«Κινητήρας της Χρονιάς» ο 1.000-άρης TSI του VW up! GTI

08 Ιουν., 2018 Ώρα 21:01

Ένα σημαντικό διεθνές βραβείο κατάφερε να αποσπάσει η Volkswagen και αφορά στον τρικύλινδρο 1.000άρη κινητήρα, που εξοπλίζει το νέο up! GTI και αναδείχθηκε “Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς για το 2018”.

Πρόκειται για ένα από τα πλέον έγκυρα, υψηλού κύρους βραβεία σε παγκόσμιο επίπεδο, που απονέμεται σε ετήσια βάση από μία επιτροπή δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου. Γι αυτή τη χρονιά, οι εκλέκτορες εξέτασαν υποψηφιότητες σε 12 διαφορετικές κατηγορίες. Ο «χιλιάρης» κινητήρας του up! GTI, του εισαγωγικού στον κόσμο των GTI μοντέλων, κατέκτησε την πρώτη θέση στην κατηγορία έως 1.000 κ.εκ. καθώς εντυπωσίασε τόσο για τις επιδόσεις όσο και το χαμηλό περιβαλλοντικό του αποτύπωμα.

Ο τρικύλινδρος TSI των 115 ίππων είναι ο πρώτος κινητήρας του είδους του με τετραοδικό καταλύτη ενώ διαθέτει και φίλτρο κυψελοειδούς δομής για κατακράτηση μικροσωματιδίων. Η εξελιγμένη σχεδίαση του σε συνδυασμό με τη χρήση του νέου καταλύτη εξασφαλίζουν ένα υψηλό νούμερο ισχύος (115 άλογα) ενώ παράλληλα ικανοποιούνται οι αυστηρές απαιτήσεις Euro 6 (EU 6AG) εκπομπής ρύπων.

Ολοκαίνουργιος κινητήρας

Ο νέος – παρουσιάστηκε μόλις πριν δύο μήνες – κινητήρας διαθέτει turbo με ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα διαφυγής (wastegate), πολλαπλή εισαγωγής με ενσωματωμένο εναλλάκτη θερμότητας (intercooler) και πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή. Ο ψεκασμός του καυσίμου γίνεται με πολύ υψηλή για βενζινοκινητήρα πίεση (350 bar), κατευθείαν στους θαλάμους καύσης. Χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας, ο μικρών διαστάσεων και ιδιαίτερα ελαφρύς – μόλις 78 κιλά – κινητήρας αποδίδει ισχύ 115 ίππων στην περιοχή ανάμεσα στις 5.000 και 5.500 σ.α.λ.. Ήδη από τις 2.000 σ.α.λ. υπάρχει διαθέσιμη η μέγιστη ροπή των 200 Nm, η οποία παραμένει σταθερή μέχρι τις 3.500 σ.α.λ..

Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει επίσης πλήθος τεχνολογικών καινοτομιών. Ανάμεσά τους, ο πιεζοηλεκτρικός ψεκαστήρας υψηλής πίεσης 5 οπών, στροβιλοσυμπιεστής τελευταίας τεχνολογίας, νέα πιστόνια και hi-tech σύστημα διαχείρισης καυσαερίων με τετραοδικό καταλυτικό μετατροπέα με φίλτρο κυψελοειδούς δομής για κατακράτηση μικροσωματιδίων. Το τελευταίο, παγιδεύει και κατακρατεί μικροσωματίδια σε ποσοστό έως και 95%. Επιπλέον, ο κινητήρας διαθέτει και τριοδικό καταλύτη, με τα αυστηρά όρια του Euro 6 να ικανοποιούνται ακόμα και κάτω από βαρύ φορτίο χρήσης.

 

Δείτε Επίσης