Rally

20 May, 2018 Ώρα 08:45

WRC Rally 2018: Δεύτερη ημέρα (βίντεο)

Thumbnail

Χαοτικός θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ο αγώνας της Πορτογαλίας. Η δεύτερη ουσιαστικά πρώτη ημέρα του Ραλλυ Πορτογαλίας στιγματίστηκε από έντονο ανταγωνισμό και κύριες εγκαταλείψεις. Μετά την εγκατάλειψη του Sebastien Ogier πρώτος πέρασε ο Thierry Neuville, το ότι καθάριζε τον δρόμο δεν τον εμπόδισε να κάνει πολύ καλούς χρόνους και ο Βέλγος οδηγός τερμάτισε πρώτος έχοντας μια διαφορά 17.7 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο Elfyn Evans, ο Evans πέρασε στην δεύτερη θέση και έμεινε εκεί μέχρι το τέλος της ημέρας όταν ο Hayden Paddon εγκατέλειψε από έξοδο. Πολύ καλά οδήγησε ο Kris Meeke αλλά κλαταρισμένα ελαστικά και προβλήματα στο τιμόνι τον ανάγκασαν να τερματίσουν στην έβδομη θέση, άτυχος από τα ίδια προβλήματα ήταν και ο Andreas Mikkelsen που αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στην έβδομη ειδική του αγώνα.

Close

Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο Dabi Sordo ο Ισπανός οδηγός στο πρώτο σκέλος της ημέρας βρέθηκε στην πρώτη θέση αλλά μια κακή επιλογή ελαστικών τον έριξαν στην τρίτη θέση με διαφορά 6.6 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο, έχοντας εγκαταλείψει και τα δυο φαβορί της Toyota Jari-Matti Latvala και ο Ott Tanak στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Teemu Suninen και στην πέμπτη η μόνη ελπίδα πλέον της Toyota Esapekka Lappi, μετά τις εγκαταλείψεις των φαβορί την (ευκαιρία) εκμεταλλεύτηκε ο Mads Ostberg που τερμάτισε έκτος με διαφορά 2.5 δευτερόλεπτα από τον πέμπτο Esapekka.  

Close

Στην κατηγορία WRC2 Ο πρωτοπόρος Pontus Tidemand αντιμετώπισε πολλά προβλήματα και έπεσε στην πέμπτη θέση, στην πρώτη θέση πέρασε ο Gus Greensmith φτιάχνοντας μια διαφορά από τον δεύτερο Lukasz Pieniazek 34.3 δευτερόλεπτα. Ανοδική πορεία είχε στο δεύτερο σκέλος της ημέρας ο Stephane Lefebvre τερματίζοντας τρίτος με διαφορά από τον δεύτερο μόλις 00.5 δευτερόλεπτα.

Περισσότερα για τους χρόνους εδώ.

Close

 

19 May, 2025 Ώρα 11:34

WRC Vodafone Rally de Portugal 2025: Νικητές οι Γάλλοι Ogier- Landais με Toyota GR YARIS Rally 1

Thumbnail

Ο  42χρονος Sebastien Ogier, οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC κέρδισε για 7η φορά τον αγώνα στην Πορτογαλία. Θα πρέπει όμως να παραδεχθούμε ότι ο πιο γρήγορος και πιο μαχητικός οδηγός σε αυτόν τον αγώνα ήταν ο «άχρωμος» και πάντα αγέλαστος Εσθονός οδηγός του HYUNDAI i20 N Rally 1, Ott Tanak.

Close

 

 

Μαζί με το συνοδηγό του Martin Jarveoja έκαναν έναν εκπληκτικό αγώνα και σίγουρα αν δεν τους πρόδιδε την προτελευταία ειδική του Σαββάτου, το  υδραυλικό σύστημα, θα ήταν στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Οι Εσθονοί Ott Tanak- Martin Jarveoja, ήταν από την Παρασκευή μέχρι και την 16η Ε.Δ του Σαββάτου στην πρώτη θέση. Έκαναν ένα τρομερό αγώνα και άνοιγαν από ειδική σε ειδική την ψαλίδα από τα υπόλοιπα πληρώματα.

To τιμόνι στο Hyundai i20 Rally1 τους πρόδωσε και έτσι από την πρώτη θέση έπεσαν στην 3η..

Close

 

 

Παρά την απογοήτευση που είχαν, δεν το έβαλαν κάτω. Με επισκευασμένο το υδραυλικό σύστημα, την Κυριακή (18/5) τα έδωσαν όλα. Κάλυψαν τη διαφορά που είχαν με τους Φινλανδούς Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen και κατάφεραν δύο ειδικές πριν τον τερματισμό να περάσουν στη δεύτερη θέση. Σίγουρα δεν είχαν ελπίδες να πλησιάσουν τους νικητές. Ο Ogier ξέρει πολύ καλά το παιχνίδι της τακτικής. Ξέρει πότε πρέπει να πάει οριακά και πότε φυλαγμένα με σκοπό να ανέβει χωρίς ρίσκο το πρώτο σκαλί στο βάθρο.

Παρά το γεγονός ότι οι Εσθονοί κέρδισαν όλες τις τελευταίες ειδικές καθώς επίσης και την Fafe 2 (Wolf Power Stage) και πήραν πολύτιμους βαθμούς, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούσαν να απειλήσουν τους Γάλλους. Οι Ott Tanak- Martin Jarveoja, την Κυριακή κέρδισαν από τις πέντε τις τέσσερις ειδικές διαδρομές.

Περίεργο είναι που οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen ενώ βρίσκονταν στη 2η θέση, δύο ειδικές πριν το τερματισμό, δεν πίεσαν όσο έπρεπε και «έπεσαν» στην 3η θέση. Είναι περίεργο γιατί ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Kalle Rovanpera μετά την περιορισμένη συμμετοχή του το 2024 δεν μπορεί να βρει το ρυθμό του.

 

Close

 

Προβληματισμένοι ήταν και οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας Elfyn Evans- Scott Martin. Δεν έκαναν καλό αγώνα και τερμάτισαν στην 6η θέση πίσω από τους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe  (HYUNDAI i20 N Rally 1) και Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (TOYOTA GR YARIS Rally 1).

 

 

Θα μπορούσε να πήγαιναν ακόμη καλύτερα οι Sesks-Francis (Ford Puma Rally1). Έκαναν τον πρώτο χρόνο στο shakedown αλλά η καλή ψυχολογία τους χάλασε όταν ξεκίνησαν τα προβλήματα από την πρώτη κιόλας διαδρομή.Η πρώτη ειδική διαδρομή στο 3ο σκέλος ήταν καταστροφική. Ένα κλατάρισμα στη μέση της Ε.Δ φτάνει για να χάσεις 10 λεπτά. Και όταν οι διαφορές στους πρώτους υπολογίζονται με δευτερόλεπτα τα δέκα λεπτά ποινή αρκούν για να σε ρίξουν χαμηλά στη σειρά κατάταξης.

 

 

Από τις 24 ειδικές διαδρομές ο Tanak σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε 11 ειδικές διαδρομές, ο Οgier κέρδισε πέντε οι  Fourmaux και Rovanpera κέρδισαν από δύο και από μία κέρδισαν οι  Εvans, Katsuta, Neuvile. Στην power-stage η σειρά των 5 ταχύτερων ήταν Tάνακ, Νeuville, Rovanpera, Katsuta, Ogier.

Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Εvans με 118 και ακολουθούν οι Rovanpera 88, Ogier 86, Tanak 84 και Neuville 78.

Η πρώτη δεκάδα μετά τον τερματισμό