F1

11 May, 2018 Ώρα 10:12

GP Ισπανίας 2018

Thumbnail

Για το πέμπτο Grand Prix της φετινής σεζόν ετοιμάζεται η Formula 1, η οποία βρίσκεται ήδη στο Circuit de Barcelona-Catalunya, μία πίστα που οι ομάδες γνωρίζουν σαν την παλάμη τους, καθώς εκεί διεξάγονται κάθε χρόνοι οι χειμερινές δοκιμές, με τη Mercedes να έχει το ταχύτερο μονοθέσιο σε αγωνιστικό ρυθμό εκεί, ωστόσο αυτό ίσως να αλλάξει τώρα, αφού έχουν μεσολαβήσει 2 μήνες από τότε.

Close

Η μάχη μεταξύ των Ferrari, Mercedes και Red Bull θα είναι και πάλι αρκετά ενδιαφέρουσα, με την ιταλική ομάδα να δείχνει και στο Μπακού πως διαθέτει το ταχύτερο μονοθέσιο, αν και ο Lewis Hamilton πήρε την πρώτη του φετινή νίκη, για να περάσει στην πρώτη θέση της βαθμολογίας, εκεί που θέλει να παραμείνει και μετά τον κυριακάτικο αγώνα, αλλά δε θα είναι εύκολο.

Ο Sebastian Vettel θέλει έναν αψεγάδιαστο αγώνα, ώστε να επιστρέψει στις νίκες, αφού ο Γερμανός έχει να κερδίσει από το Μπαχρέιν, μένοντας στη συνέχεια εκτός βάθρου. Στη Βαρκελώνη, ο Seb έχει να κερδίσει από το 2011, όταν και πήρε τη μοναδική του νίκη επί ισπανικού εδάφους. Αντίθετα, ο Hamilton έχει κερδίσει το 2014 και το 2017, ενώ ο πολυνίκης είναι ο Michael Schumacher, ο οποίος ανέβηκε 6 φορές στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου.

Close

 

Close

 

Οι ομάδες έχουν ετοιμάσει αρκετές αναβαθμίσεις για το Grand Prix, όπως συμβαίνει παραδοσιακά κάθε χρόνο, έτσι μένει να δούμε κατά πόσο αυτές θα αποδώσουν στην πίστα και αν θα υπάρξει ταύτιση με τα δεδομένα από το εργοστάσιο. Η McLaren έχει μαζί τις ένα μεγάλο αεροδυναμικό πακέτο, ωστόσο οι Βρετανοί δεν έχουν φρούδες ελπίδες πως αυτό θα κάνει την MCL33 ένα κορυφαίο μονοθέσιο.

Από την Pirelli έχουν οριστεί η πολύ μαλακή, η μαλακή και η μέση γόμα, αφού τα ελαστικά δέχονται αρκετή ένταση στο Montmelo. Οι οδηγοί έχουν κάνει τις επιλογές τους, με τη Mercedes να είναι η πιο συντηρητική ομάδα του grid, την ώρα που η Ferrari είναι αρκετά πιο επιθετική. Ο καιρός αναμένεται καλός, με τις θερμοκρασίες κοντά στους 20°C.

Δύο είναι οι ζώνες του DRS που έχουν οριστεί από τη FIA. Η πρώτη ξεκινά 40 μέτρα μετά τη Στροφή 9, όταν το σημείο ανίχνευσης βρίσκεται 86 μέτρα πριν από τη στροφή αυτή. Όσον αφορά τη δεύτερη ζώνη, αυτή ξεκινά 56 μέτρα μετά την τελευταία στροφή, με τη σημείο ανίχνευσης να είναι στη γραμμή του Αυτοκινήτου Ασφαλείας, λίγο πριν την τελευταία στροφή.

 

 

10 Jul, 2025 Ώρα 11:50

Ο πρόεδρος της FIA θέλει επιστροφή των V8 κινητήρων στην Formula 1 από το 2029 και 12η ομάδα

Thumbnail

Με την F1 να αποκλείει την επιστροφή των V10 κινητήρων, ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, επανέλαβε τις δηλώσεις τους πως η Formula 1 θα πρέπει από το 2029 να στραφεί σε πολύ φθηνότερους κινητήρες, προτείνοντας αυτή τη φορά την επιστροφή των V8 κινητήρων, ενώ στάθμισε τις πιθανότητες μιας 12ης ομάδας να ενταχθεί στο grid.

Close

Ο Ben Sulayem προέτρεψε την Formula 1 να στραφεί σε φθηνότερους κινητήρες το συντομότερο δυνατό, πιστεύοντας ότι αυτή η κίνηση θα μπορούσε να συμβεί τη σεζόν του 2029, μόλις τρία χρόνια μετά την εισαγωγή των νέων μονάδων ισχύος του 2026.

Για εμάς, οι V8 κινητήρες έρχονται. Με τις ομάδες τώρα, είμαι πολύ αισιόδοξος, χαρούμενος γι’ αυτό. Η FOM είναι υποστηρικτική, οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι είναι ο σωστός δρόμος.

Close

Πρέπει να το κάνουμε σύντομα. Χρειάζονται τρία χρόνια, οπότε ελπίζουμε ότι μέχρι το 2029 θα έχουμε κάτι εκεί, αλλά το καύσιμο είναι επίσης πολύ ακριβό και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με αυτό. Τα κιβώτια ταχυτήτων είναι πολύ ακριβά.

Ο τρέχων κινητήρας δεν έχεις ιδέα πόσο περίπλοκος είναι, και είναι δαπανηρός. Η έρευνα και ανάπτυξη φτάνει τα 200 εκατομμύρια δολάρια, και ο κινητήρας κοστίζει περίπου 1,8 έως 2,1 εκατομμύρια δολάρια, οπότε αν επιλέξουμε έναν V8 κινητήρα.

Close

Τα σχόλια του Ben Sulayem αντικατοπτρίζουν σε μεγάλο βαθμό αυτά που έκανε ο ίδιος και άλλοι αξιωματούχοι της FIA νωρίτερα αυτή τη σεζόν, όταν οι εκκλήσεις του προέδρου για φθηνότερους κινητήρες οδήγησαν σε συνάντηση με τους διάφορους τρέχοντες και μελλοντικούς κατασκευαστές μονάδων ισχύος στο Μπαχρέιν. Το κύριο συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή ήταν ότι η F1 πρέπει να διατηρήσει μια μορφή ηλεκτροκίνησης καθώς και βιώσιμα καύσιμα στους μελλοντικούς κανονισμούς κινητήρων της.

Δεν έχουν υπάρξει επίσημες συζητήσεις για μελλοντικές μονάδες ισχύος από τη συνάντηση στο Μπαχρέιν, με οποιαδήποτε απόφαση να απαιτεί την υποστήριξη της FIA και του κατόχου εμπορικών δικαιωμάτων FOM, καθώς και μια ενισχυμένη πλειοψηφία μεταξύ των κατασκευαστών.

Ο Ben Sulayem εξέφρασε νωρίτερα την επιθυμία του για V10 κινητήρες, αλλά οι V8 κινητήρες με μια πιο μετριοπαθή και φθηνότερη μορφή υβριδικού συστήματος πιθανότατα θα είχε περισσότερο νόημα, καθώς σχετίζονται περισσότερο με τα συμβατικά αυτοκίνητα και είναι ελαφρύτεροι από τους V10, κάτι που θα ανταποκρινόταν στα αιτήματα για περαιτέρω μείωση του ελάχιστου βάρους των μονοθεσίων της F1.

Πολλοί από τους κατασκευαστές παράγουν V8 κινητήρες στα αυτοκίνητά τους, επομένως εμπορικά είναι σωστό. Πόσο κοστίζει; Ο στόχος είναι πάνω από 50% [φθηνότερα] σε όλα.

Ο Ben Sulayem αναφέρθηκε επίσης σε μια πιθανή 12η ομάδα στο grid. Μετά από μια παρατεταμένη προσπάθεια να εξασφαλίσει μια αμερικάνικη εργοστασιακή ομάδα, με την Cadillac να μπαίνει στο πρωτάθλημα από το 2026, στρέφει το βλέμμα του σε μια συμμετοχή από την Κίνα.

Ωστόσο, δεν υπάρχει τέτοια προσφορά αυτή τη στιγμή και ο Ben Sulayem αναγνώρισε ότι κάθε ενδιαφερόμενο μέρος θα πρέπει να περάσει από τις ίδιες αυστηρές διαδικασίες της FIA και της FOM για να διασφαλιστεί ότι είναι βιώσιμο και προσθέτει αξία στο πρωτάθλημα.

Θα έρθει η ώρα που θα νιώσουμε ότι είναι σωστό να εκδηλώσουμε ενδιαφέρον. Δεν είμαστε εδώ για να αναστατώσουμε άλλες ομάδες. Δεν θα είναι απλώς να πάμε και να το κάνουμε για να το κάνουμε. Πρέπει να αξίζει τον κόπο για εμάς. Η ομάδα πρέπει να προσθέσει αξία στη διατήρηση της επιχείρησης της Formula 1.