφέρθηκε ποτέ προς πώληση σε ιδιώτη και είναι ένα από τα τέσσερα γνωστά W 196 R που είχαν το βελτιωμένο αμάξωμα στο τέλος της σεζόν F1 του 1955. Η RM προσδιορίζει την αξία του σε «πάνω από 55.000.000 δολάρια».

 

 

Η δημοπρασία έρχεται μόλις δύο χρόνια μετά την πώληση μιας Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe -μια από τις μόλις δύο που υπάρχουν- για το ιλιγγιώδες ποσό των 143 εκατομμυρίων δολαρίων, καθιστώντας την το ακριβότερο όχημα στον πλανήτη. Ενώ αυτή η W 196 R δεν είναι τόσο σπάνια, η ιστορία της στον χώρο των αγώνων είναι απαράμιλλη.