Γενικά

23 Apr, 2018 Ώρα 23:28

Αποκάλυψη για το εντυπωσιακό VW I.D. R Pikes Peak των 680 ίππων

Thumbnail

Μία νέα εποχή ξεκινά για τη Volkswagen στους αγώνες έπειτα από την αποκάλυψη του αμιγώς ηλεκτρικού της υπεραυτοκινητου, το I.D. R Pikes Peak. Με ισχύ που φτάνει τους 680 ίππους, 650Nm ροπής και βάρος που δεν ξεπερνά τα 1.100 κιλά, το συγκεκριμένο μοντέλο στις 24 Ιουνίου 2018 θα λάβει μέρος στην εμβληματική ανάβαση του Pikes Peak, στο Colorado Springs των ΗΠΑ.

Close

Στόχος της γερμανικής φίρμας είναι να σπάσει το ρεκόρ των 8:57.118 εκατοστών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, στον «Αγώνα προς τα Σύννεφα», (Race to the Cloud), όπως συμβολικά αποκαλείται.  Για την επίτευξη του στόχου, το I.D. R Pikes Peak θα κάνει μία τεράστια εκτίναξη προς το μέλλον. Τόσο μεταφορικά όσο και ρεαλιστικά. Χαρακτηριστικό άλλωστε και το γνωστό σε όλους 0-100 που επιτυγχάνεται σε μόλις 2,25 δευτερόλεπτα, επίδοση που αφήνει πίσω ακόμα και τα μονοθέσια της Formula 1 και της Formula E.

Close

Το I.D. R Pikes Peak αποδίδει 680 ίππους

 

Close

Δύο ηλεκτροκινητήρες

Όπως και με το εντυπωσιακό Golf με τους δύο κινητήρες που έλαβε μέρος στο Pikes Peak το 1985, 1986 και το 1987, έτσι και τώρα οι μηχανικοί επέλεξαν τη λύση των δύο κινητήριων συνόλων. Το I.D. R Pikes Peak διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, οι οποίοι εξασφαλίζουν στον αυτοκίνητο συνολική ισχύ που φτάνει τους 680 ίππους. Σε αναλογία με τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα παραγωγής, ως βασική μονάδα αποθήκευσης ενέργειας επιλέχθηκε η λύση των συσσωρευτών ιόντων λιθίου. Οι απαιτήσεις από τις κυψέλες της μπαταρίας είναι τεράστιες. Η πυκνότητα ισχύος είναι κρίσιμος παράγοντας για το σύστημα, κατά την παραγωγή υψηλής τάσης. Σε αντίθεση όμως με τα μοντέλα μαζικής παραγωγής, όπου ο στόχος είναι η εξασφάλιση της μέγιστης δυνατής εμβέλειας, οι μηχανικοί της αγωνιστικής ομάδας επεδίωξαν να επιτύχουν την μέγιστη απόδοση ισχύος.

Στα 19,99 χιλιόμετρα της ανάβασης, έχουμε παραγωγή σχεδόν του 20% της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας όχι από τους συσσωρευτές αλλά από ανάκτηση ενέργειας: στη φάση του φρεναρίσματος, οι ηλεκτροκινητήρες, όπου σε αυτή την περίπτωση λειτουργούν ως γεννήτριες, μετατρέπουν σε ηλεκτρική ένα μέρος της ενέργειας πέδησης και τροφοδοτούν στη συνέχεια την μπαταρία.

Το εσωτερικό...

 

Πάει για ρεκόρ

Στο τιμόνι του Volkswagen I.D. R Pikes Peak, στην προσπάθεια κατάρριψης του ρεκόρ, θα βρεθεί ο κορυφαίος στον κόσμο οδηγός τέτοιων διαδρομών και τρεις φορές νικητής του Pikes Peak, ο Romain Dumas. Ο 39χρονος Γάλλος λατρεύει αυτό το είδος των προκλήσεων. Εκτός των 3 νικών στο Pikes Peak, έχει επίσης ανέβει και 2 φορές στο πρώτο σκαλί του βάθρου στον 24ωρο αγώνα του Le Mans.

Η μεγάλη μέρα είναι η 24η Ιουνίου 2018! Εκκίνηση σε υψόμετρο 2.862μ. από την επιφάνεια της θάλασσας, 1.440μ κάθετης ανάβασης, 156 στροφές, 100% άσφαλτος, και όλα αυτά σε ένα και μοναδικό πέρασμα, σε μία μόνο προσπάθεια. Για την κατάρριψη του ρεκόρ δεν αρκεί μόνο η τέλεια κατάσταση μηχανής και οδηγού, αλλά και ο ρόλος που θα διαδραματίσουν οι καιρικές συνθήκες. Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο, στα 4.302μ. που βρίσκεται η κορυφή και ο τερματισμός του Pikes Peak, η θερμοκρασία να βρίσκεται κάτω από το μηδέν, ακόμα και τον Ιούνιο.

 

 

22 Nov, 2024 Ώρα 18:30

O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000

Thumbnail

Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του. 

Close

Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.  

Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα. 

Close

 

 

Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία 

Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars. 

H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.

«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT». 

 

Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του. 

 

Close

 

Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο 

Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει. 

Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα. 

Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ. 

Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.