Γενικά

06 Jun, 2018 Ώρα 11:58

Η Ford προετοιμάζεται για το σκληρότερο Le Mans όλων των εποχών

Thumbnail

Όταν δοθεί εκκίνηση για το 2018 Le Mans 24 Hours την ερχόμενη εβδομάδα (16-17 Ιουνίου) η ομάδα Ford Chip Ganassi Racing θα αντιμετωπίσει τη μεγαλύτερη πρόκληση στην ιστορία της.

Close

Η κατηγορία στην οποία τρέχουν τα Ford GTs στο Le Mans – ‘GTE Pro’ – περιλαμβάνει τώρα 17 από τα παγκοσμίως καλύτερα αυτοκίνητα GT και 51 από τους παγκοσμίως ταχύτερους οδηγούς αγώνων, διαμορφώνοντας τον πιο άγριο ανταγωνισμό που έχει αντιμετωπίσει η ομάδα μέχρι τώρα.

Διανύοντας ήδη την τρίτη χρονιά του επιτυχημένου αγωνιστικού προγράμματος του Ford GT, με μία νίκη στο Le Mans το 2016 και μία δεύτερη θέση το 2017, η Ford Chip Ganassi Racing είναι έτοιμη να δώσει τον καλύτερό της εαυτό.

Close

Το Le Mans 24 Hours θεωρείται από τους σημαντικότερους αγώνες στο ημερολόγιο του Chip Ganassi και επιθυμεί διακαώς μία ακόμα νίκη για τη Ford το 2018.

Close

 

Τα πληρώματα

Το πλήρωμα του #66 Ford GT - Stefan Mücke (GER), Olivier Pla (FRA) και Billy Johnson -(USA) πήρε την πρώτη του νίκη στον πρώτο γύρο του FIA World Endurance Championship στο Spa (Βέλγιο) τον περασμένο μήνα. Στο Le Mans στάθηκαν άτυχοι τα δύο τελευταία χρόνια, γι’ αυτό ευελπιστούν ότι η νίκη στο Spa σηματοδοτεί μία θετική αλλαγή.

Στο #67 Ford GT, το αστέρι του Indycar Tony Kanaan (BRA) πλαισιώνει τους Andy Priaulx (GB) και Harry Tincknell (GB) που πέρσι τερμάτισαν δεύτεροι, και όλοι έχουν βλέψεις για το πρώτο σκαλί του βάθρου.

Έχοντας ήδη ανέβει στο βάθρο το 2018, οι οδηγοί του #68 Ford GT έχουν γράψει ιστορία: είναι το πλήρωμα που απέσπασε την πρώτη νίκη της σύγχρονης εποχής για τη Ford στο Le Mans, το 2016. Οι Joey Hand (USA), Sébastien Bourdais (FRA) και Dirk Müller (GER) επιθυμούν να κάνουν το double.

Οι οδηγοί του #69 Ford GT ξεκίνησαν το πρωτάθλημα του 2018 με τον καλύτερο τρόπο, κερδίζοντας στο Rolex 24 At Daytona. Οι Ryan Briscoe (AUS), Richard Westbrook (GB) και Scott Dixon (NZ) είναι πανέτοιμοι για μία νίκη στον 24ωρο αγώνα.

 

22 Nov, 2024 Ώρα 18:30

O Ευαγόρας Παπασάββας προάγεται στην USF Pro 2000

Thumbnail

Είναι μόλις 16 ετών αλλά έχει θέσει ψηλά το στόχαστρό του, διεκδικώντας μια θέση στο στερέωμα των αγώνων αυτοκινήτου στις ΗΠΑ. Ο λόγος για τον Ευαγόρα Παπασάββα, κάτοικο Mid-Ohio με καταγωγή από τη Λεμεσό, ο οποίος ετοιμάζεται να κάνει τώρα το επόμενο μεγάλο βήμα της καριέρας του. 

Close

Ο Ευαγόρας Παπασάββας δεν μιλά πολύ. Αφήνει την οδήγησή του να μιλήσει για τον εαυτό του και η αλήθεια είναι πως το 2024, μετά από όσα έδειξε στο πρωτάθλημα USF2000 των ΗΠΑ, κατάφερε να στρέψει πολύ σημαντικά κεφάλια προς το μέρος του τα οποία έσπευσαν όχι απλώς να τον συγχαρούν, αλλά για να του προσφέρουν ένα ακόμη πιο λαμπρό μέλλον.  

Το έμπειρο μάτι των «ειδικών παρατηρητών» εστίασε από νωρίς την προσοχή του στον νεαρό συμπατριώτη μας. Παρόλο που τα στεγνά αποτελέσματά του δεν αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της πορείας του στο 2024 (δύο νίκες, δύο pole positions και μια τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα) οι εμφανίσεις του στην πίστα μαρτυρούν ότι ο ίδιος έχει τα φόντα για να φτάσει πολύ ψηλά. Η οδήγησή του στη βροχή του Portland, όπου κατάφερε να περπατήσει πάνω στο νερό και να αναδυθεί σαν καρχαρίας στην επιφάνεια, ήταν ένα από τα πολλά κερασάκια που είδαμε τον ίδιο να τοποθετεί φέτος πάνω στην τούρτα. 

Close

 

 

Προβιβασμός σε ανώτερη κατηγορία 

Η ομάδα TJ Speed (που ανήκει στον πρώην μηχανολόγο του Jacques Villeneuve, Tim Neff) έτρεξε για να εξασφαλίσει πρώτη την υπογραφή του Παπασάββα, διορίζοντάς τον ως πρώτο οδηγό της για το 2025 και αναγγέλλοντας στον ίδιο ότι θέλει να τον προβιβάσει από την USF2000 στην USF Pro 2000, κατηγορία η οποία βρίσκεται μόλις δύο σκαλοπάτια μακριά από το πασίγνωστο πρωτάθλημα των Indycars. 

H TJ Speed, όμως, δεν αποτελεί άλλη μια ομάδα του πρωταθλήματος αλλά την ομάδα η οποία έχει από το 2025 την ευθηνή για το πρόγραμμα Εξέλιξης Οδηγών της HMD Motorsports η οποία αγωνίζεται στο Indy NXT: το πρωτάθλημα που εκτρέφει και προμηθεύει με ταλέντα την κορωνίδα των αγώνων αυτοκινήτου της Αμερικής.

«Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα για μένα και για την καριέρα μου», ανέφερε ο Ευαγόρας. «Δεν βλέπω την ώρα να ξεκινήσω τη συνεργασία μου με μια νέα ομάδα, με ένα νέο μονοθέσιο, σε ένα νέο πρωτάθλημα και μάλιστα ως οδηγός του προγράμματος που οδηγεί στο Indy NXT». 

 

Η TJ Speed δήλωσε με τη σειρά της, χωρίς να κρύψει τον ενθουσιασμό της, πως ο Κύπριος οδηγός έχει την ικανότητα, τη θέληση και την εμπειρία για να πετύχει μαζί της τους στόχους του. 

 

Close

 

Οι βάσεις για κάτι μεγαλύτερο 

Ο συμπατριώτης μας ανυπομονεί λοιπόν να δοκιμάσει το νέο του αυτοκίνητο στο πρώτο του test με την ομάδα στο τέλος αυτού του μήνα (26-27 Νοεμβρίου στο Barber Motorsports Park) τραβώντας πίσω τα γάντια για να μάθει πως συμπεριφέρεται το νέο εργαλείο ταχύτητας που θα αναλάβει. 

Η μονοθέσια βολίδα που θα πιλοτάρει στο πρωτάθλημα του 2025 ο Παπασάββας είναι μοντέλο της Tatuus, η οποία κατασκευάζει και τα μονοθέσια των άλλων μικρών κατηγοριών, προσφέροντας έτσι ομαλή προσαρμογή στους νεοφερμένους, ενώ το κινητήριο σύνολο αποτελεί ένας δίλιτρος MZR. Η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου, που ζυγίζει μόλις 520 κιλά, ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα. 

Η μεγαλύτερη ευχάριστη έκπληξη αναφορικά με το μέλλον του Παπασάββα, ωστόσο, είναι πως η HMD έχει πρόσφατα μετακομίσει στη νέα, άρτια από τεχνολογικής άποψης βάση της, μεγέθους 7.500 τ.μ., κοντά στη θρυλική πίστα της Indianapolis, με την ομάδα να διαθέτει τώρα τον δικό της εξομοιωτή οδήγησης, γυμναστήριο, βαφείο κ.λπ. 

Το σημαντικότερο είναι πως η ομάδα της TJ Speed θα μετακομίσει επίσης σε αυτή τη νέα βάση, εκμεταλλευόμενη με κάθε τρόπο τις νέες εγκαταστάσεις, οι οποίες θα επιτρέψουν στον Ευαγόρα να ανθίσει σε ένα εύφορο περιβάλλον, προκειμένου να μπορέσει να βαδίσει στα χνάρια πρώην αστέρων της USF Pro 2000, όπως ο Pato O'Ward και ο Kyle Kirkwood, που τερμάτισαν στους πρώτους επτά στο φετινό πρωτάθλημα των Indycar.