Ειδήσεις

03 Jun, 2018 Ώρα 12:52

“Carleaks”: Πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες υπερκοστολογούν τις τιμές των ανταλλακτικών

Thumbnail

Ένα νέο σκάνδαλο ταλανίζει τον κόσμο των αυτοκινήτων. Αυτή τη φορά δεν έχει καμία σχέση με το ντίζελ. Σύμφωνα με τα γαλλικά Mediapart και Le Soir, αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων υπερκοστολογούν τις τιμές των ανταλλακτικών με σκοπό φυσικά το κέρδος.

Close

Σύμφωνα με τα έγγραφα που διέρρευσαν τα Mediapart και Le Soir, τα οποία έχουν ονομαστεί “Carleaks”, πολλοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν το λογισμικό Partneo, που έχει δημιουργηθεί από την εταιρία συμβούλων Accenture, προκειμένου να υπερκοστολογούν τα ανταλλακτικά των μοντέλων τους. Το λογισμικό κάνοντας χρήση αλγορίθμων, υπολογίζει την “συναισθηματική” αξίας ενός ανταλλακτικού, προσδιορίζοντας δηλαδή την μέγιστη τιμή που ο πελάτης είναι πρόθυμος να πληρώσει για το συγκεκριμένο ανταλλακτικό. Έτσι, το 70% των ανταλλακτικών που κάνουν μεγάλες πωλήσεις βλέπουν αύξηση στην τιμή τους, το 20% διατηρεί τις τιμές, ενώ υπάρχει πτώση τιμής στο 10% των ανταλλακτικών εκείνων που έχουν μικρή ζήτηση.

Υπερκοστολόγηση έως 31.283%

Σε πολλές περιπτώσεις το πραγματικό κόστος του ανταλλακτικού είναι εντελώς δυσανάλογο προς την τιμή. Για παράδειγμα, η Renault αύξησε το τίμημα για ένα ανταλλακτικό του πεντάλ συμπλέκτη του Fluence κατά 31.283% μετά από αξιολόγηση της τιμής από το Partneo. Πριν από την ανάλυση του Partneo, το ανταλλακτικό κόστιζε μόλις 35 ευρώ, μετά την ανάλυση 109,84 ευρώ.

Close

Ο καθρέπτης ενός Clio III πριν την χρήση του λογισμικού Partneo κόστιζε 79 ευρώ. Μετά την χρήση του Partneo, η τιμή του διπλασιάστηκε φθάνοντας τα 165 ευρώ. Οι οθόνες των Dacia Logan και Sandero, που κατασκευάζονται στο Μαρόκο, είχαν επίσης σημαντική αύξηση, μιας και από τα 21 ευρώ, έφταναν να κοστίζουν 76 ευρώ, τιμή που είναι σχεδόν 4 φορές μεγαλύτερη από την τιμή κόστους.

Κέρδη άνω του 1,5 δισ. ευρώ

Τα έγγραφα έδειξαν πως η Renaul και η PSA έχουν συγκεντρώσει όλα αυτά τα χρόνια που χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο λογισμικό -από το 2008 για την Renault και από το 2010 για την PSA-, περισσότερα από 1,5 δισ. ευρώ τόσο από τους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων, όσο και από τις ασφαλιστικές.

Close

Αρχικά το Partneo το χρησιμοποιούσαν οι PSA Peugeot Citroen και Renault, αλλά στη πορεία, το χρησιμοποιούν και οι Nissan, Fiat Chrysler και Jaguar Land Rover Σύμφωνα με τα έγγραφα, η Nissan ξεκίνησε να χρησιμοποιεί το Partneo το 2008 και έκτοτε η Nissan Ευρώπης αύξησε τη μέση τιμή των ανταλλακτικών της κατά 25%. Αυτό σημαίνει επιπλέον 56 εκατομμύρια ευρώ έσοδα ετησίως.

Η FCA έχει αυξήσει τις τιμές των ανταλλακτικών της κατά 13%, με αποτέλεσμα τα έσοδα της αυξηθούν κατά 70 εκατ. ευρώ. Οι τιμές των ανταλλακτικών της Ferrari αυξήθηκαν κατά 15%.

Η Renault και η PSA προχώρησαν σε μέση αύξηση της τιμής των ανταλλακτικών τους κατά 15%, ενώ η Jaguar Land Rover κατά 9%, επιφέροντας κέρδη ύψους 45 εκατ. ευρώ.

Η Accenture υπόσχεται αύξηση 10-20%

Η Accenture παρουσίασε το λογισμικό Partneo σε 31 κατασκευαστές αυτοκινήτων, ανάμεσά τους και στις Volkswagen, BMW, Mercedes, Volvo, Aston Martin, Toyota, Mazda, Honda, Mitsubishi και GM, υποσχόμενη μέση αύξηση στις τιμές των ανταλλακτικών κατά 10 έως 20%.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν στοιχεία για το αν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αγοράσει και χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο λογισμικό.

30 Sep, 2025 Ώρα 09:01

Ορόσημο τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στην ιστορία της Škoda

Thumbnail

Η Škoda Auto κατέγραψε ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της. Πρόκειται για  την παραγωγή τεσσάρων εκατομμυρίων SUV στα εργοστάσια της σε όλο τον κόσμο.

Close

Ένας αριθμός που αποδεικνύει ότι η Škoda έχει καταφέρει να μετατρέψει μια κατηγορία οχημάτων σε θεμέλιο λίθο της στρατηγικής της. Από το πρωτοποριακό Yeti του 2009 έως τα σημερινά ηλεκτρικά Enyaq και Elroq, η μάρκα έχει αποδείξει ότι μπορεί να εξελίσσεται, να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες και να παραμένει πιστή στη φιλοσοφία της. Δηλαδή να προσφέρει πρακτικά, ευρύχωρα και αξιόπιστα αυτοκίνητα που καλύπτουν τις ανάγκες των σύγχρονων οδηγών. Τα SUV αποτελούν πλέον τη ραχοκοκαλιά της Škoda, καθώς αντιστοιχούν σε πάνω από το 55% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας, με ιδιαίτερη απήχηση τόσο στην Ευρώπη όσο και σε άλλες αγορές.

 

Close

 

Η ιστορία των SUV της Škoda ξεκινά το 2009 με το Yeti, ένα μοντέλο που έφερε νέα πνοή στην κατηγορία των συμπαγών SUV. Αν και σταμάτησε να παράγεται το 2018, το Yeti διέθεσε στην αγορά 685.000 οχήματα και έθεσε τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη της γκάμας. Ακολούθησε το Kodiaq το 2016, το μεγαλύτερο SUV της εταιρείας, το οποίο βρίσκεται πλέον στη δεύτερη γενιά του και έχει ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο μονάδες. Λίγο αργότερα, το 2017, το Karoq ήρθε να καλύψει την κατηγορία των μεσαίων SUV με περισσότερες από 917.000 πωλήσεις. Το 2019 η Škoda λάνσαρε το Kamiq, το μικρότερο SUV της γκάμας για την Ευρώπη, το οποίο σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία με σχεδόν 790.000 παραδόσεις.

Close

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση ξεκίνησε το 2020 με το Enyaq και το Enyaq Coupé, που μαζί έχουν ξεπεράσει τις 326.000 πωλήσεις. Πρόσφατα, το 2024, η γκάμα εμπλουτίστηκε με το Elroq, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, το οποίο ήδη αριθμεί 71.000 παραγγελίες.

Συνολικά, αυτά τα μοντέλα έχουν διαμορφώσει μια οικογένεια SUV από επτά μοντέλα που καλύπτουν κάθε ανάγκη του σύγχρονου καταναλωτή. Από compact crossover έως μεγάλα επταθέσια και ηλεκτρικά μοντέλα. Η Škoda στηρίζεται πλέον σε μεγάλο βαθμό στα ηλεκτρικά της SUV. Μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2025, η εταιρεία παρέδωσε πάνω από 72.000 αμιγώς ηλεκτρικά SUV σε ευρωπαίους πελάτες. Το Elroq βρέθηκε μάλιστα στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τους μήνες Απρίλιο και Ιούλιο, ξεπερνώντας τις 100.000 παραγγελίες σε λιγότερο από έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά. Η Škoda επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με νέα μοντέλα που έρχονται τα επόμενα χρόνια.

Ανακαλύψτε από κοντά τη δυναμική γκάμα SUV της Škoda στα showrooms της Unicars σε όλη την Κύπρο και επιλέξτε το SUV που θα σας συνοδεύει σε κάθε διαδρομή.